SME
Streda, 8. december, 2021 | Meniny má MarínaKrížovkyKrížovky

Volkswagen Touareg schudol. Prospelo mu to

Úbytok hmotnosti za volantom nevidieť, ale cítiť počas jazdy. Interiér je priestrannejší s jednoduchšími tvarmi. S trojlitrovým dieselom a osemstupňovou prevodovkou si môže trúfnuť aj na BMW X5.

Nový Touareg je v porovnaní s predchodcom až šokujúco obratný a výrazne ochotnejšie zatáča. Radosť z ovládania umocňuje strmý prevod riadenia - iba 2,5 otáčky od jednej krajnej polohy k druhej.Nový Touareg je v porovnaní s predchodcom až šokujúco obratný a výrazne ochotnejšie zatáča. Radosť z ovládania umocňuje strmý prevod riadenia - iba 2,5 otáčky od jednej krajnej polohy k druhej. (Zdroj: Dano Hlinka)

BRATISLAVA, BREZNO. Prvý test športovo úžitkového modelu Volkswagenu Touareg začíname priamo v rodisku auta, výrobnom závode Volkswagen Slovakia. Na montážnej linke práve sledujeme prebiehajúcu „svadbu“ podvozka s karosériou. Pre návštevníkov továrne, ale tiež zamestnancov, je to pôsobivý moment, keď z jednej časti linky prichádza kompletný podvozok a z druhej časti zasa karoséria s kompletne namontovaným interiérom.

Práve podvozková časť prešla výrazným odľahčením, ktoré by sa malo vďaka použitému hliníku prejaviť na jazdných vlastnostiach. Za Touaregom prichádza na linke Porsche Cayenne, avšak svadba sa nekoná, lebo k neveste neprišiel podvozok. Zrejme z prestížnych dôvodov putuje vrchná časť Porsche Cayenne do Lipska, kde sa stretne s podvozkom a dostane nálepku „made in germany“.

Na výrobnej linke v Bratislave však pozorujeme ako Touareg opeknel, najmä zozadu vyzerá lepšie ako Porsche a navonok demonštruje športovú ľahkosť. Otázne je, či niekdajší obor s logom VW zmenil správanie na ceste.


Otvára sa posádke

Prvé posadenie sa do nového auta s úplne prepracovaným interiérom šokuje. V porovnaní s predchodcom je za volantom viac priestoru na nohy, všetko je štíhlejšie a jednoduchšie. Namiesto očakávaných chrómových doplnkov a množstva tlačidiel je na prístrojovej doske poriadok a atmosféra ako v kompaktnom aute.

83_tou_male_big.jpg

Interiér dokazuje, že technicky zložité auto nemusí mať zložité ovládanie. Jednoduchá komunikácia medzi užívateľom a autom fascinuje. Všetko zvládnete bez návodu na použitie.

Obrovský displej v prístrojovom paneli zabudovaný medzi kruhové budíky neruší a zobrazuje zvolenú sekciu údajov ako v Audi A8. Jediný veľkolepý a zbytočný detail stelesňuje spínacia skrinka a nový kľúč s povrchom klavírneho laku. Na lesklom čiernom povrchu kľúča už po pár dňoch vidieť drobné škrabance a manipulácia s ním je zbytočne komplikovaná.

84_tou_male_big.jpg

Drevený obklad pôsobil veľmi lacno.
K interiéru sa vôbec nehodil.

Radšej mohol byť v základnej výbave bezkľúčový vstup a štartovanie tlačidlom. Vo verzii V8 alebo Hybrid je zadarmo, pri šesťvalcových verziách stojí 1218 eur.

80_tou_male_big.jpg

Kabína je o niečo priestrannejšia. Dlhší rázvor v porovnaní s predchodcom o 41 mm cítiť najmä v priestore pre nohy zadných pasažierov. Operadlá zadných posuvných sedadiel možno elektrický sklápať tlačidlami z batožinového priestoru.

Interiér Touaregu vytvarovali pre praktický život na štyroch kolesách a tomu zodpovedajú veľké odkladacie priestory vo všetkých dverách a pohodlné sedenie vzadu. Nadobudli sme pocit, že na zadných posuvných sedadlách sa sedí lepšie, než v mnohých limuzínach. Dokonca v stĺpiku medzi dverami je vybranie pre ľahšie nastupovanie. Vodič nového Touaregu nemá pocit, že ho všetko vôkol valcuje, ale že tu vládne práve on.

Jazda konkuruje bavoráku

Doposiaľ existovali iba dve SUV týchto rozmerov, ktoré dokázali po pár metroch jazdy presvedčiť a urobiť dojem radostnej jazdy. K súčasnému BMW X5 a Porsche Cayenne sa pridal aj Touareg s relatívne priamym riadením a okamžitou odozvou na pohyb volantu. S týmto autom sa nechcete vyhnúť zákrutám, ale si ich užiť. Súčasťou harmónie je osemstupňová prevodovka, ktorá radí tak, že by jej pristali tlačidlá radenia na volante.

81_tou_male_big.jpg

Testovaný model napriek oceľovým pružinám a obutým 18-palcovým kolesám ponúka veľmi slušný komfort jazdy. Podvozok pekne kontroluje náklony karosérie v zákrutách a za každých okolností ostáva nedotáčavý.

Práve na jazdných vlastnostiach najviac cítiť odľahčenie prednej časti auta. Predná náprava do prudkej zákruty lepšie zatáča a nemá tendenciu k výrazne nedotáčavému správaniu. Iba v extrémnej situácii a veľmi ostrých zákrutách, prípadne slalome, sa prejaví vrodená nedotáčavosť. Vtedy zasiahne stabilizačný systém.

85_tou_male_big.jpg

Elektronika sa v značnej miere prispôsobí povrchu. Prvé brzdenie na štrkovej ceste so systémom ABS nie je ideálne, ale po chvíli sa systém podmienkam prispôsobí. Terénny režim funguje iba do 30 kilometrov za hodinu.

Možné vylepšenie by prinieslo presunutie väčšej časti krútiaceho momentu na zadnú nápravu. Pohon všetkých kolies sa totiž stará iba o trakciu a na dynamike jazdy sa príliš nepodieľa.

Menší diesel dáva zmysel

Základným a asi jediným zmysluplným motorom je prepĺňaný naftový šesťvalec 3.0 TDI dosahujúci výkon 176 kW/240 k. Jeho prednosti a krútiaci moment 550 Nm ešte zvýrazňuje osemstupňová prevodovka s lahodným radením.

86_tou_male_big.jpg

Výkon a sila vozidiel tohto typu áut býva často nevyužitá. Cestná verzia dokáže dosť, ale na „zmysluplnú“ prácu v teréne treba redukčnú prevodovku a lepšie obutie.

Vďaka rýchlemu radeniu veľký Touareg dosiahne stovku za 7,8 sekundy a čo je ešte podstatnejšie, má spotrebu okolo 8,5 litra mimo mesta. Samozrejme, v meste so systémom Stop/Start spotrebuje okolo desať litrov. Treba

82_tou_male_big.jpg

Každý vyrobený kus prejde v továrni skúškou a vodným brodom. V praxi zvládne Touareg skutočne poriadnu vodu.

SME spokojní SME nespokojní
vzhľad nový kľúč v základnej verzii
ovládateľnosť na ceste drevený obklad interiéru
priestranný interiér -
miesto vzadu -
spotreba -
radenie prevodovky -

Kupujem - nekupujem

Tak, ako mi predchádzajúci model nesedel, novinku kupujem. Z Touaregu sa vykľul vážny konkurent pre BMW X5 vo všetkých smeroch. (Rastislav Chvála)
Technické parametre

Motor 3,0 V6 TDI
Typ Bluemotion Technology
Zdvihový objem (cm3) 2967
Výkon (kw/k) 176/240
Pri otáčkach (ot./min.) 4000-4400
Krútiaci moment (Nm) 550
Pri otáčkach (ot./min) 2000-2250
Emisie CO2 (g/km) 195
Emisná trieda Euro 5
Prevodovka 8-st., automat Tiptronic
Generátor, A/batérie, A (Ah) 220/520 (92)
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2893
Dĺžka (mm) 4795
Šírka (mm) 1940
Výška (mm) 1709
Pohotovostná hmot (kg) 2174
Prípustná celková hmot. (kg) 2860
Náklad (kg) 761
Zaťaž. na nápr. vpredu/vzadu (kg) 1390/1520
Svetlosť podvozka (mm) 201*
Nájazdový uhol vpredu (stupne) 24,6
Nájazdový uhol vzadu (stupne) 19,9
Prechodový uhol (stupne) 16,6
Priemer otočenia (m) 11,9
Objem palivovej nádrže (l) 85**
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 7,8
Maximálna rýchlosť (km/h) 218
Spotreba mesto(l/100 km) 8,8
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 6,5
Kombinovaná spotreba 7,4
Spotreba v teste (l/100 km) ......
Cena modelu (eur) 44 560

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  2. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  3. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu
  4. Hľadáte dom alebo byt v Bratislave? Vyberajte lokalitu s potenciálom
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  6. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  7. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  8. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  9. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu?
  10. Slávnostné vianočné outfity pre celú rodinu
  1. Slávnostné vianočné outfity pre celú rodinu
  2. Nový cestovný železničný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  3. Hľadáte dom alebo byt v Bratislave?
  4. Kvalitná divina na pár klikov. LESY SR spúšťajú e-shop
  5. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  6. METROPOLIS bude postavený podľa japonského know-how
  7. Rekonštrukcia prsníka po chirurgickej liečbe
  8. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  9. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  10. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 136
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 12 896
  3. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 341
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 334
  5. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 4 911
  6. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 4 213
  7. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 148
  8. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 777
  9. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu 2 511
  10. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 2 178
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Eduard Heger, minister financií Igor Matovič a minister zdravotníctva Vladimír Lengvarský.

Lengvarský do mesiaca preverí ako zaviesť povinné očkovanie.


7 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Ako zvládajú obchody a obchodníci pandémiu.


a 2 ďalší 3 h

Neprehliadnite tiež

Suzuki S-Cross

Jediný motor sa dá kombinovať s automatom aj pohonom 4x4.


13 h
Mazda 2 Hybrid

Spolupráce pri znižovaní emisií budú čoraz častejšie.


6. dec
Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu, alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec

Blogy SME

  1. Miroslav Kollár: POLITICI - NEZNEUŽÍVAJTE A NEZAVÁDZAJTE SENIOROV !!!
  2. Ján Šeďo: Kocúrkovo alebo len aby sme v hanbe nezostali.
  3. Lubomir Zahora: Koľko je známych zriedkavých ochorení
  4. Otilia Horrocks: Aký je Váš plán B?
  5. Ľudovít Mravík: Covid-19: Po stopách Covidu. Relevantné údaje! Situácia v Európe: Česko epicentrom!
  6. Víťazoslav Würschner: Vážení redaktori Plus JEDEN DEŇ
  7. Martin Sukupčák: Máme sprostý národ, teda aspoň značnú časť.
  8. Jano Richter: Dnešnému jubilantovi
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 12 112
  2. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 5 009
  3. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 225
  4. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 988
  5. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 808
  6. Věra Tepličková: Je Igor nenormálny, alebo si iba vychutnávame dôsledky rozhodnutí primitívneho národa? 3 576
  7. Pavol Ondreáš: Vypneme Európu 2 770
  8. Emil Fitoš: Nad technickým riešením očkovacích poukazov visí veľa otáznikov 2 730
  1. Pavol Koprda: Zas to dopadlo tak, že deti sú doma. Pripravili sme online súťaž, ktorá deťom ukáže krásu matematiky!
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu