SME

BMW pokračuje v odhaľovaní modelu X3

Mníchovská automobilka postupne zverejňuje prvé obrázky druhej generácie SUV X3. Najnovšie ukázala fotky testovacích prototypov. Detaily na karosériách kryje maskovacia fólia.

(Zdroj: BMW)

BRATISLAVA. Premiéra druhej generácie športovo-úžitkového auta BMW X3 je naplánovaná až na jesenný autosalón v Paríži, mníchovská značka sa ale snaží prilákať potenciálnych zákazníkov už teraz. Najprv zverejnila fotografie detailov novinky, teraz ukázala celé auto, ale čiastočne zahalené maskovacou fóliou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Konzervatívnejší

Pohľad na prototyp prezrádza, že X-trojka, podobne ako nový päťkový rad, staví na pomerne konzervatívne tvary. Auto pôsobí v porovnaní s aktuálnym modelom mohutnejším dojmom. Na karosérii pribudlo viac hrán. Vysoko v prednom nárazníku umiestnené hmlovky nadväzujú na ďalšie SUV z dielne BMW – X1 a X5. Koncové svetlá budú mať charakteristický tvar písmena L.

SkryťVypnúť reklamu

Oficiálne informácie zatiaľ chýbajú

Keďže BMW stále žiadne podrobnosti neuviedlo, zopakujme informácie, ktoré vo svojom internetovom vydaní priniesol britský magazín Autocar. Podľa neho novú X-trojku charakterizujú rozmery 4652 x 2055 x 1714 mm. Je tak v porovnaní s predchodcom väčšia vo všetkých smeroch. Do dĺžky narástla o 83 mm, šírka je väčšia o 29 mm, výška o 40 mm a rázvor osí kolies je dlhší o 15 mm (dosahuje hodnotu 2810 mm).

Nárast rozmerov by sa mal priaznivo odraziť na priestorovej ponuke v interiéri. Batožinový priestor má základný objem 550 litrov. BMW X3 je zároveň ľahšie než prvá generácia - v priemere o 20 až 25 kilogramov.

V predaji koncom roka

Prvé exempláre BMW X3 by sa k zákazníkom mali dostať ešte koncom tohto roka. Zo začiatku budú k dispozícii štyri poháňacie jednotky - dve zážihové a dve vznetové. Benzín spaľuje atmosférický trojliter (200 kW/272 k) i prepĺňaný agregát s rovnakým objemom, produkujúci 225 kW (306 k).

SkryťVypnúť reklamu

Základný turbodiesel má štyri valce a zdvihový objem 2,0 litra (135 kW/184 k). Nad ním v ponuke figuruje šesťvalec 3,0 l (180 kW/244 k). Štandardom pre všetky motory s výnimkou najslabšieho vznetového agregátu má byť osemstupňová automatická prevodovka. Štvorvalcový turbodiesel spolupracuje so šesťstupňovou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  2. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  7. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  1. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  2. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  3. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  4. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  5. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  6. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  7. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  8. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 757
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 14 098
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 13 163
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 685
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 6 439
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 806
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 606
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 566
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu
  2. Zdenek Ručka: Ako zdravotne postihnutého klienta Domova sociálnych služieb pripraviť o finančné prostriedky. Časť 31. „Život je plný prekvapení.“
  3. Marek Namešpetra: Siedmy deň - voľné pokračovanie
  4. Juraj Tušš: Príčina hlúposti
  5. Dávid Polák: Kľúčová výzva pre Izrael a jeho budúcnosť
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne
  8. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi
  1. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 64 643
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 36 362
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 14 717
  4. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 684
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 12 384
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy 10 509
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 100
  8. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči. 9 550
  1. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  2. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  3. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
  4. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  5. Radko Mačuha: Ideme ďalej.
  6. Tupou Ceruzou: Hrádza proti progresivizmu
  7. Tupou Ceruzou: Trump vs. Čína
  8. Marcel Rebro: SMERácka kádrovačka
SkryťZatvoriť reklamu