SME
Streda, 5. október, 2022 | Meniny má Viera

Kývajúci sa cestný most prejde kontrolami ako pred kolaudáciou

Niekoľko mesiacov po otvorení sa most vo Volgograde rozkýval tak, že sa pohrával s autami ako s hračkami. Kompetentní preto most testujú, aby zistili, kde je problém. Obyvateľom sa však cesta predĺžila 10-násobne.

MOSKVA. Niekoľko mesiacov po otvorení sa most vo Volgograde rozkýval tak, že sa pohrával s autami ako s hračkami. Následne bol úradmi zatvorený.

Most pre autá sa vlní, akoby bol z gumy

Vyšetrovanie udalosti si zobrali na starosť najvyššie miesta. Prezident Ruska, Dmitrij Medvedev, dal príkaz na prešetrenie kontrolnému úradu a Generálnej prokuratúre podmienky výstavby, projektovania a užívania mosta.

Situáciu osobne kontroluje aj minister dopravy, Igor Levitin. V piatok do Volgogradu odletel zástupca ministra dopravy, Oleg Belozerov, s takmer kompletným vedením spoločnosti Rosavtodor (ruský federálny orgán, vykonáva všetky služby spojené s výstavbou a obsluhou ciest v mene štátu).

Čo spôsobilo vibrovanie mosta?

Na mieste sa stretli zástupcovia všetkých zodpovedných služieb. Podľa slov Belozerova môže za vibrácie nárazový vietor, ktorý fúkal rýchlosťou 16 m/s. Príčiny vibrácií však zistí skupina odborníkov, ktorá bude pracovať v niekoľkých etapách. "Prvoradou podmienkou pre otvorenie dopravy na moste je bezpečnosť," povedal Belozerov.

Aby odborníci mohli dať súhlas na opätovné spustenie do prevádzky, prebehli vizuálne kontroly. Ukončené by už mali byť ultrazvukové skúšky zvarov a budú tiež vykonané zaťažkávacie skúšky, ako pri odovzdávaní nového mosta. Tieto skúšky by mali trvať 3 - 4 dni.

Hlavný inžinier Voronežskej filiálky projekčnej spoločnosti, ktorá projektuje mosty, VTM Dorprojekt, Pavel Čurakov, spochybnil tvrdenie, že príčinou vibrácií bola veterná a vlnová záťaž: "Metodika výpočtu záťaže akéhokoľvek mostu zahŕňa všetky prírodné a seizmické faktory v mieste výstavby. V danom prípade máme alebo unikátny súhrn vonkajších faktorov, ktorý doteraz nebol registrovaný, alebo bola chyba vo výpočte nosnej konštrukcie."

Pre mohých volgogradčanov, ktorý majú na druhom brehu chaty a stihli si už na most zvyknúť, je táto situácia nepríjemná. Namiesto 7 km, ktoré absolvovali denne do práce, dnes musia urobiť 70 km obchádzku a z chát sa sťahujú späť do dusného a prašného veľkomesta.

Most je súčasťou jedného z hlavných cestných ťahov

Volgogradský mostný prechod cez Volgu je jedným z dôležitých bodov dopravnej infraštruktúry juhu Ruska. Je len jedným zo štyroch cestných mostov cez Nižnú Volgu (ostatné tri sú Žiguľovský, Saratovský a Astrachanský) a je jediný vo Volgogradskej oblasti. Je hlavnou alternatívou prejazdu cez hrádzu Volžskej hydroelektrárne a kompovej preprave, ktoré majú obmedzenú priepustnosť a dnes už nestačia.

Výstavba mosta sa začala v roku 1996, ale kvôli nedostatočnému financovaniu bolo do roku 2005 ukončených len 40% prvej etapy. Spoločnosť, ktorá viedla výstavbu, dostala z federálnej pokladne dotácie vo výške 16 miliárd rubľov (410 miliónov EUR). Jeho celková dĺžka je 7,1 km, bezprostredne nad riekou sa klenie v dĺžke 2 km. Do prevádzky bol odovzdaný v októbri 2009.

Zdroj informácií: Vedomosti

Autor pracuje ako vedúci zastúpenia slovenskej spoločnosti v Rusku.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  3. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  4. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  5. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  6. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  7. Dôležitosť duševnej pohody
  8. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  1. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  2. Nechajte sa zelektrizovať!
  3. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  4. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  5. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  6. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  7. Zuzana Bednárová: V Prešove je ešte veľa vecí na zlepšovanie
  8. Dni nezábudiek prispejú na zachovanie prevádzky Linky dôvery
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 17 167
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 336
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 257
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 979
  5. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 5 608
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 085
  7. Dôležitosť duševnej pohody 4 948
  8. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 422
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ukrajinský vojak Leonid vztyčuje na opustenom ruskom tanku na predmestí mesta Lyman ukrajinskú vlajku.

Lyman oslobodili krátko po tom, čo ho Putin vyhlásil za ruské územie.


a 3 ďalší 12m

V minulosti Königsberg, teda Kráľovec, založili križiaci na počesť kráľa Přemysla Otakara II.


55m

Novelu o predčasných voľbách SaS zrejme podporí.


a 1 ďalší 5 h
Ukrajinskí vojaci medzi Iziumom a Lymanom.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 17 h

Neprehliadnite tiež

Cupra Formentor VZ5 a Cupra Born

V krátkosti sme si vyskúšali Born aj Formentor VZ5.


2 h
Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


4. okt
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep

Blogy SME

  1. Miriam Studeničová: Kresťanstvo sa v niečom zásadnom mýli! V čom?
  2. Jozef Kováč: Keď sa nedarí, ako nezávislej, tak…....... !
  3. Rastislav Profant: Putin, vojnový zločinec, masový vrah a mafián, dal svetu ultimátum: alebo mi dáte Ukrajinu, alebo začnem nukleárnu vojnu.
  4. Michal Pavlík: Otcovia sa potešia - dva týždne štátom platenej dovolenky po narodení.
  5. Jozef Černek: Smutná pozvánka pre pani prezidentku
  6. Anna Romanová: Moja psychóza 3 - fašistický sused
  7. Marek Kytka: Regenda s gólom a postom druhej hviezdy zápasu! Slafkovskému sa nedarilo
  8. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ?
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 738
  2. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 400
  3. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 122
  4. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 810
  5. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 3 325
  6. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 3 090
  7. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 772
  8. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 2 315
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu