V máji bolo do stavby zapojených vyše 2 700 pracovníkov, 624 strojov a 560 dopravných prostriedkov.
Výrazne nepriaznivé počasie v podobe extrémnych zrážok a silného vetra v máji spomalilo všetky práce na R1. Intenzívny dážď zaplavil niektoré staveniská a obmedzili postup prác najmä na cestných objektoch. Zemné práce pokračovali v máji v obmedzenom rozsahu a prerušovane v závislosti od aktuálnych podmienok. Na mostných objektoch bola situácia s ohľadom na intenzívny dážď o niečo lepšia, postup prác však často sťažoval silný vietor. Výškové práce boli preto z bezpečnostných dôvodov často obmedzené, prípadne úplne zastavené.
Napriek tomu sa pracovalo na zakladaní, základoch a spodných stavbách mostných objektov (najmä armovanie, debnenie, betonáž). Na cestných objektoch práce pokračovali v obmedzenom rozsahu (hĺbenie zárezov, budovanie násypov z vhodných zemín, sanácia podložia z nakupovaných materiálov). Na rozostavaných oporných múroch prebiehali práce podľa toho, ako dovoľovalo počasie.
V úseku Nitra, západ - Selenec bolo ku koncu mája dokončených ďalších 43 a rozpracovaných 106 stavebných objektov. Pracovalo sa napríklad na násypoch, na pilieroch mostu na R1 nad Priemyselnou ulicou v Nitre, pre výstavbu mosta sa upravila doprava na Priemyselnej a Novozámockej ulici. Taktiež dokončovali práce na moste nad R1 v blízkosti obce Lehota.
V úseku Selenec - Beladice dokončila spoločnosť Granvia Construction 3stavebné objekty a pracovala na ďalších 50-tich. Aj tu sa začalo stavbou spodnej časti mosta R1-ky nad údolím, cestou III/06434, potokom Kadaň a poľnou cestou.
Na úseku Beladice - Tekovské Nemce bolo k 31.5. dokončených 27 a rozpracovaných 40 stavebných objektov. Budovalo sa zemné teleso, konkrétne vápnenie podložia a jednotlivých násypových vrstiev. Na objekte mostu na R1 nad údolím a Majerským potokom sa budovala nosná konštrukcia a montovala oceľová konštrukcia.
Pracovalo sa aj na úseku Banská Bystrica - severný obchvat, kde bolo ku koncu mája 2010 dokončených 65 a rozpracovaných 123 stavebných objektov.