SME

Kývajúci sa cestný most prejde kontrolami ako pred kolaudáciou

Niekoľko mesiacov po otvorení sa most vo Volgograde rozkýval tak, že sa pohrával s autami ako s hračkami. Kompetentní preto most testujú, aby zistili, kde je problém. Obyvateľom sa však cesta predĺžila 10-násobne.

MOSKVA. Niekoľko mesiacov po otvorení sa most vo Volgograde rozkýval tak, že sa pohrával s autami ako s hračkami. Následne bol úradmi zatvorený.

Most pre autá sa vlní, akoby bol z gumy

Vyšetrovanie udalosti si zobrali na starosť najvyššie miesta. Prezident Ruska, Dmitrij Medvedev, dal príkaz na prešetrenie kontrolnému úradu a Generálnej prokuratúre podmienky výstavby, projektovania a užívania mosta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Situáciu osobne kontroluje aj minister dopravy, Igor Levitin. V piatok do Volgogradu odletel zástupca ministra dopravy, Oleg Belozerov, s takmer kompletným vedením spoločnosti Rosavtodor (ruský federálny orgán, vykonáva všetky služby spojené s výstavbou a obsluhou ciest v mene štátu).

SkryťVypnúť reklamu

Čo spôsobilo vibrovanie mosta?

Na mieste sa stretli zástupcovia všetkých zodpovedných služieb. Podľa slov Belozerova môže za vibrácie nárazový vietor, ktorý fúkal rýchlosťou 16 m/s. Príčiny vibrácií však zistí skupina odborníkov, ktorá bude pracovať v niekoľkých etapách. "Prvoradou podmienkou pre otvorenie dopravy na moste je bezpečnosť," povedal Belozerov.

Aby odborníci mohli dať súhlas na opätovné spustenie do prevádzky, prebehli vizuálne kontroly. Ukončené by už mali byť ultrazvukové skúšky zvarov a budú tiež vykonané zaťažkávacie skúšky, ako pri odovzdávaní nového mosta. Tieto skúšky by mali trvať 3 - 4 dni.

Hlavný inžinier Voronežskej filiálky projekčnej spoločnosti, ktorá projektuje mosty, VTM Dorprojekt, Pavel Čurakov, spochybnil tvrdenie, že príčinou vibrácií bola veterná a vlnová záťaž: "Metodika výpočtu záťaže akéhokoľvek mostu zahŕňa všetky prírodné a seizmické faktory v mieste výstavby. V danom prípade máme alebo unikátny súhrn vonkajších faktorov, ktorý doteraz nebol registrovaný, alebo bola chyba vo výpočte nosnej konštrukcie."

SkryťVypnúť reklamu

Pre mohých volgogradčanov, ktorý majú na druhom brehu chaty a stihli si už na most zvyknúť, je táto situácia nepríjemná. Namiesto 7 km, ktoré absolvovali denne do práce, dnes musia urobiť 70 km obchádzku a z chát sa sťahujú späť do dusného a prašného veľkomesta.

Most je súčasťou jedného z hlavných cestných ťahov

Volgogradský mostný prechod cez Volgu je jedným z dôležitých bodov dopravnej infraštruktúry juhu Ruska. Je len jedným zo štyroch cestných mostov cez Nižnú Volgu (ostatné tri sú Žiguľovský, Saratovský a Astrachanský) a je jediný vo Volgogradskej oblasti. Je hlavnou alternatívou prejazdu cez hrádzu Volžskej hydroelektrárne a kompovej preprave, ktoré majú obmedzenú priepustnosť a dnes už nestačia.

Výstavba mosta sa začala v roku 1996, ale kvôli nedostatočnému financovaniu bolo do roku 2005 ukončených len 40% prvej etapy. Spoločnosť, ktorá viedla výstavbu, dostala z federálnej pokladne dotácie vo výške 16 miliárd rubľov (410 miliónov EUR). Jeho celková dĺžka je 7,1 km, bezprostredne nad riekou sa klenie v dĺžke 2 km. Do prevádzky bol odovzdaný v októbri 2009.

SkryťVypnúť reklamu

Zdroj informácií: Vedomosti

Autor pracuje ako vedúci zastúpenia slovenskej spoločnosti v Rusku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 95 490
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 978
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 650
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 847
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 262
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 232
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 717
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu