SME

Bicykle na strechu lacno, dozadu úsporne

Strešný nosič bicyklov stojí podstatne menej ako nosič za auto. Lacný prevoz bicyklov na streche zvyšuje spotrebu, hluk a narušuje stabilitu auta. Zadný nosič obmedzuje prístup do kufra a vyžaduje premontovanie evidenčného čísla.

Auto je v porovnaní so strešným nosičom stabilnejšie v zákrutách a menej citlivé na bočný vietor.Auto je v porovnaní so strešným nosičom stabilnejšie v zákrutách a menej citlivé na bočný vietor. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA. Vozenie bicyklov v kufri sa dnes nenosí. Ostré časti môžu poškodiť interiér, ale hlavne bicykel veľmi neefektívne znižuje prepravnú kapacitu auta. Fanúšikovia cyklistiky majú v zásade dva hlavné spôsoby ako previesť bicykel mimo interiéru alebo kufra. Na strešnom nosiči alebo na zadnom nosiči pripevnenom na ťažnom zariadení, či piatych dverách. Nedá sa jednoznačne povedať, ktorý spôsob je najvýhodnejší a treba si vybrať podľa vlastných potrieb.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lacná strecha Strešný nosič najmenej zaťaží rozpočet, nebráni prístupu ku kufru a nepotrebuje ťažné zariadenie ako zadný nosič. Strešné držiaky netreba po zložení vždy odmontovať, lebo nevyužité neprekážajú tak, ako zadný nosič. Na streche odveziete aj štyri bicykle, ale pripravte sa na citeľne vyššiu spotrebu a poriadny hluk na diaľnici.

SkryťVypnúť reklamu

Auto s bicyklami na streche je veľmi citlivé na bočný vietor a nevmestí sa do garáže. Musíte dávať pozor aj v podzemných garážach. Naloženie bicykla na strechu je fyzicky náročné. Oveľa jednoduchšie sa bicykle nakladajú na zadný nosič upevnený na ťažnom zariadení.

Nosič na ťažnom zariadení si vyžaduje premontovanie evidenčného čísla. Keby ho zakrývali bicykle, hrozila by pokuta do výšky 60 eur. Niektorí výrobcovia ponúkajú adaptér na dva typy koncovky svetiel.

Vzadu sú bezpečnejšie Zadný nosič vyhovuje iba autám s ťažným zariadením a s vyššou hranou kufra. Pamätajte tiež na premontovanie evidenčného čísla. Tento typ je najdrahší, ale veľmi komfortný pri obsluhe a bezpečný pri jazde. Autu nezhoršuje veľmi spotrebu, ani nezvyšuje hlučnosť. Auto je v porovnaní so strešným nosičom stabilnejšie v zákrutách a menej citlivé na bočný vietor.

SkryťVypnúť reklamu

Zadné sú najdrahšie Zadné nosiče na ťažné zariadenie stoja od 250 do 600 eur, pretože musia byť vybavené koncovými svetlami a prípojkou na elektroinštaláciu ťažného zariadenia. Nosiče na zadné dvere kombíkov stoja okolo 280 eur.

Do kufra niektorých áut sa ani po odklopení nosiča nedostanete. Tento typ vyhovuje skôr sedanom alebo autám s vysokou hranou kufra.

Kvalitné strešné nosiče so zámkom a jednoduchou obsluhou stoja na jeden bicykel od 52 do 110 eur. Lacnejšie pre dva bicykle kúpite za 24 až 36 eur. Nezamykateľné a s veľmi slabou konštrukciou aj za 16 eur. Pri strešnom nosiči nezabudnite na to, že potrebujete priečne nosiče, na ktoré sa bicyklové stojany upevnia. Spotreba stúpa Vplyv špičkového strešného nosiča bicyklov značky Thule na spotrebu auta sme skúšali na vozidle Škoda Octavia TDI. Vozidlo bez bicyklov na streche dosahovalo spotrebu na diaľnici 6,2 litra na sto kilometrov. S bicyklami na streche vzrástla spotreba na 7,6 čo je nárast až o 1,4 litra. Navyše citeľne vzrástol aerodynamický hluk pri rýchlosti nad 100 kilometrov za hodinu. Nepríjemná situácia nastane pri silnom bočnom vetre, keď je stabilita auta v priamom smere podstatne horšia.

SkryťVypnúť reklamu

Nosič na ťažnom zariadení sa pri teste ani nepohol. Hlavnú skrutku sme museli po testoch dotiahnuť. Vodič vplyv zadného nosiča na jazdné vlastnosti auta takmer necíti.

Oveľa lepšie bol na tom Ford Focus, tiež s naftovým motorom, ale zadným nosičom upevneným na ťažnom zariadení. Spotreba stúpla iba o 0,6 litra na sto kilometrov a hluk na diaľnici sa takmer nezvýšil. Rovnako vplyv bočného vetra sa neprejavuje tak citeľne ako pri strešných nosičoch. V teste zadného závesného nosiča vyšiel dobre aj Ford Fusion, ktorého benzínový motor spotrebuje s bicyklami na chrbte o 0,5 litra paliva viac. Bicykle na aute – na čo dať pozor

- kúpiť uzamykateľný nosič

- pevne prichytiť bicykle o nosič

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- využiť všetky predpísané kotevné body

- občas skontrolovať pripevnenie

- zložiť alebo zakryť sedadlo bicykla

- zložiť digitálny tachometer bicykla

- na zadnom nosiči bez svetiel použiť reflexný prvok

Kedy použiť zadný nosič

- ak máme na streche box

- parkujeme s bicyklami v garáži

- cestujeme ďaleko

- používame sedan alebo hatchback

- nevládzeme zdvihnúť bicykel na strechu

Kedy použiť strešný nosič

- nemáme peniaze na zadný nosič

- nemusíme parkovať v garáži

- potrebujem ľahký prístup do kufra

Zadný nosič bicyklov na ťažné

Výhody Nevýhody

SkryťVypnúť reklamu
reklama

komfortné nakladanie bicykla obmedzený prístup do kufra

bezpečné upevnenie nutnosť premontovať evidenčné číslo

neveľký vplyv na spotrebu

a jazdné vlastnosti auta zložitejšia montáž

vjazd do garáže podmienkou je ťažné zariadenie

nízky aerodnymický hluk vyššia cena

- nároky na skladovanie

Strešný nosič bicyklov

Výhody Nevýhody

prijateľná cena veľký vplyv na spotrebu a jazdné vlastnosti

voľný prístup do kufra prekážka pri vjazde do garáže

jednoduchá montáž fyzicky náročná montáž bicykla

jednoduché skladovanie vysoký aerodynamický hluk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  2. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  4. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  5. Plátené tašky a opakované použitie
  6. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  7. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  8. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  1. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  3. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  6. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  7. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  8. Plátené tašky a opakované použitie
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 14 100
  2. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 6 132
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 901
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 504
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 4 229
  6. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 743
  7. Plátené tašky a opakované použitie 3 116
  8. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 3 100
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezident vraj zmaril referendum, porovnávajú ho s Čaputovou.


54

Zapojil sa Gašpar, vzdialený príbuzný Bödöra.


43
Minister spravodlivosti Boris Susko a podnikateľ Michal Suchoba.

V dovolaní minister žiada, aby špecializovaný súd znovu posúdil vinu podnikateľa.


10
Peter Tkačenko.

Uznesenie o protiruských sankciách najviac skomplikuje život premiérovi.


59
reklama
  1. Martin Fronk: Básnik s mečom aj perom: Prečo sa renesančný rebel usadil na Modrom Kameni?
  2. Vladimír Hatara: Fico v duchu dobre vie...
  3. Miroslav Ferkl: Kde je mamička?
  4. Dušan Koniar: Hitlerov Kommandobefehl a drony nad Irkutskom
  5. Otilia Horrocks: Samodiskvalifikácia v priamom prenose
  6. Pavol Burda: Ľsťou na KaDeHakov
  7. Anna Miľanová: Moja ilustrácia fotografiou "Možno bezpohlavné univerzálne energie"...
  8. Dagmar Szabó: Dieťa je DAR, nie tovar !
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 042
  2. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 17 629
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 840
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 808
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 832
  6. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 10 789
  7. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 6 339
  8. Věra Tepličková: Šok v Levoči 4 831
  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  3. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  4. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  5. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  6. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  7. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  8. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu