SME

Volkswagen ukázal novú Jettu

Kompaktný sedan odvodený od šiestej generácie VW Golf získal vlastnú identitu. Dizajnom karosérie nadväzuje na štúdiu NCC. Paleta motorov určených pre európsky trh má šesť položiek.

(Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Sedan odvodený od Volkswagenu Golf sa teší veľkej popularite najmä v USA. Tomu zodpovedalo miesto konania premiéry jeho novej generácie - newyorský Times Square. Novú Jettu budú predávať aj v Európe. Prvýkrát na starom kontinente si ju bude možné pozrieť pravdepodobne na jesennom autosalóne v Paríži.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S vlastnou tvárou

Volkswagen po odhalení novinky zdôraznil, že Jetta už nemá byť iba „Golf sedan“. Auto v rámci generačnej výmeny dostalo vlastný dizajn, inšpirovaný štúdiou Volkswagen NCC. Jednoduché línie pôsobia elegantným dojmom. Zároveň nadväzujú na aktuálny štylistický jazyk nemeckej automobilky. Aj interiér novej Jetty dobre maskuje príbuznosť s Golfom. Vo vnútri síce nachádzame známe ukazovatele a ovládače, základný tvar palubnej dosky je však úplne nový.

SkryťVypnúť reklamu

Jetta s mierami 4640 x 1780 x 1450 mm v porovnaní s predchodcom výrazne narástla. Najviac do dĺžky - o 90 mm. Väčšie rozmery sa údajne výrazne premietli na priestorovej ponuke v kabíne. Napríklad cestujúci vzadu vraj majú o 67 mm viac miesta na nohy. Objem batožinového priestoru zatiaľ nepoznáme.

Technika z Golfu

Paleta poháňacích jednotiek určených pre európsky trh má šesť položiek. Benzín spaľujú motory 1,2 TSI (77 kW/105 k), 1,4 TSI (90 kW/122 k), 1,4 TSI (118 kW/160 k) a 2,0 TSI (147 kW/200 k).

Milovníci nafty siahnu po niektorom z dvoch vznetových agregátov TDI so vstrekovaním common-rail. Slabší 1,6 TDI CR produkuje výkon 77 kW (105 k), výkonnejší dvojliter charakterizuje 103 kW (140 k). Všetky motorizácie - s výnimkou základného zážihového štvorvalca - je možné okrem manuálnej, kombinovať aj s dvojspojkovou automatickou prevodovkou DSG.

SkryťVypnúť reklamu

Pre varianty 1,4 TSI (90 kW/122 k) a 1,6 TDI (77 kW/105 k) sú pripravené príplatkové sady BlueMotion Technology, obsahujúce okrem iného systém štart/stop. Vďaka nemu i ďalším modifikáciám priemerná spotreba paliva benzínovej verzie dosiahne 5,3, v prípade naftovej 4,1 l/100 km.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 79 352
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 410
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 117
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 928
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 236
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 206
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 299
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v dnešnej modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  5. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 651
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 565
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 50 109
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 103
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 375
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 958
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 697
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 10 476
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu