Modernizovaná železnica prinesie do Trenčína ďalšie zmeny. Po protestoch obyvateľov plánujú vybudovať novú cestu. Tá bude viesť cez areál poľnohospodárskeho družstva Zámostie a má odľahčiť dopravu cez Zlatovce.
TRENČÍN. Zmenu územného rozhodnutia k modernizácii železničnej trate pripravilo mesto Trenčín. V ňom upravuje technické riešenie v križovatke ulíc Bratislavská a Brnianska, kde by mal po dokončení modernizácie vzniknúť jeden cestný podjazd. Ten by slúžil pre všetkých obyvateľov miestnych častí Zlatovce a Záblatie a nahradil by dve súčasné úrovňové priecestia, ktoré budú priechodné len podchodom pre peších.
Všetka doprava by tak prechádzala priamo cez Zlatovce, čo sa nepáčilo miestnym obyvateľom. „Stará cesta cez Zlatovce je úzka a kľukatá. Nákladné autá, ktoré chodia do sila, i ostatná doprava, by obyvateľom priniesli veľké problémy," povedal Vladimír Poruban, predseda výboru miestnej časti Západ. Aj preto spolu s ostatnými novú skratku cez poľnohospodárske družstvo Zámostie uvítal. Upozornil však, že dopravu počas samotnej modernizácie táto cesta nevyrieši.
„Počas výstavby zatvoria priecestie pri Old Herolde a všetky autá a autobusy smerom do Súče a na Nemšovú budú dva roky prechádzať cez Zlatovce," povedal Poruban s tým, že situáciu by podľa neho vyriešilo len sprejazdnenie ďalšieho priecestia.
Mesto robí zmeny, železnice sa nevyjadrujú
„Podľa pôvodného územného rozhodnutia by po vybudovaní uzla Bratislavská - Brnianska nastalo výrazné zhoršenie dopravy v Zlatovciach vtiahnutím najmä nákladnej dopravy. Zmena technického riešenia navrhuje vybudovanie novej obslužnej komunikácie cez areál PD Zámostie, čo nezaťaží obyvateľov Zlatoviec nevhodným spôsobom," povedala hovorkyňa mesta Erika Ságová.
Nová cesta by tak mala prechádzať cez družstvo smerom ku Kamencu a ústiť na ulicu Psotného. K podjazdu by sa mala napájať malou okružnou križovatkou.
V novom rozhodnutí sú aj ďalšie zmeny, samotný podjazd by sa mal posunúť asi o päťdesiat metrov bližšie k centru mesta a so Zlatovcami by ho mala priamo spojiť nová cesta. Koľko budú tieto zmeny stáť, a či sa na financovaní budú podieľať železnice, zatiaľ jasné nie je.
„Na tento úsek momentálne ešte len prebieha výberové konanie. Predpoklad jeho ukončenia je september 2010. Dovtedy sa k tejto problematike nebudeme vyjadrovať," povedala Zuzana Chalupová z odboru komunikácie ŽSR.
Družstvo žiada oplotenie aj peniaze
Výstavba obslužnej komunikácie cez družstvo si vyžiada zbúranie dvoch budov, ktoré slúžili ako sklady. Okrem toho cesta rozdelí dvor na dve polovice, čo bude treba vyriešiť oplotením a osadením brán. Družstvo v pripomienkach k zmene rozhodnutia žiadalo aj náhradu za mostovú váhu pri vrátnici, ktorá by po výstavbe cesty zostala neprejazdná, a za demontáž a montáž plechových hangárov, ktoré musia premiestniť.
„Konečné čísla zatiaľ nevieme, do ďalších konaní ich však pripravíme a budeme si nárok uplatňovať," povedal predseda PD Zámostie Pavol Štilicha.
Niektorým požiadavkám (ohradenie a brány) už vyhovel stavebný úrad, ďalšie by mali byť predmetom rokovaní o majetkovoprávnom vysporiadaní.