SME

Oprášená Corsa bez odrazu v čelnom skle

Vďaka pár drobným inováciám sme si pripomenuli, ako jazdí a vyzerá Corsa v záplave noviniek. V porovnaní s konkurenciou si drží svoj slušný štandard.

Na jednej strane sa hovorí, že zmeny dizajnu sú neviditeľné, ale Corsa v červenej farbe ich v podstate ani nepotrebuje. Stále dobre vyzerá.Na jednej strane sa hovorí, že zmeny dizajnu sú neviditeľné, ale Corsa v červenej farbe ich v podstate ani nepotrebuje. Stále dobre vyzerá. (Zdroj: TK)

BRATISLAVA. Opel nedávno urobil niekoľko minimálnych zmien na modeloch Corsa, aby upútal na jeden zo svojich nosných modelov. Nečudo, veď za ten čas, čo je súčasná Corsa na trhu, pribudli noví konkurenti a niektoré modely prešli výraznými zmenami.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pri príležitosti oprášenia Corsy sa nám dostal do rúk model 1,7 CDTI s príplatkovým balíkom OPC Line. Všetko, čo sme o tomto aute napísali v minulých testoch v podstate platí, preto teraz sústredíme pozornosť na nový motor.

Na rýchle presuny Mierne modifikovaný diesel 1,7 CDTI, momentálne najsilnejší naftový motor v Corse, ponúka výkon 92 kW (125k) a celkom dynamické zvezenie. So šesťstupňovou prevodovkou a krútiacim momentom 280 Nm je to zaujímavá kombinácia vhodná na dlhšie cesty.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Ak dostanete vo firme možnosť vybrať si služobnú Corsu, siahnite po tejto výkonovej rezerve. Môžete však naraziť na cenový problém, pretože motor 1,7 CDTI výrobca ponúka iba s výbavou Cosmo za 17 040 eur. Pri výbere firemného auta sa totiž s výbavou pre zamestnancov nešafári, preto by sme prijali kombináciu silnejšieho motora a slabšej výbavy, napríklad Enjoy.

Škoda ponúka najsilnejší diesel vo Fabii v cenovej hladine o tri tisíc eur nižšej. Za elektronickú klimatizáciu a tiež stabilizačný systém sa ešte vo výbave Cosmo pripláca 450 eur. S najsilnejším dieselom by malo byť ESP v štandarde.

Reaguje rýchlo Pri náraste výkonu na 125 koní asi nemožno čakať spotrebu okolo štyroch litrov. Nové testovacie auto dosiahlo priemer 5,9 litra na sto kilometrov. V meste motor spotreboval viac ako šesť litrov. Po odstavení konkurenčných motorov s technikou čerpadlo tryska vo Volkswagenoch a Škodách nepatrí Ecotec diesel medzi najtichšie. Najmä v meste dáva o sebe viac vedieť.

SkryťVypnúť reklamu

Po skúsenostiach s modelmi GSI a OPC je príjemným prekvapením reakcia na plynový pedál. Už nemusíte poslať žiadosť a čakať na reakciu motora.

Počúvli kritiku V podstate sme testom nič nové a zásadné nezistili. Corsa je stále tu, má pár nenápadných vylepšení, priestorovo aj po technickej stránke patrí medzi najlepšie malé autá a v kabáte OPC Line vyzerá k svetu.

Pozícii vodiča chýba lepší výhľad šikmo dopredu, ale ten sa pri proporciách tejto karosérie nezmení. Najviac potešila zmena na vrchu prístrojovej dosky. Farebný lem, ktorý sa predtým odrážal v čelnom skle tam už nie je. Aj hračkársky prepínač svetiel nahradil novší typ.

Technické parametre Motor 1,7 CDI ECOTEC

Zdvihový objem (cm3) 1686

SkryťVypnúť reklamu

Výkon (kw/k) 92/125

Pri otáčkach (ot./min.) 4000

Krútiaci moment (Nm) 280

Pri otáčkach (ot./min) 2300

Emisie CO2 (g/km) 130

Emisná norma EURO 4

Rozmery -

Rázvor náprav (mm) 2511

Dĺžka (mm) 3999

Šírka (mm) 1488

Výška (mm) 1944

Pohotovostná hmot (kg) 1145

Objem batož. priestoru (l) 285

Prevádzkové hodnoty -

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 9,9

Maximálna rýchlosť (km/h) 195

Spotreba mesto(l/100 km) 6,2

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,0

Kombinovaná spotreba 4,8

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spotreba v teste (l/100 km) 5,9

Cena modelu od (eur) 9 440*

Cena skúš. verzie (eur) 17 040

* pri päťdverovej verzii

Už ste videli test Renault Mégane R.S. na Nürburgringu?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  6. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  7. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  2. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  3. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  4. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  5. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  6. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  8. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 12 614
  2. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 6 484
  3. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 6 348
  4. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 5 723
  5. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 5 543
  6. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 4 550
  7. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 2 859
  8. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 067
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Branislav Hláčik: EU nedokáže ani len zrušiť striedanie času
  2. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  3. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria?
  4. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  5. Ivan Čáni: Keď sa Blaha naparuje v Europarlamente pred „vypredaným“ hľadiskom.
  6. Juraj Sališ: Klasický dôchodcovský systém nie je nič iné ako šikovný podvod.
  7. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  8. Štefan Šturdzík: Róbert , novinári sú strážny pes demokracie.
  1. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 13 351
  2. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 12 830
  3. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 10 492
  4. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 9 477
  5. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 5 109
  6. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 5 026
  7. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský? 4 927
  8. Ján Valchár: Základný stavebný kameň každej ideológie: STRACH 4 352
  1. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  2. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  3. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  4. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  5. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
  6. Roman Kebísek: Ako sa správa stoický filozof? Marcus Aurelius o tom písal pri Hrone
  7. Dušan Koniar: Trnafský Kazisvet, náš agilný sused zo spoločného dvora
  8. Radko Mačuha: Leninovec Blaha sa rozčuluje nad stratou sochy Čulena.
SkryťZatvoriť reklamu