SME
Streda, 8. december, 2021 | Meniny má MarínaKrížovkyKrížovky

Lexus IS 250 F-SPORT: Ostýchavo športový

Balík športových doplnkov okrášli bežný Lexus IS, ale svižnejšie auto z neho neurobí. Sedan ostane tichým a úsporným spoločníkom na dlhé cesty. Škoda ospalej automatickej prevodovky, ktorá k logu F-SPORT nepasuje.

V Lexuse IS 250 F-SPORT je vodič stredobodom niečoho, čo poslúcha, presne reaguje a neuveriteľne ochotne zatáča do zákrut. Toto auto môže poslúžiť ako vzor neutrálneho správania sa v zákrute.V Lexuse IS 250 F-SPORT je vodič stredobodom niečoho, čo poslúcha, presne reaguje a neuveriteľne ochotne zatáča do zákrut. Toto auto môže poslúžiť ako vzor neutrálneho správania sa v zákrute. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA, BREZNO. Začiatkom tohto roka Lexus predstavil sériu inovácií v každom modelovom rade. Najvýznamnejšou udalosťou medzi modelmi strednej triedy IS je nový príplatkový športový balík F-SPORT, ktorým chce automobilka odpovedať na konkurenčné súpravy „S-Line“ od Audi alebo „M“ od BMW, prípadne „AMG“ od Mercedesu.
Lexus si vybral priveľmi opatrný a typicky japonsky nenápadný štýl: radšej niečo neprehnať a nepokaziť. Preto je výsledok oveľa civilnejší, než by sa po vyslovení názvu mohlo zdať. Zmeny možno nevidieť úplne jednotlivo, ale bežný Lexus IS, vďaka balíku F-SPORT, pôsobí ako celok športovejšie. Automobilka zrejme filozofiu svojej športovej značky F-SPORT ešte len formuje a preto začína s decentnými úpravami.

MALE_KRIDLO.jpg
Zadný spojler je veľmi nenápadný a decentný. Typické riešenie pre jemnú športovú úpravu.

Zvonka majú modely F-SPORT spoločné so športovou ikonou IS-F len chrómovú masku chladiča a decentný zadný spojler. Veľké 18-palcové hliníkové kolesá s titánovou povrchovou úpravou už boli navrhnuté špeciálne pre túto súpravu. V interiéri charakterizujú F-SPORT hliníkové pedále, originálne čierne vyhotovenie interiéru - vrátane čierneho stropu, športové sedačky a mnohé ďalšie prvky výbavy, ktoré sú súčasťou balíka za 6.200 eur. Otázka znie, či to stojí za to.

Pripomína IS-F

Masku chladiča, zadný spojler, alebo skôr lištu na hrane zadného veka a 18-palcové kolesá obuté do pneumatík 225/40 R18 vpredu a 255/40 R18 vzadu si vieme dnes obstarať aj za menej než 6.200 eur. Faktom však je, že tento príplatok obsahuje aj mnohé ďalšie bezpečnostné a luxusné prvky. V skutočnosti sa za vymenované športové doplnky F-SPORT pripláca 2600 eur, čo sa oplatí. To je rozdiel medzi druhým stupňom vybavenia Dynamic a F-SPORT.

MALE_KOLO.jpg
Kolesá vyzerajú úžasne, autu pristanú lepšie ako tie v skutočnej verzii IS-F.


Neradí športovo

Model IS 250 má aj so športovým balíkom tie isté chyby krásy ako štandardný model. Najväčšou je neochotná šesťstupňová automatická prevodovka, ktorá nevie radiť pod plným plynom tak, ako by sme chceli. Navonok absolútne ignoruje manuálne povely vodiča, pretože keď šofér preradí páčkou pod volantom, prevodovka nechá motor vytočiť k maximálnym otáčkam a až potom preradí. Pádla pod volantom má v podstate iba pre parádu alebo pre toho, kto sa prispôsobí prevodovke. Akurát relatívne rýchlo dokáže v manuálnom režime podraďovať. Najlepšie reaguje v automatickom režime a keď sa na ňu „netlačí“ a má čas na reakciu. Škoda, že automat je jedinou možnou prevodovkou pre tento motor, pretože Lexus má k dispozícii aj výborný osemstupňový automat.

MALE_LOGO.jpg
Keby sa niekomu Lexus nezdal navonok športový, môže si prečítať, že taký je.

Miluje ticho a jazdí za málo

Vpredu pozdĺžne uložený šesťvalec s výkonom 153 kW/208 k je až neuveriteľne kultivovaný a pomerne úsporný. Týždenný priemer 10,2 litra na 100 kilometrov to dokazuje. Nehovoriac o trase z Brezna do Bratislavy so spotrebou 8,4 litra na 100 kilometrov. Musíme však priznať, že výkon cítiť iba vo vysokých otáčkach a šesťvalce od BMW a Audi sa zdajú pružnejšie. Ostrejšie reagujú na akcelerátor a najmä zospodu zrýchľujú s väčším nasadením. Možno za to nemôže ani motor ale automatická prevodovka a tiež pomerne vysoká pohotovostná hmotnosť, vyčnievajúca nad konkurenciu o 100 kg.

