SME

Nový Citroën C4 prekvapil konzervatívnym dizajnom

Francúzska automobilka Citroën nečakane odhalila druhú generáciu svojho kompaktného modelu C4. Radikálne nový dizajn spája s väčšími rozmermi a osvedčenými motormi.

(Zdroj: Citroën)

BRATISLAVA. Netradične skoro, štyri mesiace pred oficiálnou premiérou na parížskom autosalóne, Citroën odhalil druhú generáciu svojho kompaktného modelu s označením C4. Oficiálne fotografie zobrazujú iba päťdverový variant, k dispozícii však bude aj trojdverová verzia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pôsobí štíhlejšie, pritom narástol

Po futuristickom dizajne predchodcu niet ani stopy. Dizajnéri francúzskej automobilky stavili na relatívne jednoduché základné línie a športovú vizáž. Nová „C-štvorka“ pôsobí atletickejším a štíhlejším dojmom, hoci v rámci generačnej obmeny narástla do dĺžky, šírky i výšky.

SkryťVypnúť reklamu

Päťdverový variant charakterizujú základné miery 4329 x 1789 x 1491 mm. Rázvor osí kolies zostáva - v porovnaní s predchodcom - bez zmien. Má hodnotu 2608 mm. Citroën zverejnil aj základný objem batožinového priestoru - 408 litrov.

Orientuje sa na vodiča

Pohľad do interiéru potvrdí nový smer, ktorým sa vybrali francúzski konštruktéri. Po futuristických detailoch, ako digitálny, uprostred palubnej dosky umiestnený, prístrojový panel alebo volant s pevným stredom, niet ani stopy. Do popredia sa tlačí štandardné rozvrhnutie všetkých prístrojov i ovládačov a športový akcent. Niektoré štylistické detaily poznáme z imidžového Citroënu DS3 i štúdie High Rider.

Známe motory

Skladba poháňacích jednotiek neprináša žiadne prekvapenia. Zážihové agregáty vznikli vďaka spolupráci koncernu PSA Peugeot Citroën a značky BMW. Disponujú variabilným časovaním ventilov VTi a objemami 1,4 a 1,6 l (72 kW/95 k, 88 kW/120 k). Výrobca ich v útrobách „C-štvorky“ bude kombinovať s päťstupňovými manuálnymi prevodovkami, výkonnejší motor môže spolupracovať aj so štvorstupňovým „automatom“.

SkryťVypnúť reklamu

Predbežne najvýkonnejšou poháňacou jednotkou v ponuke bude prepĺňaná „jedna-šestka“ THP (114 kW/155 k), doplnená o šesťstupňovú manuálnu prevodovku.

Výroba na domácej pôde

Vznetové motorizácie budú disponovať výkonmi 66 kW (90 k), 81 kW (110 k) a 110 kW (150 k). Najúspornejšia verzia e-HDi spája základný turbodiesel 1,6 HDi (66 kW/90 k) so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, systémom štart/stop a pneumatikami s nízkym valivým odporom. Výsledkom má byť priemerná spotreba nafty 3,8 l/100 km a produkcia emisií CO2 tesne stlačená pod magickú hranicu 100 g/km.

Produkcia nového Citroënu C4 bude prebiehať vo francúzskom Mulhouse. Začiatok predajov očakávame na prelome rokov 2010/2011.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  2. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  3. Probiotiká nie sú len na trávenie
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  7. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 8 752
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 043
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 260
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 665
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 099
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 892
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 581
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave 1 312
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  2. Ondřej Havelka: Kdo jsme. Teologické pojetí lidské osoby a osobnosti
  3. Vladimír Bojničan: Konzervy 21. storočia – celé zle! — III.
  4. Tomáš Susko: Hollywoodska scenáristická škola vs slovenský film
  5. Radoslav Medzihradský: Majstrovstvá sveta v snookeri
  6. Jolana Čuláková: Extrémistickí aktivisti a "antifašisti" sa zahryzli do Pochodu pre život a stopli ho
  7. Dominik Sumbal: Obvinenie Juraja Šeligu je útokom na každého slušného človeka
  8. Lenka Hruščáková: Kiežby sme sa k sebe správali s väčšou úctou
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 101
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 24 303
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 10 320
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 266
  5. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 9 572
  6. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 366
  7. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 6 596
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 717
  1. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  2. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  3. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  4. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  5. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  6. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  7. Jiří Ščobák: Diverzifikovať môžeme podnety, aktivity, informácie, zručnosti, zážitky, prácu, identitu, investície, riziká, vedomosti a aj prácu na fyzičke
  8. Post Bellum SK: Mlčanie po výbuchu: Komunistická propaganda a Černobyľ
SkryťZatvoriť reklamu