BRATISLAVA. Premiéra druhej generácie športovo-úžitkového auta BMW X3 je naplánovaná až na jesenný autosalón v Paríži, mníchovská značka sa ale snaží prilákať potenciálnych zákazníkov už teraz. Najprv zverejnila fotografie detailov novinky, teraz ukázala celé auto, ale čiastočne zahalené maskovacou fóliou.
Konzervatívnejší
Pohľad na prototyp prezrádza, že X-trojka, podobne ako nový päťkový rad, staví na pomerne konzervatívne tvary. Auto pôsobí v porovnaní s aktuálnym modelom mohutnejším dojmom. Na karosérii pribudlo viac hrán. Vysoko v prednom nárazníku umiestnené hmlovky nadväzujú na ďalšie SUV z dielne BMW – X1 a X5. Koncové svetlá budú mať charakteristický tvar písmena L.
Oficiálne informácie zatiaľ chýbajú
Keďže BMW stále žiadne podrobnosti neuviedlo, zopakujme informácie, ktoré vo svojom internetovom vydaní priniesol britský magazín Autocar. Podľa neho novú X-trojku charakterizujú rozmery 4652 x 2055 x 1714 mm. Je tak v porovnaní s predchodcom väčšia vo všetkých smeroch. Do dĺžky narástla o 83 mm, šírka je väčšia o 29 mm, výška o 40 mm a rázvor osí kolies je dlhší o 15 mm (dosahuje hodnotu 2810 mm).
Nárast rozmerov by sa mal priaznivo odraziť na priestorovej ponuke v interiéri. Batožinový priestor má základný objem 550 litrov. BMW X3 je zároveň ľahšie než prvá generácia - v priemere o 20 až 25 kilogramov.
V predaji koncom roka
Prvé exempláre BMW X3 by sa k zákazníkom mali dostať ešte koncom tohto roka. Zo začiatku budú k dispozícii štyri poháňacie jednotky - dve zážihové a dve vznetové. Benzín spaľuje atmosférický trojliter (200 kW/272 k) i prepĺňaný agregát s rovnakým objemom, produkujúci 225 kW (306 k).
Základný turbodiesel má štyri valce a zdvihový objem 2,0 litra (135 kW/184 k). Nad ním v ponuke figuruje šesťvalec 3,0 l (180 kW/244 k). Štandardom pre všetky motory s výnimkou najslabšieho vznetového agregátu má byť osemstupňová automatická prevodovka. Štvorvalcový turbodiesel spolupracuje so šesťstupňovou prevodovkou.