SME

Drzejší má prednosť. Lebo zeleň

Správne vyriešiť križovatku musí vedieť každý šofér. Niekedy však nestačí ani to, že jazdíte predpisovo. Križovatka sa jednoducho bezpečne prejsť nedá.

Správne vyriešiť križovatku musí vedieť každý šofér. Zamedzuje sa tak riziku vzniku kolízií. Občas sú však križovatky problematické. Buď sú príliš komplikované, alebo niečo na nich môže byť nejasné. Prípadne vám skríži cestu iný problém, než je samotná križovatka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Partizánske, križovatka ciest Hrnčiríkova, Jesenského, Októbrová a Moyzesova. V celku obyčajná križovatka, až na drobný detail. Pokiaľ prichádzate vozidlom po ulici Jesenského, musíte na križovatke dávať prednosť všetkým. Autám na ulici Hrnčiríkova, lebo ide o hlavnú cestu a pri ďalších dvoch uliciach platí pravidlo pravej ruky.

SkryťVypnúť reklamu

Je tu však malý zádrhel. Nie vždy vidíte auto, ktoré sa nachádza po vašej pravej ruke, na Októbrovej. Vo výhľade vám bráni zeleň.

Tu nastáva problematická situácia. Keďže šofér nevidí dobre na vedľajšiu cestu a domnieva sa, že môže pokračovať, lebo nevidí vychádzať žiadne auto, vojde do križovatky. Úsek, ktorý musí prekonať je krátky, takže sa po pár metroch nachádza na hlavnej ceste, ale už je na úrovni Októbrovej. Tu mu vojde do cesty auto práve z Októbrovej, ktoré nevidel.

Čo teraz? Má pokračovať ako prvý vodič, ktorý v domnienke, že môže ísť vošiel do križovatky a už je na hlavnej, alebo má ešte stále dodržať pravidlo pravej ruky, ktoré predtým vojdením do križovatky porušil?

Často stačí, ak sú obaja vodiči rozumní a naznačia si, kto má pokračovať ako prvý. Nie vždy sa však stretnete s takýmto pochopením. Potom sa šofér z Októbrovej (v podstate oprávnene) začne rozčuľovať a zdržuje sa tak doprava na pomerne frekventovanej ceste.

SkryťVypnúť reklamu

Čiže, ak už vojdete z Jesenského do križovatky a zrazu zbadáte auto vychádzajúce z Októbrovej, je lepšie pribrzdiť a pustiť ho. Neporušíte tak žiadny zákon a nikto sa ani nemusí rozčulovať. Nezabudnite však, že za vami môže po hlavnej prichádzať auto, tak brzdite s rozumom.

Zväčšiť mapu

Aby sa predišlo kolízii uprostred križovatky, je tu viacero možností. Prvou z nich je poslať niekoho, aby sa pozrel a naznačil šoférovi, či môže alebo nemôže ísť. Toto je však trochu problém. Pretože, ako sme spomínali, križovatka je frekventovaná a doprava by sa značne spomalila, keby mal zakaždým z auta niekto vyskočiť a ísť sa pozrieť. Okrem toho, nie vždy sa vo vozidle vezú viaceré osoby. A kým sa šofér vrátil späť do vozidla, situácia, ktorú videl vonku, by už nebola aktuálna.

SkryťVypnúť reklamu

Druhý variant je zastaviť viac do križovatky, aby mal šofér náležitý rozhľad. Tak sa aj píše v zákone, v 20. paragrafe. Vzniká však riziko, že vojdete "nosom" auta do križovatky tak, že budete zavadzať vozidlám na hlavnej. Takže, pokiaľ nemáte vozidlo s krátkou prednou časťou, kde sa tento problém eliminuje, tak je možno najjednoduchšie sa križovatke vyhnúť a ísť inokade.

Riešením by však bolo aj zeleň odstrániť, alebo oproti nainštalovať zrkadlo. Ak sa tak nestane, tak je dôležité (a nielen na tejto, ale aj na podobných križovatkách) byť obozretný a tolerantný voči ostatným.

Zažili ste niečo zaujímavé? Hlavolam na cestách, nehodu? Videli ste niečo, čo sa oplatí zverejniť? Totemy s cenami pohonných látok, nebezpečné cesty? Je niečo, čo vás zaujíma z dopravy, ciest, premávky, pohonných látok, no nemáte sa koho spýtať?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Otázky, informácie, fotografie alebo videá posielajte na magazin@natankuj.sk.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 731
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 733
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 5 425
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 366
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 376
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 787
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 307
  8. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 2 239
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  2. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  5. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  6. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť...
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak
  8. Samuel Ivančák: Anton "Toník" Jaro: Keď k tomu pristupuješ srdcom, tak to nemôže byť zlé
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 905
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 67 864
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 47 098
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 24 642
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 998
  6. Rado Surovka: Raši dostal padáka 20 454
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 980
  8. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 11 566
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu