SME
reklama

Volkswagen ukázal novú Jettu

Kompaktný sedan odvodený od šiestej generácie VW Golf získal vlastnú identitu. Dizajnom karosérie nadväzuje na štúdiu NCC. Paleta motorov určených pre európsky trh má šesť položiek.

(Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Sedan odvodený od Volkswagenu Golf sa teší veľkej popularite najmä v USA. Tomu zodpovedalo miesto konania premiéry jeho novej generácie - newyorský Times Square. Novú Jettu budú predávať aj v Európe. Prvýkrát na starom kontinente si ju bude možné pozrieť pravdepodobne na jesennom autosalóne v Paríži.

S vlastnou tvárou

Volkswagen po odhalení novinky zdôraznil, že Jetta už nemá byť iba „Golf sedan“. Auto v rámci generačnej výmeny dostalo vlastný dizajn, inšpirovaný štúdiou Volkswagen NCC. Jednoduché línie pôsobia elegantným dojmom. Zároveň nadväzujú na aktuálny štylistický jazyk nemeckej automobilky. Aj interiér novej Jetty dobre maskuje príbuznosť s Golfom. Vo vnútri síce nachádzame známe ukazovatele a ovládače, základný tvar palubnej dosky je však úplne nový.

Jetta s mierami 4640 x 1780 x 1450 mm v porovnaní s predchodcom výrazne narástla. Najviac do dĺžky - o 90 mm. Väčšie rozmery sa údajne výrazne premietli na priestorovej ponuke v kabíne. Napríklad cestujúci vzadu vraj majú o 67 mm viac miesta na nohy. Objem batožinového priestoru zatiaľ nepoznáme.

Technika z Golfu

Paleta poháňacích jednotiek určených pre európsky trh má šesť položiek. Benzín spaľujú motory 1,2 TSI (77 kW/105 k), 1,4 TSI (90 kW/122 k), 1,4 TSI (118 kW/160 k) a 2,0 TSI (147 kW/200 k).

Milovníci nafty siahnu po niektorom z dvoch vznetových agregátov TDI so vstrekovaním common-rail. Slabší 1,6 TDI CR produkuje výkon 77 kW (105 k), výkonnejší dvojliter charakterizuje 103 kW (140 k). Všetky motorizácie - s výnimkou základného zážihového štvorvalca - je možné okrem manuálnej, kombinovať aj s dvojspojkovou automatickou prevodovkou DSG.

Pre varianty 1,4 TSI (90 kW/122 k) a 1,6 TDI (77 kW/105 k) sú pripravené príplatkové sady BlueMotion Technology, obsahujúce okrem iného systém štart/stop. Vďaka nemu i ďalším modifikáciám priemerná spotreba paliva benzínovej verzie dosiahne 5,3, v prípade naftovej 4,1 l/100 km.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 623
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 551
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 059
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 857
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 606
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 10 210
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 093
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 134
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Dvadsať rokov v NATO.
  2. Ivan Mlynár: Nácek Tomáš Taraba : „Medveď hnedý, vinný vo všetkých bodoch obžaloby“.
  3. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  4. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  5. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  6. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  8. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 208
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 681
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 493
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 10 533
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 418
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 398
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 499
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 374
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu