BRATISLAVA. Do modelového radu Mégane pribudla nová karosárska verzia. Štvormiestny kupé-kabriolet je vybavený pevnou sklápacou strechou vyrobenou prevažne zo skla. Premena kupé na kabriolet a naopak trvá 21 sekúnd. Manipuláciu s dvojdielnou strechou má na starosti elektrohydraulický systém.
Malý štít medzi opierkami hláv zadných sedadiel slúži na usmerňovanie prúdenia vzduchu. Vo štvorici bez strechy nad hlavou je možné pohodlne cestovať do rýchlosti 90 km/h. Dvojčlenná posádka si jazdu v otvorenom aute údajne môže užívať pri akejkoľvek rýchlosti. Do priestoru nad zadné sedadlá ale najprv treba namontovať príplatkový veterný štít.
Dôraz na tuhosť karosérie
Zatiaľ čo predné partie kabrioletu sú prakticky na nerozoznanie od trojdverového Mégane Coupé, vzadu pribudli nové koncové svetlá zostavené z diód.
Objem batožinového priestoru závisí od polohy strešného dielu. Vo verzii kupé prepravná kapacita dosahuje 417 litrov, kabriolet pojme 211 l. Konštruktéri si dali záležať na torznej tuhosti karosérie, ktorá je vraj o 80 percent vyššia ako v predchádzajúcej generácii Mégane CC. Novinka dostala aj prepracovaný posilňovač riadenia.
Celý strešný modul spolu s príslušenstvom váži 110 kg. Ďalšie kilogramy pridáva vystuženie otvorenej karosérie. V konečnom účtovaní je kupé-kabriolet o 160 kg ťažší ako Renault Mégane hatchback s porovnateľnou motorizáciou a výbavou.
Aj s dvojspojkovou prevodovkou
Pre Renault Mégane CC sú určené dva zážihové motory - 1,6 16 V (81 kW/110 k) a prepĺňaný 1,4 TCe (96 kW/130 k). Paleta vznetových poháňacích jednotiek má tiež dve položky - 1,5 dCi FAP (81 kW/110 k) a 1,9 dCi FAP (96 kW/130 k).
Všetky agregáty výrobca kombinuje so šesťstupňovou mauálnou prevodovkou. Turbodiesel 1,5 dCi si zákazník môže objednať aj s novou šesťstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou EDC (Efficient Dual Clutch).
Jedna výbavová verzia
Mégane CC je na Slovensku k dispozícii s jediným výbavovým stupňom – Dynamique. Obsahuje zliatinové disky s priemerom 16 palcov, veniec volantu a hlavicu radiacej páky čalúnené kožou, elektronický stabilizačný systém (ESP), kontrolu tlaku v pneumatikách, šesť airbagov, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, parkovací senzor vzadu, palubný počítač,...
Priplatiť si treba metalický lak (500 eur, modrá Malte - 700 eur), kožené čalúnenie (200 eur), protiveterný štít (350 eur) alebo bi-xenónové natáčacie svetlomety (1000 eur).
Dynamique | |
1,6 16V (81 kW/110 k) | 24 690 eur |
1,4 TCe (103 kW/140 k) | 25 890 eur |
1,5 dCi (81 kW/110 k) | 27 390 eur |
1,5 dCi (81 kW/110 k) EDC | 28 590 eur |
1,9 dCi (96 kW/130 k) | 28 390 eur |
Autor: fg