SME

Bicykle na strechu lacno, dozadu úsporne

Strešný nosič bicyklov stojí podstatne menej ako nosič za auto. Lacný prevoz bicyklov na streche zvyšuje spotrebu, hluk a narušuje stabilitu auta. Zadný nosič obmedzuje prístup do kufra a vyžaduje premontovanie evidenčného čísla.

Auto je v porovnaní so strešným nosičom stabilnejšie v zákrutách a menej citlivé na bočný vietor.Auto je v porovnaní so strešným nosičom stabilnejšie v zákrutách a menej citlivé na bočný vietor. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA. Vozenie bicyklov v kufri sa dnes nenosí. Ostré časti môžu poškodiť interiér, ale hlavne bicykel veľmi neefektívne znižuje prepravnú kapacitu auta. Fanúšikovia cyklistiky majú v zásade dva hlavné spôsoby ako previesť bicykel mimo interiéru alebo kufra. Na strešnom nosiči alebo na zadnom nosiči pripevnenom na ťažnom zariadení, či piatych dverách. Nedá sa jednoznačne povedať, ktorý spôsob je najvýhodnejší a treba si vybrať podľa vlastných potrieb.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lacná strecha Strešný nosič najmenej zaťaží rozpočet, nebráni prístupu ku kufru a nepotrebuje ťažné zariadenie ako zadný nosič. Strešné držiaky netreba po zložení vždy odmontovať, lebo nevyužité neprekážajú tak, ako zadný nosič. Na streche odveziete aj štyri bicykle, ale pripravte sa na citeľne vyššiu spotrebu a poriadny hluk na diaľnici.

SkryťVypnúť reklamu

Auto s bicyklami na streche je veľmi citlivé na bočný vietor a nevmestí sa do garáže. Musíte dávať pozor aj v podzemných garážach. Naloženie bicykla na strechu je fyzicky náročné. Oveľa jednoduchšie sa bicykle nakladajú na zadný nosič upevnený na ťažnom zariadení.

Nosič na ťažnom zariadení si vyžaduje premontovanie evidenčného čísla. Keby ho zakrývali bicykle, hrozila by pokuta do výšky 60 eur. Niektorí výrobcovia ponúkajú adaptér na dva typy koncovky svetiel.

Vzadu sú bezpečnejšie Zadný nosič vyhovuje iba autám s ťažným zariadením a s vyššou hranou kufra. Pamätajte tiež na premontovanie evidenčného čísla. Tento typ je najdrahší, ale veľmi komfortný pri obsluhe a bezpečný pri jazde. Autu nezhoršuje veľmi spotrebu, ani nezvyšuje hlučnosť. Auto je v porovnaní so strešným nosičom stabilnejšie v zákrutách a menej citlivé na bočný vietor.

SkryťVypnúť reklamu

Zadné sú najdrahšie Zadné nosiče na ťažné zariadenie stoja od 250 do 600 eur, pretože musia byť vybavené koncovými svetlami a prípojkou na elektroinštaláciu ťažného zariadenia. Nosiče na zadné dvere kombíkov stoja okolo 280 eur.

Do kufra niektorých áut sa ani po odklopení nosiča nedostanete. Tento typ vyhovuje skôr sedanom alebo autám s vysokou hranou kufra.

Kvalitné strešné nosiče so zámkom a jednoduchou obsluhou stoja na jeden bicykel od 52 do 110 eur. Lacnejšie pre dva bicykle kúpite za 24 až 36 eur. Nezamykateľné a s veľmi slabou konštrukciou aj za 16 eur. Pri strešnom nosiči nezabudnite na to, že potrebujete priečne nosiče, na ktoré sa bicyklové stojany upevnia. Spotreba stúpa Vplyv špičkového strešného nosiča bicyklov značky Thule na spotrebu auta sme skúšali na vozidle Škoda Octavia TDI. Vozidlo bez bicyklov na streche dosahovalo spotrebu na diaľnici 6,2 litra na sto kilometrov. S bicyklami na streche vzrástla spotreba na 7,6 čo je nárast až o 1,4 litra. Navyše citeľne vzrástol aerodynamický hluk pri rýchlosti nad 100 kilometrov za hodinu. Nepríjemná situácia nastane pri silnom bočnom vetre, keď je stabilita auta v priamom smere podstatne horšia.

SkryťVypnúť reklamu

Nosič na ťažnom zariadení sa pri teste ani nepohol. Hlavnú skrutku sme museli po testoch dotiahnuť. Vodič vplyv zadného nosiča na jazdné vlastnosti auta takmer necíti.

Oveľa lepšie bol na tom Ford Focus, tiež s naftovým motorom, ale zadným nosičom upevneným na ťažnom zariadení. Spotreba stúpla iba o 0,6 litra na sto kilometrov a hluk na diaľnici sa takmer nezvýšil. Rovnako vplyv bočného vetra sa neprejavuje tak citeľne ako pri strešných nosičoch. V teste zadného závesného nosiča vyšiel dobre aj Ford Fusion, ktorého benzínový motor spotrebuje s bicyklami na chrbte o 0,5 litra paliva viac. Bicykle na aute – na čo dať pozor

- kúpiť uzamykateľný nosič

- pevne prichytiť bicykle o nosič

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- využiť všetky predpísané kotevné body

- občas skontrolovať pripevnenie

- zložiť alebo zakryť sedadlo bicykla

- zložiť digitálny tachometer bicykla

- na zadnom nosiči bez svetiel použiť reflexný prvok

Kedy použiť zadný nosič

- ak máme na streche box

- parkujeme s bicyklami v garáži

- cestujeme ďaleko

- používame sedan alebo hatchback

- nevládzeme zdvihnúť bicykel na strechu

Kedy použiť strešný nosič

- nemáme peniaze na zadný nosič

- nemusíme parkovať v garáži

- potrebujem ľahký prístup do kufra

Zadný nosič bicyklov na ťažné

Výhody Nevýhody

SkryťVypnúť reklamu
reklama

komfortné nakladanie bicykla obmedzený prístup do kufra

bezpečné upevnenie nutnosť premontovať evidenčné číslo

neveľký vplyv na spotrebu

a jazdné vlastnosti auta zložitejšia montáž

vjazd do garáže podmienkou je ťažné zariadenie

nízky aerodnymický hluk vyššia cena

- nároky na skladovanie

Strešný nosič bicyklov

Výhody Nevýhody

prijateľná cena veľký vplyv na spotrebu a jazdné vlastnosti

voľný prístup do kufra prekážka pri vjazde do garáže

jednoduchá montáž fyzicky náročná montáž bicykla

jednoduché skladovanie vysoký aerodynamický hluk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 729
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 928
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 311
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 343
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 141
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 889
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 855
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 465
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  3. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  4. Štefan Šturdzík: Rakovina
  5. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  6. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  7. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  8. Marcel Karvay: Bohovia kapitalizmu [Varovanie: nečítajte ak ste náchylní k existenciálnej depresii]
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 885
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 533
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 100
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 854
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 479
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 974
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 527
  8. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 276
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu