BRATISLAVA. Malý Land Rover bude z hľadiska smerovania značky kľúčovým modelom, pretože jeho úlohou bude znížiť priemerné hodnoty produkcie CO2 v rámci značky. Land Rover s predným pohonom má byť najúspornejším modelom v celej histórii.
Výrobca síce nezverejnil spotrebu budúceho modelu, ale tvrdí, že novinka má pri dodržaní stanovenej spotreby vypustiť iba 130 gramov CO2 na kilometer jazdy.
Pohon predných kolies je jedným z riešení ako znížiť hmotnosť, mechanický odpor pri jazde a tým aj spotrebu paliva.
Hybrid o tri roky
Ďalšie znižovanie spotreby, zníženie strát výkonu motora a zvýšenie účinnosti sa bude týkať aj veľkých modelov značky. Prelomovým krokom má byť predstavenie hybridného modelu v roku 2012, ktorý začnú predávať v roku 2013.
Momentálne prebieha príprava testov modelu interne označeného „range_e" a postaveného na technickom základe súčasného modelu Range Rover Sport.
Začnú prvé testy
Hybridná verzia využíva trojlitrový naftový motor TDV6, osemstupňovú automatickú prevodovku ZF a samozrejme sústavu batérií a elektromotora. Hybrid by mal prejsť na čisto elektrický pohon až 32 kilometrov, čím by sa podarilo stiahnuť papierový údaj emisií CO2 pod 100 gramov na kilometer. Hybridný Land Rover dosiahne maximálnu rýchlosť 193 kilometrov za hodinu.
Autor: rch