BRATISLAVA. Facelift alebo generačná výmena? Japonská automobilka dnes zverejnila prvé fotografie a informácie k novému Swiftu. Po stránke dizajnu sa síce výrazne podobá na rovnomenného predchodcu, ide však o novú generáciu.
Väčší, tuhší, bezpečnejší
Auto narástlo vo všetkých smeroch - do dĺžky o 90 mm, do šírky o 5 mm, nový Swift je o 10 mm vyšší a disponuje o 50 mm dlhším rázvorom osí kolies než doteraz. Novinku charakterizujú základné miery 3850 x 1695 x 1510 mm a rázvor s hodnotou 2430 mm.
Výrobca sľubuje, že v kabíne nájdeme viac priestoru a pohodlia. Vo vnútri dominuje nová palubná doska i volant. Na niektorých trhoch sa v štandardnej výbave objaví až sedem airbagov (vrátane kolenného) a stabilizačný systém ESP.
Štylistické novinky odhalí až detailnejší pohľad na oficiálne fotografie. Pribudlo viac oblých línií a mohutnejšie predné svetlomety. Karoséria je tuhšia, čo by sa malo priaznivo odraziť na bezpečnosti posádky v prípade havárie. Nové tvary prednej časti sú prívetivejšie k chodcom. Manévrovanie s autom v meste uľahčí menší polomer otáčania.
Nová „jedna-dvojka“
Strohé informácie o technike spomínajú dve poháňacie jednotky. Zážihová dosahuje výkon 69 kW (94 k) a najvyšší krútiaci moment 118 Nm pri kombinovanej spotrebe benzínu 5 l/100 km (pravdepodobne ide o motor 1,2 Dual-VVT). Výkon vznetového agregátu s priamym vstrekovaním common-rail nebol zverejnený. Poznáme len hodnotu priemernej spotreby paliva - 4,2 l/100 km.
Neskôr by paletu mali doplniť dva zážihové motory s objemami 1,5 litra (81 kW/110 k) a 1,6 litra (103 kW/140 k). Najsilnejšia motorizácia bude určená pre verziu Sport.
Predaj nového Swiftu v Európe - vrátane Slovenska - odštartuje na jeseň tohto roka. Výroba prebieha v maďarskom Ostrihome. K dispozícii bude troj- i päťdverová verzia.
Autor: fg