BRATISLAVA, NÜRBURG. Na jeseň tohto roku - približne tri roky po zahájení výroby - je naplánovaná výstavná premiéra modernizovaného Fordu Mondeo. Slávnostné odhalenie prebehne na jesennom autosalóne v Paríži. Testovacie prototypy jazdia po európskych cestách už niekoľko mesiacov. Jeden z nich sme stretli neďaleko legendárneho okruhu Nürburgring.
Cez deň bude svietiť diódami
Úpravy zovňajšku budú mať minimalistický charakter - presne tak, ako je pri faceliftoch zvykom. Dôkladne zamaskovaný predný nárazník prototypu prezrádza, kde zapracovala ruka dizajnéra. Okrem nového tvaru otvoru pre prívod vzduchu k chladiču pribudli aj okrúhle hmlovky.
Podobne ako nedávno modernizované MPV Ford S-Max, aj Mondeo pravdepodobne dostane denné svetlá zostavené z diód. Drobné úpravy zaznamenala maska chladiča. Naopak, predné svetlomety sa zaobišli bez zmien. Detailnejší pohľad odhalí nové spätné zrkadlá s integrovanými smerovkami. Nové tvary zrejme dostane aj veko batožinového priestoru päťdverovej verzie, na prototype je zahalené čiernou páskou.
Dvakrát nové benzínové turbo
Najdôležitejšie novinky sa ukrývajú v útrobách karosérie. Mondeo dostane dva nové zážihové prepĺňané štvorvalce radu EcoBoost. Slabší má objem 1,6 litra a produkuje výkon 118 kW (160 k), silnejší dvojliter dosahuje 149 kW (203 k).
Oba agregáty disponujú priamym vstrekovaním paliva, variabilným časovaním sacích i výfukových ventilov Ti-VCT a prepĺňa ich nízkotlaké turbodúchadlo Borg Warner K03. Tieto motory sa zrejme budú dať kombinovať aj s dvojspojkovou automatickou prevodovkou PowerShift.
Modernizovaný turbodiesel
Turbodiesel 2,2 Duratorq TDCi (129 kW/175 k) zostane v ponuke už iba na vybraných trhoch. Prvé husle má hrať modernizovaný vznetový dvojliter TDCi spĺňajúci emisnú normu Euro5. V ponuke sa objavia tri výkonové verzie - 85 kW (116 k), 103 kW (140 k) a 120 kW (163 k). Niektoré modely budú môcť byť vybavené systémom štart/stop.