BRATISLAVA. Vytvoriť z malého hatchbacku sedan nie je jednoduché, o čom sa v minulosti presvedčilo viacero výrobcov. Dizajnéri automobilky Volkswagen sa s touto úlohou popasovali celkom úspešne. Zlou správou je, že Polo sedan na slovenskom trhu pravdepodobne neuvidíme. Je prioritne určené pre Rusko, Indiu a iné - menej rozvinuté - trhy.
Pekný sedan
Práve v Rusku, na moskovskom autosalóne, prebehne oficiálna výstavná premiéra novinky. Polo sedan, v niektorých krajinách Vento, začnú predávať v druhej polovici tohto roka. Automobil sa po stránke dizajnu od Pola hatchback líši nielen novými krivkami v zadnej časti.
Upravené sú aj predné partie, konkrétne nárazník a svetlomety dostali spoločnú parabolu pre stretávacie i diaľkové svetlá. Bočné smerovky nehľadajte v spätných zrkadlách, ale v blatníkoch.
„Kufor“ bol k autu pripojený s citom. Zadná časť na fotografiách nepôsobí príliš ťažkopádnym dojmom. Sedan disponuje rozmermi 4380 x 1700 x 1460 mm, rázvor osí kolies má hodnotu 2550 mm. Objem batožinového priestoru zatiaľ nepoznáme.
Spáli aj menej kvalitný benzín
Zmeny v porovnaní s európskym hatchbackom zaznamenal tiež podvozok. Sedan by mal bez problémov zvládať používanie na nekvalitných vozovkách. Pod kapotou sa objaví výlučne zážihový štvorvalec s objemom 1,6 litra, dosahujúci výkon 77 kW (105 k). Motor údajne nie je náročný na kvalitu benzínu.
Kvalita paliva spolu s cenou boli hlavnými príčinami, prečo Volkswagen uprednostnil staršiu poháňaciu jednotku pred agregátom TSI. Spolupracuje buď s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo šesťstupňovým automatom Tiptronic.
Svetobežník
Ceny VW Polo sedan by v Rusku mali začínať od čiastky v prepočte 10 400 eur. Základná výbava obsahuje dva airbagy, imobilizér, palubný počítač, elektricky ovládané okná vpredu alebo výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča.
Nový sedan budú vyrábať minimálne v dvoch krajinách sveta - v Rusku a Indii. Neskôr by mala byť spustená aj produkcia v Brazílii.
Autor: fg