SME
Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Nový Citroën C4 prekvapil konzervatívnym dizajnom

Francúzska automobilka Citroën nečakane odhalila druhú generáciu svojho kompaktného modelu C4. Radikálne nový dizajn spája s väčšími rozmermi a osvedčenými motormi.

(Zdroj: Citroën)

BRATISLAVA. Netradične skoro, štyri mesiace pred oficiálnou premiérou na parížskom autosalóne, Citroën odhalil druhú generáciu svojho kompaktného modelu s označením C4. Oficiálne fotografie zobrazujú iba päťdverový variant, k dispozícii však bude aj trojdverová verzia.

Pôsobí štíhlejšie, pritom narástol

Po futuristickom dizajne predchodcu niet ani stopy. Dizajnéri francúzskej automobilky stavili na relatívne jednoduché základné línie a športovú vizáž. Nová „C-štvorka“ pôsobí atletickejším a štíhlejším dojmom, hoci v rámci generačnej obmeny narástla do dĺžky, šírky i výšky.

Päťdverový variant charakterizujú základné miery 4329 x 1789 x 1491 mm. Rázvor osí kolies zostáva - v porovnaní s predchodcom - bez zmien. Má hodnotu 2608 mm. Citroën zverejnil aj základný objem batožinového priestoru - 408 litrov.

Orientuje sa na vodiča

Pohľad do interiéru potvrdí nový smer, ktorým sa vybrali francúzski konštruktéri. Po futuristických detailoch, ako digitálny, uprostred palubnej dosky umiestnený, prístrojový panel alebo volant s pevným stredom, niet ani stopy. Do popredia sa tlačí štandardné rozvrhnutie všetkých prístrojov i ovládačov a športový akcent. Niektoré štylistické detaily poznáme z imidžového Citroënu DS3 i štúdie High Rider.

Známe motory

Skladba poháňacích jednotiek neprináša žiadne prekvapenia. Zážihové agregáty vznikli vďaka spolupráci koncernu PSA Peugeot Citroën a značky BMW. Disponujú variabilným časovaním ventilov VTi a objemami 1,4 a 1,6 l (72 kW/95 k, 88 kW/120 k). Výrobca ich v útrobách „C-štvorky“ bude kombinovať s päťstupňovými manuálnymi prevodovkami, výkonnejší motor môže spolupracovať aj so štvorstupňovým „automatom“.

Predbežne najvýkonnejšou poháňacou jednotkou v ponuke bude prepĺňaná „jedna-šestka“ THP (114 kW/155 k), doplnená o šesťstupňovú manuálnu prevodovku.

Výroba na domácej pôde

Vznetové motorizácie budú disponovať výkonmi 66 kW (90 k), 81 kW (110 k) a 110 kW (150 k). Najúspornejšia verzia e-HDi spája základný turbodiesel 1,6 HDi (66 kW/90 k) so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, systémom štart/stop a pneumatikami s nízkym valivým odporom. Výsledkom má byť priemerná spotreba nafty 3,8 l/100 km a produkcia emisií CO2 tesne stlačená pod magickú hranicu 100 g/km.

Produkcia nového Citroënu C4 bude prebiehať vo francúzskom Mulhouse. Začiatok predajov očakávame na prelome rokov 2010/2011.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  2. BLoKK v Bratislave je pred dokončením, ponúka posledné apartmány
  3. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  5. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  6. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť
  7. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  8. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  9. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  10. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  1. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  4. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch
  6. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  7. Magnetickej rezonancie sa nemusia obávať ani klaustrofobici
  8. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Recruitment allowance as an employment recruitment instrument
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 450
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 14 950
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 750
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 121
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 885
  6. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 220
  7. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 052
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 700
  9. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 036
  10. Ako predísť intímnym problémom? Vyvolať ich môže aj bežná vložka 1 825
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


8 h
Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


28. nov
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov
Suzuki S-Cross

Pod kapotou ostáva mild-hybridný štvorvalec aj pohon všetkých kolies.


25. nov

Blogy SME

  1. Barbora Kujundžić: Na aké veci si treba dávať pri malých deťoch pozor
  2. Marcel Horacek: Živoj je fajn - časť druhá
  3. Juraj Švarc: Vyhlásil som lockdown…ale mediálny!
  4. Ondrej Škvarenina: Ako manipulovať štatistiky o Covid-19
  5. Matej Vagač: Stromy na Dunajskom nábreží sú nateraz zachránené
  6. INESS: Cena zamestnanca
  7. Marek Mačuha: Roznášajú covid deti ?
  8. Ivan R. V. Rumánek: Brnenskí "obri" - Kelti? (Keltika 5)
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 10 667
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 415
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 721
  4. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 240
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 919
  6. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 739
  7. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 4 455
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 160
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu