SME

Volkswagen Slovakia vyrobil 2,5-miliónte vozidlo

Jubilejným autom bol Volkswagen Touareg Hybrid V6 FSI, ktorý poputuje zákazníkovi v Nemecku. Sériová výroba vozidiel začala v Bratislave modelom Volkswagen Passat Variant vo februári roku 1992.

Jubilejným autom bol Volkswagen Touareg Hybrid V6 FSI. K súčasnej produkčnej palete pribudnú v roku 2011 vozidlá radu New Small Family pre značky Volkswagen, Škoda a Seat.Jubilejným autom bol Volkswagen Touareg Hybrid V6 FSI. K súčasnej produkčnej palete pribudnú v roku 2011 vozidlá radu New Small Family pre značky Volkswagen, Škoda a Seat. (Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA.Na dva roky zavítala do Bratislavy aj značka Seat. Model Ibiza sa v Bratislave vyrábal v rokoch 2003 až 2005. V roku 2008 prišla na Slovensko výroba Škody Octavia, ktorá trvala až do mája 2010.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

K súčasnej produkčnej palete pribudnú v roku 2011 vozidlá radu New Small Family pre značky Volkswagen, Škoda a Seat. Bratislavský závod sa tak stane svetovou raritou s celkovým počtom päť značiek vyrábaných "pod jednou strechou" v jedinom závode.

Podľa predsedu predstavenstva VW SK Andreasa Tostmanna spoločnosť vyrába tri technologicky náročné vozidlá najvyššej triedy. Ako prvý závod v koncerne Volkswagen a na Slovensku začali s výrobou vozidla na hybridný pohon. Budúci rok začnú vyrábať inovatívne vozidlá radu New Small Family.

SkryťVypnúť reklamu

S celkovým počtom 2,5 milióna vyrobených vozidiel je VW SK najväčším výrobcom automobilov na Slovensku, pričom je zároveň najdlhšie vyrábajúcou automobilkou v krajine.

Sériová výroba vozidiel začala v Bratislave modelom Volkswagen Passat Variant vo februári roku 1992. Produkčné portfólio bratislavského závodu sa postupne rozširovalo. V roku 1994 začala výroba VW Golf, ku ktorej sa pridala produkcia VW Bora. V roku 1999 začala produkcia VW Polo, ktorá trvala až do konca roku 2007 a zahŕňala tiež výrobu verzie Cross. V roku 2002 začala výroba vozidiel SUV Volkswagen Touareg a karosérií pre Porsche Cayenne. Paletu SUV vozidiel doplnilo v roku 2005 Audi Q7. Doteraz sa vyrobilo konca v Bratislave už viac ako 1 milión vozidiel SUV.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 17 212
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 546
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 699
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 350
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 341
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 2 746
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 621
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 2 593
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  2. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  3. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  4. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  5. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  6. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  7. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  8. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 686
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 292
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 70 748
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 635
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 18 907
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 10 967
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 723
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 237
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu