SME
Piatok, 3. december, 2021 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

TEST: Fiat Doblo očarí priestorom, ohluší podvozkom

Druhá generácia úžitkového Fiatu ponúka v osobnej verzii vysokú úroveň bezpečnosti, úžitku a techniky. V tejto triede netradične výkonný motor dostal systém štart-stop a pekný interiér. Sklamal hluk od podvozka.

Doblo zaujme netradičným dizajnom a bokmi karosérie, ktoré sa smerom k streche nezvažujú, ale sú úplne zvislé. Kolesá na 16 palcových diskoch sú v karosérii utopené.Doblo zaujme netradičným dizajnom a bokmi karosérie, ktoré sa smerom k streche nezvažujú, ale sú úplne zvislé. Kolesá na 16 palcových diskoch sú v karosérii utopené. (Zdroj: AUTOR)

BRATISLAVA, BREZNO. Fiat prostredníctvom úžitkového modelu v päťmiestnej osobnej verzii ukazuje svetu, že aj úžitkové auto môže vyzerať veľmi zaujímavo. Vytvoriť zaujímavý dizajn na športovom aute je pomerne jednoduché, ale zabaliť auto výsostne škatuľových proporcií do pekných kriviek vie iba Fiat.

Doblo minulej generácie malo svojské črty, no aktuálna novinka je ešte výraznejšia. Dizajnéri mali fantáziu a navyše zväčšený vnútorný priestor zabalili lepšie než v slávnej Multiple. Jeden detail však v kombinácii úžitku a dizajnu nevyšiel. Spätné zrkadlá sú na tento druh auta príliš malé a s minimálnym zaoblením na kontrolu mŕtveho uhla.

Podvozok poriadne búcha

Možno sú malé spätné zrkadlá daňou za slušnú aerodynamiku. Vysoké a široké Doblo má totiž prekvapujúco nízky aerodynamický hluk pri diaľničnom tempe. Rovnako motor je na šiestom stupni a pri 130 kilometrovej rýchlosti veľmi tichý.

FIAT_INTERIER.JPG

Interiér osobnej verzie úžitkového auta vyzerá sviežo a moderne. Fiat si dal záležať na farbách a tvaroch. Prístrojový panel pochádza z modelu Grande Punto.

Doposiaľ nevídaný komfort v tejto triede rozbíja hlučný podvozok. Stačí malá nerovnosť a v kabíne to poriadne buchne. Na novom hladkom asfalte sa nič nedeje, avšak na rozbitých cestách to naozaj veľmi prekáža.

FIAT_PRIESTOR.JPG Po odklopení celých sedadiel vznikne v zadnej časti obrovský úžitkový priestor. Zadné sedadlá však nemožno z osobnej verzie jednoduchými úkonmi úplne vybrať, ale len pracne vymontovať.

Neobmedzuje v priestore

Prostredníctvom bočných posuvných dverí je Doblo veľmi ľahko prístupné aj v užšom priestore a tiež pri zdvíhaní detí do autosedačiek. Takmer rovná podlaha vzadu spríjemňuje sedenie trom dospelým na zadnej lavici. Kotvy bezpečnostných pásov majú na rozdiel od mnohých drahších áut svoje miesto, aby netlačili, ak sa nepoužívajú.

FIAR_SKRINKA.JPG

Skrinka pred spolujazdcom má západky na oboch stranách, ale jednu bolo treba vždy ešte zvlášť pribuchnúť.

Rovnako ľahko sa nastupuje dopredu. Doblo je vo vnútri také veľké, až sa vodič cíti ako stratený. Doblo uspokojí vysokých ľudí a športovcov, ktorí okrem miesta pre náradie potrebujú miesto pre seba. Zdá sa nám, že toto auto nebude pripadať malé ani dvojmetrovým chlapom.

FIAT_DVERE.JPG Posuvné dvere patria medzi praktické výhody tejto kategórie vozidiel. Akurát odisťovanie pri zatváraní by malo ísť ľahšie.

Veľké dvere prekážajú

Kým vstup na predné a zadné sedadlá je príjemný a jednoduchý, na zakrytie obrovského kufra boli potrebné veľké vyklápacie dvere. Dizajnovo sú zaujímavé, ale lepšie budú krídlové. Tieto sú obrovské a pri vyklápaní musíte urobiť dva kroky dozadu, aby vám nedali po brade.

FIAT_SEDADLA.JPG

So zadnými sedadlami sa manipuluje ľahko a jednoducho. Sklopené operadlá sú v rovine s druhým dnom kufra.

Zato prístup do kufra je úžasný a praktické je tvrdené plató s nosnosťou 70 kilogramov. V prípade potreby vodorovne rozdelí kufor na dve časti. Manipulácia so zadnými sedadlami je jednoduchá a polohy zmysluplné. Z hľadiska úžitku Doblo očarilo.

FIAT_KUFOR.JPG

Tvrdý kryt batožinového priestoru s nosnosťou 70 kilogramov môžete použiť na vodorovné rozdelenie nákladnej časti auta. S krytom sa ľahko manipuluje a dobre plní svoj účel.

Využíva moderné technológie

Vrcholná motorizácia 2,0 Multijet s výkonom 99 kW/135 k bude vhodná na diaľkové trasy pri plnom obsadení auta. Aby silný diesel v meste šetril, je štandardne vybavený systém Štart-Stop. Motor sa niekedy vypne, ak na neutráli ešte úplne nestojíte a v porovnaní s benzínmi o trochu pomalšie štartuje. Iné automobilky však môžu závidieť vytrvalosť v opakovaných štartoch.

FIAT_SLALOM.JPG Veľký Fiat sa pri prudkom manévri veľmi nenakláňa a Fiatu ku cti súži stabilizačný systém vo všetkých verziách štandardne. Daňou za jazdné vlastnosti je až nepríjemne tvrdý podvozok.
Na pomery slušnej dynamiky je aj litrové prekročenie udávanej spotreby v poriadku. Zmysel pre bezpečnosť a detail dokumentuje stabilizačný systém dodávaný štandardne. V tomto konkurenti zaspali dobu, pretože ESP je práve vo vysokom aute a premenlivom zaťažení mimoriadne dôležité. Fiat opäť raz ukázal, kto je lídrom v oblasti úžitkových áut. Jeho nové Doblo je vskutku nové a priestranné.

SME spokojní SME nespokojní
obrovský vnútorný priestor hlučný a tvrdý podvozok
ťah motora niektoré lacné detaily
ESP v štandarde nevyberateľné zadné sedadlá
bez výrazných náklonov v zákrutách -
jednoduché sklápanie sedadiel -
posuvné bočné dvere -
rovná podlaha vzadu -


Kupujem - nekupujem

Veľký priestor ma fascinuje rovnako ako koncepcia jednoduchého batožinového priestoru. S veľkým dieselom je Doblo rýchle a vhodné na dlhé, ale iba kvalitné cesty. Napriek strašnému komfortu podvozka v danej triede kupujem.

Naše tipy

- pred kúpou vyskúšajte, či vám vyhovuje vysoké sedenie
- palubný počítač má rovnaké ovládanie ako Grande Punto
- zvážte výber autorádia, za slnečného počasia
nebolo na displeji montovaného rádia v testovanom aute nič vidieť

Fiat Doblo Panorama 2,0 Multijet

Cena modelu od 12 000 eur
Cene testovanej verzie od 17 000 eur
Motor 2,0 MTJ
Objem 1956 cm3
Výkon 99 kW/135 k
Pri otáčkach 3500 ot./min.
Krútiaci moment 320 Nm
Pri otáčkach 1500 ot./min.
Prevodovka šesťstupňová
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 11,3 s
Spotreba podľa výrobcu 5,7 l/100 km
Spotreba v teste 6,7 l/100 km

Fiat Doblo Panorama – konkurenti
KONKURENT_PEUGEOT.jpg KONKURENT_CITROEN.jpg KONKURENT_KANGOO.jpg
Peugeot Partner Tepee s motorom 1,6 HDi a s výkonom 110 koní začína od ceny 17 890 eur. Peugeot neponúka systém Štart-Stop, ale má verziu Outdoor s ochrannými plastovými doplnkami. Za stabilizačný systém ESP si musíte priplatiť. Citroen Berlingo Multispace začína na cene 13 090 eur. Verzia XTR so silnejším naftovým motorom 1,6 HDi stojí od 17 990 eur. Citroen ani Peugeot nemajú v ponuke osobných verzií dvojlitrový diesel. Za ESP sa pripláca vo všetkých verziách a do základnej sa objednať nedá.

Konkurenčný Renault Kangoo momentálne začína na cene 10 990 eur. Najsilnejšia osobná verzia má malý diesel 1,5 dCi s výkonom 105 koní. Ceny tejto verzie sa pohybujú od 14 590 eur. Systém ESP sa do dvoch základných verzií objednať nedá, v dvoch vyšších je za príplatok.

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  2. Máš rád výzvy? Zmeň svet a urob veci inak, teraz
  3. Tento rok turizmu neprial
  4. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  5. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  6. Opäť sme na dobrej vlne
  7. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  8. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  9. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  10. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  1. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  2. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  4. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  5. Opäť sme na dobrej vlne
  6. Aj mikulášske balíčku môžu byť zdravé. Zistite ako na to.
  7. 365.bank sa stala bankou roka na Slovensku
  8. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  9. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  10. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  1. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 17 008
  2. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 11 673
  3. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 796
  4. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 7 204
  5. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 6 141
  6. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 811
  7. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 4 207
  8. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 3 936
  9. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 3 338
  10. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 2 985
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Obchod Pepco v Bratislave. (ilustračné foto)

Milan Drahoš o nejednoznačnosti lockdownu i útokoch na zamestnancov.


6 h
Hegerova vláda.

Pri platoch rozhoduje priemerná mzda a plat poslancov.


10 h
Festival Pohoda

Festival Grape sa sťahuje do Trenčína, Pohoda odmieta spoluprácu.


2 h
Vľavo riaditeľ klubu Ľudovít Jurinyi s trénerom hokejistov HK Poprad Coreym Nelsonom a predseda predstavenstva Neklan Herold.

Ako funguje hokejový klub v pandemickej ére?


Ondrej Rusnák 12 h

Neprehliadnite tiež

Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu alebo za volantom.


a 1 ďalší 1 h
Toyota Corolla Cross

Prvé autá prídu majiteľom budúci rok na jeseň.


3 h
Opel Astra Sports Tourer

Zväčšil sa rázvor kolies aj objem kufra.


12 h

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Babenkám
  2. Marian Nanias: Jadrová energia – Dôvera spoločnosti k vedeckým poznatkom.
  3. Ján Šeďo: Spomienky bývalého elitného policajta zabalené v kriminálnych príbehoch - akt odvahy v troch dejstvách ( zatiaľ ).
  4. Roland Ondrus: Lockdown
  5. Jakub Konečný: Samit pre demokraciu: východiská a očakávania pred najväčšou diplomatickou akciou roka
  6. Štefan Vidlár: Darmožráč
  7. ASEKOL SK: Končí sa doba plastová. Do čoho vám zajtra zabalia jedlo?
  8. Věra Tepličková: Kapitán je späť. Rozdal úlohy, funkcie a je pripravený
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 14 812
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 4 926
  3. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 4 900
  4. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 4 837
  5. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 766
  6. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 608
  7. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 232
  8. Vanda Tuchyňová: Z POD ZADKU“ NÁM BERÚ VLASTNÉ POZEMKY, ROZOBERAJÚ MAJETOK ŽILINY A MESTO SA LEN PRIZERÁ ! 3 336
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu