BRATISLAVA. Sedan odvodený od Volkswagenu Golf sa teší veľkej popularite najmä v USA. Tomu zodpovedalo miesto konania premiéry jeho novej generácie - newyorský Times Square. Novú Jettu budú predávať aj v Európe. Prvýkrát na starom kontinente si ju bude možné pozrieť pravdepodobne na jesennom autosalóne v Paríži.
S vlastnou tvárou
Volkswagen po odhalení novinky zdôraznil, že Jetta už nemá byť iba „Golf sedan“. Auto v rámci generačnej výmeny dostalo vlastný dizajn, inšpirovaný štúdiou Volkswagen NCC. Jednoduché línie pôsobia elegantným dojmom. Zároveň nadväzujú na aktuálny štylistický jazyk nemeckej automobilky. Aj interiér novej Jetty dobre maskuje príbuznosť s Golfom. Vo vnútri síce nachádzame známe ukazovatele a ovládače, základný tvar palubnej dosky je však úplne nový.
Jetta s mierami 4640 x 1780 x 1450 mm v porovnaní s predchodcom výrazne narástla. Najviac do dĺžky - o 90 mm. Väčšie rozmery sa údajne výrazne premietli na priestorovej ponuke v kabíne. Napríklad cestujúci vzadu vraj majú o 67 mm viac miesta na nohy. Objem batožinového priestoru zatiaľ nepoznáme.
Technika z Golfu
Paleta poháňacích jednotiek určených pre európsky trh má šesť položiek. Benzín spaľujú motory 1,2 TSI (77 kW/105 k), 1,4 TSI (90 kW/122 k), 1,4 TSI (118 kW/160 k) a 2,0 TSI (147 kW/200 k).
Milovníci nafty siahnu po niektorom z dvoch vznetových agregátov TDI so vstrekovaním common-rail. Slabší 1,6 TDI CR produkuje výkon 77 kW (105 k), výkonnejší dvojliter charakterizuje 103 kW (140 k). Všetky motorizácie - s výnimkou základného zážihového štvorvalca - je možné okrem manuálnej, kombinovať aj s dvojspojkovou automatickou prevodovkou DSG.
Pre varianty 1,4 TSI (90 kW/122 k) a 1,6 TDI (77 kW/105 k) sú pripravené príplatkové sady BlueMotion Technology, obsahujúce okrem iného systém štart/stop. Vďaka nemu i ďalším modifikáciám priemerná spotreba paliva benzínovej verzie dosiahne 5,3, v prípade naftovej 4,1 l/100 km.
Autor: fg