Pohodlie na kvalitnej ceste

V dvoch veciach však model IS exceluje a u väčšiny zákazníkov boduje. Prvou je úžasné pohodlie cestovania, počnúc sedadlami a štúdiovo tichým interiérom, vďaka ktorému si môžete pri akejkoľvek rýchlosti užívať špičkový audiosystém Mark and Levinson. Druhou je kultivovanosť podvozka. Ani so športovo tvrdým pružením nebudete pri ranách od cesty trpieť, pretože ich nebudete počuť.

Výrobca síce tvrdí, že pruženia sa nedotkol, ale podvozok sa možno vďaka nízkoprofilovým pneumatikám javí tvrdší a auto na nerovnostiach viac poskakuje. Pri modeli IS-F to dokážeme akceptovať, ale v prípade štandardnej šesťvalcovej verzie s nevýrazným motorom a ospalou prevodovkou to nejde dokopy. V Lexuse IS 250 F-SPORT je vodič stredobodom niečoho, čo poslúcha, presne reaguje a neuveriteľne ochotne zatáča do zákrut. Toto auto môže poslúžiť ako vzor neutrálneho správania sa v zákrute.

SME spokojní SME nespokojní
jazdné vlastnosti nevýrazná a pomalá prevodovka
spotreba motora slabé odkladacie priestory
tichý interiér
jednoduché ovládanie
pohodlné sedadlá

Kupujem - nekupujem

Lexus IS 250 je výborne vyvážené a príjemne ovládateľné auto, s nádherným, pohodlným a mimoriadne tichým interiérom a kultivovaným prejavom. Investíciu do balíka F-SPORT však považujem napriek výhodnej cene za nezmysel, pretože všetko, čo so športovou jazdou súvisí, zabíja automatická prevodovka. Preto nekupujem.
(Michal Karpat)
Lexus IS 250 F-SPORT – základné údaje
Cena testovanej verzie 35 042 eur
Motor šesťvalec, benzín
Objem 2500 cm3
Výkon 153 kW/208 k
Pri otáčkach 6400 ot./min
Krútiaci moment 252 Nm
Pri otáčkach 4800 ot./min
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 8,4 s
Maximálna rýchlosť 225 km/h
Spotreba podľa výrobcu 9,1 l/100 km
Spotreba v teste 10,2 l/100 km
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hľadáte dom alebo byt v Bratislave? Vyberajte lokalitu s potenciálom
  2. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  3. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  4. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  5. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu?
  6. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  7. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  8. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  9. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu
  10. Slávnostné vianočné outfity pre celú rodinu
  1. Slávnostné vianočné outfity pre celú rodinu
  2. Nový cestovný železničný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  3. Hľadáte dom alebo byt v Bratislave?
  4. Kvalitná divina na pár klikov. LESY SR spúšťajú e-shop
  5. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  6. METROPOLIS bude postavený podľa japonského know-how
  7. Rekonštrukcia prsníka po chirurgickej liečbe
  8. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  9. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  10. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 136
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 12 896
  3. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 341
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 334
  5. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 4 911
  6. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 4 213
  7. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 148
  8. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 777
  9. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu 2 511
  10. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 2 178
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Eduard Heger, minister financií Igor Matovič a minister zdravotníctva Vladimír Lengvarský.

Lengvarský do mesiaca preverí ako zaviesť povinné očkovanie.


7 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Ako zvládajú obchody a obchodníci pandémiu.


a 2 ďalší 3 h

Neprehliadnite tiež

Suzuki S-Cross

Jediný motor sa dá kombinovať s automatom aj pohonom 4x4.


13 h
Mazda 2 Hybrid

Spolupráce pri znižovaní emisií budú čoraz častejšie.


6. dec
Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu, alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec

Blogy SME

  1. Miroslav Kollár: POLITICI - NEZNEUŽÍVAJTE A NEZAVÁDZAJTE SENIOROV !!!
  2. Ján Šeďo: Kocúrkovo alebo len aby sme v hanbe nezostali.
  3. Lubomir Zahora: Koľko je známych zriedkavých ochorení
  4. Otilia Horrocks: Aký je Váš plán B?
  5. Ľudovít Mravík: Covid-19: Po stopách Covidu. Relevantné údaje! Situácia v Európe: Česko epicentrom!
  6. Víťazoslav Würschner: Vážení redaktori Plus JEDEN DEŇ
  7. Martin Sukupčák: Máme sprostý národ, teda aspoň značnú časť.
  8. Jano Richter: Dnešnému jubilantovi
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 12 112
  2. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 5 009
  3. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 225
  4. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 988
  5. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 808
  6. Věra Tepličková: Je Igor nenormálny, alebo si iba vychutnávame dôsledky rozhodnutí primitívneho národa? 3 576
  7. Pavol Ondreáš: Vypneme Európu 2 770
  8. Emil Fitoš: Nad technickým riešením očkovacích poukazov visí veľa otáznikov 2 730
  1. Pavol Koprda: Zas to dopadlo tak, že deti sú doma. Pripravili sme online súťaž, ktorá deťom ukáže krásu matematiky!
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu