SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Volkswagen Touareg schudol. Prospelo mu to

Úbytok hmotnosti za volantom nevidieť, ale cítiť počas jazdy. Interiér je priestrannejší s jednoduchšími tvarmi. S trojlitrovým dieselom a osemstupňovou prevodovkou si môže trúfnuť aj na BMW X5.

Nový Touareg je v porovnaní s predchodcom až šokujúco obratný a výrazne ochotnejšie zatáča. Radosť z ovládania umocňuje strmý prevod riadenia - iba 2,5 otáčky od jednej krajnej polohy k druhej.Nový Touareg je v porovnaní s predchodcom až šokujúco obratný a výrazne ochotnejšie zatáča. Radosť z ovládania umocňuje strmý prevod riadenia - iba 2,5 otáčky od jednej krajnej polohy k druhej. (Zdroj: Dano Hlinka)

BRATISLAVA, BREZNO. Prvý test športovo úžitkového modelu Volkswagenu Touareg začíname priamo v rodisku auta, výrobnom závode Volkswagen Slovakia. Na montážnej linke práve sledujeme prebiehajúcu „svadbu“ podvozka s karosériou. Pre návštevníkov továrne, ale tiež zamestnancov, je to pôsobivý moment, keď z jednej časti linky prichádza kompletný podvozok a z druhej časti zasa karoséria s kompletne namontovaným interiérom.

Práve podvozková časť prešla výrazným odľahčením, ktoré by sa malo vďaka použitému hliníku prejaviť na jazdných vlastnostiach. Za Touaregom prichádza na linke Porsche Cayenne, avšak svadba sa nekoná, lebo k neveste neprišiel podvozok. Zrejme z prestížnych dôvodov putuje vrchná časť Porsche Cayenne do Lipska, kde sa stretne s podvozkom a dostane nálepku „made in germany“.

Na výrobnej linke v Bratislave však pozorujeme ako Touareg opeknel, najmä zozadu vyzerá lepšie ako Porsche a navonok demonštruje športovú ľahkosť. Otázne je, či niekdajší obor s logom VW zmenil správanie na ceste.


Otvára sa posádke

Prvé posadenie sa do nového auta s úplne prepracovaným interiérom šokuje. V porovnaní s predchodcom je za volantom viac priestoru na nohy, všetko je štíhlejšie a jednoduchšie. Namiesto očakávaných chrómových doplnkov a množstva tlačidiel je na prístrojovej doske poriadok a atmosféra ako v kompaktnom aute.

83_tou_male_big.jpg

Interiér dokazuje, že technicky zložité auto nemusí mať zložité ovládanie. Jednoduchá komunikácia medzi užívateľom a autom fascinuje. Všetko zvládnete bez návodu na použitie.

Obrovský displej v prístrojovom paneli zabudovaný medzi kruhové budíky neruší a zobrazuje zvolenú sekciu údajov ako v Audi A8. Jediný veľkolepý a zbytočný detail stelesňuje spínacia skrinka a nový kľúč s povrchom klavírneho laku. Na lesklom čiernom povrchu kľúča už po pár dňoch vidieť drobné škrabance a manipulácia s ním je zbytočne komplikovaná.

84_tou_male_big.jpg

Drevený obklad pôsobil veľmi lacno.
K interiéru sa vôbec nehodil.

Radšej mohol byť v základnej výbave bezkľúčový vstup a štartovanie tlačidlom. Vo verzii V8 alebo Hybrid je zadarmo, pri šesťvalcových verziách stojí 1218 eur.

80_tou_male_big.jpg

Kabína je o niečo priestrannejšia. Dlhší rázvor v porovnaní s predchodcom o 41 mm cítiť najmä v priestore pre nohy zadných pasažierov. Operadlá zadných posuvných sedadiel možno elektrický sklápať tlačidlami z batožinového priestoru.

Interiér Touaregu vytvarovali pre praktický život na štyroch kolesách a tomu zodpovedajú veľké odkladacie priestory vo všetkých dverách a pohodlné sedenie vzadu. Nadobudli sme pocit, že na zadných posuvných sedadlách sa sedí lepšie, než v mnohých limuzínach. Dokonca v stĺpiku medzi dverami je vybranie pre ľahšie nastupovanie. Vodič nového Touaregu nemá pocit, že ho všetko vôkol valcuje, ale že tu vládne práve on.

Jazda konkuruje bavoráku

Doposiaľ existovali iba dve SUV týchto rozmerov, ktoré dokázali po pár metroch jazdy presvedčiť a urobiť dojem radostnej jazdy. K súčasnému BMW X5 a Porsche Cayenne sa pridal aj Touareg s relatívne priamym riadením a okamžitou odozvou na pohyb volantu. S týmto autom sa nechcete vyhnúť zákrutám, ale si ich užiť. Súčasťou harmónie je osemstupňová prevodovka, ktorá radí tak, že by jej pristali tlačidlá radenia na volante.

81_tou_male_big.jpg

Testovaný model napriek oceľovým pružinám a obutým 18-palcovým kolesám ponúka veľmi slušný komfort jazdy. Podvozok pekne kontroluje náklony karosérie v zákrutách a za každých okolností ostáva nedotáčavý.

Práve na jazdných vlastnostiach najviac cítiť odľahčenie prednej časti auta. Predná náprava do prudkej zákruty lepšie zatáča a nemá tendenciu k výrazne nedotáčavému správaniu. Iba v extrémnej situácii a veľmi ostrých zákrutách, prípadne slalome, sa prejaví vrodená nedotáčavosť. Vtedy zasiahne stabilizačný systém.

85_tou_male_big.jpg

Elektronika sa v značnej miere prispôsobí povrchu. Prvé brzdenie na štrkovej ceste so systémom ABS nie je ideálne, ale po chvíli sa systém podmienkam prispôsobí. Terénny režim funguje iba do 30 kilometrov za hodinu.

Možné vylepšenie by prinieslo presunutie väčšej časti krútiaceho momentu na zadnú nápravu. Pohon všetkých kolies sa totiž stará iba o trakciu a na dynamike jazdy sa príliš nepodieľa.

Menší diesel dáva zmysel

Základným a asi jediným zmysluplným motorom je prepĺňaný naftový šesťvalec 3.0 TDI dosahujúci výkon 176 kW/240 k. Jeho prednosti a krútiaci moment 550 Nm ešte zvýrazňuje osemstupňová prevodovka s lahodným radením.

86_tou_male_big.jpg

Výkon a sila vozidiel tohto typu áut býva často nevyužitá. Cestná verzia dokáže dosť, ale na „zmysluplnú“ prácu v teréne treba redukčnú prevodovku a lepšie obutie.

Vďaka rýchlemu radeniu veľký Touareg dosiahne stovku za 7,8 sekundy a čo je ešte podstatnejšie, má spotrebu okolo 8,5 litra mimo mesta. Samozrejme, v meste so systémom Stop/Start spotrebuje okolo desať litrov. Treba

82_tou_male_big.jpg

Každý vyrobený kus prejde v továrni skúškou a vodným brodom. V praxi zvládne Touareg skutočne poriadnu vodu.

SME spokojní SME nespokojní
vzhľad nový kľúč v základnej verzii
ovládateľnosť na ceste drevený obklad interiéru
priestranný interiér -
miesto vzadu -
spotreba -
radenie prevodovky -

Kupujem - nekupujem

Tak, ako mi predchádzajúci model nesedel, novinku kupujem. Z Touaregu sa vykľul vážny konkurent pre BMW X5 vo všetkých smeroch. (Rastislav Chvála)
Technické parametre

Motor 3,0 V6 TDI
Typ Bluemotion Technology
Zdvihový objem (cm3) 2967
Výkon (kw/k) 176/240
Pri otáčkach (ot./min.) 4000-4400
Krútiaci moment (Nm) 550
Pri otáčkach (ot./min) 2000-2250
Emisie CO2 (g/km) 195
Emisná trieda Euro 5
Prevodovka 8-st., automat Tiptronic
Generátor, A/batérie, A (Ah) 220/520 (92)
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2893
Dĺžka (mm) 4795
Šírka (mm) 1940
Výška (mm) 1709
Pohotovostná hmot (kg) 2174
Prípustná celková hmot. (kg) 2860
Náklad (kg) 761
Zaťaž. na nápr. vpredu/vzadu (kg) 1390/1520
Svetlosť podvozka (mm) 201*
Nájazdový uhol vpredu (stupne) 24,6
Nájazdový uhol vzadu (stupne) 19,9
Prechodový uhol (stupne) 16,6
Priemer otočenia (m) 11,9
Objem palivovej nádrže (l) 85**
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 7,8
Maximálna rýchlosť (km/h) 218
Spotreba mesto(l/100 km) 8,8
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 6,5
Kombinovaná spotreba 7,4
Spotreba v teste (l/100 km) ......
Cena modelu (eur) 44 560

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  2. Magazín SME Ženy už v predaji
  3. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  6. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  7. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 016
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 24 258
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 18 868
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 218
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 858
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 14 044
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 335
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 351
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 303
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 11 124
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Autá Volkswagen

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

CYNICKÁ OBLUDA

Najväčší žúr v histórii krajiny

Niektoré slovenské idiomy po tomto víkende už nebudú, čo bývali.

Žilinská nemocnica varuje pred režimom vojnovej medicíny

Bojnická nemocnica už nevie vyčleniť ďalšie lôžka pre pacientov s Covidom

Väčšina nemocníc má dostatok lôžok. Avšak hlavne tým na severe Slovenska začínajú akútne chýbať zdravotníci.
Dobré ráno

Dobré ráno: V Poľsku sú ľudia už týždeň v uliciach, zúri tam kultúrna vojna

Do protestov sa zapájajú desaťtisíce ľudí.

Podcast Dobré Ráno.

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L je zabudnutým rekordérom

Auto vážilo len 826 kilogramov.

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.