BRATISLAVA. Netradične skoro, štyri mesiace pred oficiálnou premiérou na parížskom autosalóne, Citroën odhalil druhú generáciu svojho kompaktného modelu s označením C4. Oficiálne fotografie zobrazujú iba päťdverový variant, k dispozícii však bude aj trojdverová verzia.
Pôsobí štíhlejšie, pritom narástol
Po futuristickom dizajne predchodcu niet ani stopy. Dizajnéri francúzskej automobilky stavili na relatívne jednoduché základné línie a športovú vizáž. Nová „C-štvorka“ pôsobí atletickejším a štíhlejším dojmom, hoci v rámci generačnej obmeny narástla do dĺžky, šírky i výšky.
Päťdverový variant charakterizujú základné miery 4329 x 1789 x 1491 mm. Rázvor osí kolies zostáva - v porovnaní s predchodcom - bez zmien. Má hodnotu 2608 mm. Citroën zverejnil aj základný objem batožinového priestoru - 408 litrov.
Orientuje sa na vodiča
Pohľad do interiéru potvrdí nový smer, ktorým sa vybrali francúzski konštruktéri. Po futuristických detailoch, ako digitálny, uprostred palubnej dosky umiestnený, prístrojový panel alebo volant s pevným stredom, niet ani stopy. Do popredia sa tlačí štandardné rozvrhnutie všetkých prístrojov i ovládačov a športový akcent. Niektoré štylistické detaily poznáme z imidžového Citroënu DS3 i štúdie High Rider.
Známe motory
Skladba poháňacích jednotiek neprináša žiadne prekvapenia. Zážihové agregáty vznikli vďaka spolupráci koncernu PSA Peugeot Citroën a značky BMW. Disponujú variabilným časovaním ventilov VTi a objemami 1,4 a 1,6 l (72 kW/95 k, 88 kW/120 k). Výrobca ich v útrobách „C-štvorky“ bude kombinovať s päťstupňovými manuálnymi prevodovkami, výkonnejší motor môže spolupracovať aj so štvorstupňovým „automatom“.
Predbežne najvýkonnejšou poháňacou jednotkou v ponuke bude prepĺňaná „jedna-šestka“ THP (114 kW/155 k), doplnená o šesťstupňovú manuálnu prevodovku.
Výroba na domácej pôde
Vznetové motorizácie budú disponovať výkonmi 66 kW (90 k), 81 kW (110 k) a 110 kW (150 k). Najúspornejšia verzia e-HDi spája základný turbodiesel 1,6 HDi (66 kW/90 k) so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, systémom štart/stop a pneumatikami s nízkym valivým odporom. Výsledkom má byť priemerná spotreba nafty 3,8 l/100 km a produkcia emisií CO2 tesne stlačená pod magickú hranicu 100 g/km.
Produkcia nového Citroënu C4 bude prebiehať vo francúzskom Mulhouse. Začiatok predajov očakávame na prelome rokov 2010/2011.