SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky
GARÁŽ

Netradičné stretnutie generácií: ťažké váhy na okruhu

AMG pri príležitosti blížiaceho sa 39. výročia prvého úspechu značky v automobilových pretekoch zorganizovalo netradičné stretnutie. Na okruhu Spa jazdili Mercedes-Benz 300 SEL a model S 63 AMG Thirty-Five.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Písal sa rok 1971, keď červený Mercedes-Benz 300 SEL 6,8 AMG spôsobil rozruch na vytrvalostných 24-hodinových pretekoch v Spa-Francorchamps.

Piloti vtedy neznámeho tímu AMG so štartovým číslom 35 - Hans Heyer a Clemens Schickentanz - vybojovali v silnej konkurencii 80 áut, medzi nimi Fordy Capri RS, BMW 2800 CS či Alfy Romeo GTA, piatu štartovaciu pozíciu. V dramatických pretekoch, okorenených dažďom, potom zaknihovali skvelé druhé miesto. Triumfoval Ford Capri posádky Glemser/Soler Roig. Značka AMG sa doslova "za noc" stala populárnou. O jej veľkom úspechu vtedy informovali aj nemecké televízie.

Bol rýchly, ale s brzdením mal problém

Červený Mercedes 300 SEL 6,8 AMG bol ťažko prekonateľný na rovinkách, kde dokázal jazdiť rýchlosťou až 265 km/h. Poháňal ho silný zážihový osemvalec s objemom 6,8 litra a výkonom 315 kW (428 k).

Problémy prišli, keď trebalo brzdiť. Hoci bol okruhový špeciál o necelých 200 kilogramov ľahší ako štandardne vyrábaný model 300 SEL 6,3 (vážil 1635 kg), sériové brzdy dostávali riadne zabrať. „Našťastie bolo na starom okruhu Spa veľa roviniek, kde sa brzdy stihli ochladiť,“ spomína dnes 67-ročný Hans Heyer, člen "striebornej" posádky. K zvláštnostiam auta patril aj takmer sériový kokpit. Bezpečnostný rám a športové sedadlá v ňom kontrastovali s dekoráciami z dreva a chrómovanými detailmi.

Po takmer 39 rokoch

AMG pri príležitosti blížiaceho sa 39. výročia prvého úspechu značky v automobilových pretekoch zorganizovalo netradičné stretnutie. Na okruhu Spa-Francorchamps jazdili bok po boku Mercedes 300 SEL 6,8 AMG a jeho novodobý nástupca - Mercedes-Benz S 63 AMG Thirty-Five. Označenie "Thirty-Five" symbolizuje štartové číslo, ktoré sprevádzalo dvojicu jazdcov Heyer - Schickentanz na ceste za druhým miestom. Príležitosť odkrúžiť niekoľko kôl dostal aj Hans Heyer.

Dnes dvorný úpravca Mercedesov zároveň zverejnil detaily týkajúce sa modernizovaného modelu S 63 AMG, ktorý začnú predávať v septembri tohto roku. Najdôležitejšie zmeny prebehli pod kapotou, kde tróni nový zážihový osemvalec AMG 5,5 l biturbo.

Maximálny výkon 400 kW (544 k) a najvyšší krútiaci moment 800 Nm môžu po namontovaní príplatkovej sady AMG Performance narásť na 420 kW (571 k) a 900 Nm. Motor štandardne spolupracuje so 7-stupňovou automatickou prevodovkou AMG Speedshift a kvôli úspore paliva ho na križovatkách vypína systém štart/stop.

S 63 AMG musí krotiť obmedzovač

Impozantné sú aj dynamické parametre. Mercedes-Benz S 63 AMG zrýchli z pokoja na 100 km/h za 4,5 sekundy, jeho maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Po namontovaní sady AMG Performance sa akcelerácia na 100 km/h zrýchli o 0,1 sekundy a obmedzovač rýchlosti zasiahne až pri 300 km/h.

AMG sa tiež chváli tým, že nový motor je v porovnaní so svojim predchodcom – agregátom 6,3 V8 - o štvrtinu úspornejší. Novinka je síce po všetkých stránkach dokonalejšia a na rozdiel od starého 300 SEL 6,8 AMG si ju môže kúpiť prakticky každý (kto na ňu má), starček ale víťazí neprekonateľnou charizmou.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyšperkujte Vianoce - tipy na vianočné darčeky
  2. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  3. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  4. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  5. Štúdium ekológie, dizajnu či tech-inovácií je životný štýl
  6. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  7. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  8. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny
  9. Máte problémy s trávením? Známy gastroenterológ radí ako na ne
  10. Venujte na Vianoce darček plný informácií
  1. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  2. Máte problémy s trávením? Známy gastroenterológ radí ako na ne
  3. Zdravé varenie: zábava pre celú rodinu
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií
  5. Darček? Špičková autonavigácie Mio Spirit 8670 Full EÚ Lifetime!
  6. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  7. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  8. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  9. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  10. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 32 498
  2. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 16 582
  3. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 14 899
  4. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 13 177
  5. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 9 748
  6. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 9 191
  7. Aká je chémia vôní 9 017
  8. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 609
  9. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 453
  10. Bývanie v meste predlžuje život 8 025
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Fico spojil Norberta Bödöra s Bonulom, predtým hovoril inak

Zákazky od Bonulu Smer nechce prezradiť.

Na fotografii (zľava) sú bývalý zamestnanec Bonulu Peter Brath; profesionálny zápasník Attila Végh; Matúš Mečár, ktorý bol odsúdený za vydieranie; nitriansky podnikateľ Norbert Bödör; podnikateľ a manažér zápasníkov Eduard Gerek a zástupca riaditeľa Národnej jednotky finančnej polície NAKA Milan Mihálik.
Dobré ráno

Dobré ráno: Ruskovi za objednávku vraždy spoločníčky hrozí doživotie

Pojednávanie je odročené na február.

Vizualizácia projektu Pod Vinicou.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Ako Ficovi pes zožral domácu úlohu

Súčasťou pôvabu dobrej výhovorky je, že jej očividná lož skôr pobaví, ako urazí.

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Neprehliadnite tiež

Škoda po dlhom čakaní prezradila, aký osud čaká Fabiu Combi

Novinka dostane podvozkovú platformu MQB A0.

Skica Škody Fabia Combi tretej generácie po facelifte z roku 2018.

Prečo nové autá prichádzajú o hviezdičky v testoch NCAP?

Hybrid nie je zárukou dobrého hodnotenia.

Hybridná Toyota C-HR získala najlepšie hodnotenie z áut so spaľovacím motorom.

Ako vyzerá Škoda Enyaq v úvodnej edícii pre slovenský trh?

Najlacnejšia verzia u nás nie je v ponuke.

Škoda Enyaq iV 80

Toyota Camry dostala vylepšený dizajn aj technológie

Zmenami prešli najmä jazdní asistenti.

Toyota Camry Hybrid 2021