SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

TEST: Fiat Doblo očarí priestorom, ohluší podvozkom

Druhá generácia úžitkového Fiatu ponúka v osobnej verzii vysokú úroveň bezpečnosti, úžitku a techniky. V tejto triede netradične výkonný motor dostal systém štart-stop a pekný interiér. Sklamal hluk od podvozka.

Doblo zaujme netradičným dizajnom a bokmi karosérie, ktoré sa smerom k streche nezvažujú, ale sú úplne zvislé. Kolesá na 16 palcových diskoch sú v karosérii utopené.Doblo zaujme netradičným dizajnom a bokmi karosérie, ktoré sa smerom k streche nezvažujú, ale sú úplne zvislé. Kolesá na 16 palcových diskoch sú v karosérii utopené. (Zdroj: AUTOR)

BRATISLAVA, BREZNO. Fiat prostredníctvom úžitkového modelu v päťmiestnej osobnej verzii ukazuje svetu, že aj úžitkové auto môže vyzerať veľmi zaujímavo. Vytvoriť zaujímavý dizajn na športovom aute je pomerne jednoduché, ale zabaliť auto výsostne škatuľových proporcií do pekných kriviek vie iba Fiat.

Doblo minulej generácie malo svojské črty, no aktuálna novinka je ešte výraznejšia. Dizajnéri mali fantáziu a navyše zväčšený vnútorný priestor zabalili lepšie než v slávnej Multiple. Jeden detail však v kombinácii úžitku a dizajnu nevyšiel. Spätné zrkadlá sú na tento druh auta príliš malé a s minimálnym zaoblením na kontrolu mŕtveho uhla.

Podvozok poriadne búcha

Možno sú malé spätné zrkadlá daňou za slušnú aerodynamiku. Vysoké a široké Doblo má totiž prekvapujúco nízky aerodynamický hluk pri diaľničnom tempe. Rovnako motor je na šiestom stupni a pri 130 kilometrovej rýchlosti veľmi tichý.

FIAT_INTERIER.JPG

Interiér osobnej verzie úžitkového auta vyzerá sviežo a moderne. Fiat si dal záležať na farbách a tvaroch. Prístrojový panel pochádza z modelu Grande Punto.

Doposiaľ nevídaný komfort v tejto triede rozbíja hlučný podvozok. Stačí malá nerovnosť a v kabíne to poriadne buchne. Na novom hladkom asfalte sa nič nedeje, avšak na rozbitých cestách to naozaj veľmi prekáža.

FIAT_PRIESTOR.JPG Po odklopení celých sedadiel vznikne v zadnej časti obrovský úžitkový priestor. Zadné sedadlá však nemožno z osobnej verzie jednoduchými úkonmi úplne vybrať, ale len pracne vymontovať.

Neobmedzuje v priestore

Prostredníctvom bočných posuvných dverí je Doblo veľmi ľahko prístupné aj v užšom priestore a tiež pri zdvíhaní detí do autosedačiek. Takmer rovná podlaha vzadu spríjemňuje sedenie trom dospelým na zadnej lavici. Kotvy bezpečnostných pásov majú na rozdiel od mnohých drahších áut svoje miesto, aby netlačili, ak sa nepoužívajú.

FIAR_SKRINKA.JPG

Skrinka pred spolujazdcom má západky na oboch stranách, ale jednu bolo treba vždy ešte zvlášť pribuchnúť.

Rovnako ľahko sa nastupuje dopredu. Doblo je vo vnútri také veľké, až sa vodič cíti ako stratený. Doblo uspokojí vysokých ľudí a športovcov, ktorí okrem miesta pre náradie potrebujú miesto pre seba. Zdá sa nám, že toto auto nebude pripadať malé ani dvojmetrovým chlapom.

FIAT_DVERE.JPG Posuvné dvere patria medzi praktické výhody tejto kategórie vozidiel. Akurát odisťovanie pri zatváraní by malo ísť ľahšie.

Veľké dvere prekážajú

Kým vstup na predné a zadné sedadlá je príjemný a jednoduchý, na zakrytie obrovského kufra boli potrebné veľké vyklápacie dvere. Dizajnovo sú zaujímavé, ale lepšie budú krídlové. Tieto sú obrovské a pri vyklápaní musíte urobiť dva kroky dozadu, aby vám nedali po brade.

FIAT_SEDADLA.JPG

So zadnými sedadlami sa manipuluje ľahko a jednoducho. Sklopené operadlá sú v rovine s druhým dnom kufra.

Zato prístup do kufra je úžasný a praktické je tvrdené plató s nosnosťou 70 kilogramov. V prípade potreby vodorovne rozdelí kufor na dve časti. Manipulácia so zadnými sedadlami je jednoduchá a polohy zmysluplné. Z hľadiska úžitku Doblo očarilo.

FIAT_KUFOR.JPG

Tvrdý kryt batožinového priestoru s nosnosťou 70 kilogramov môžete použiť na vodorovné rozdelenie nákladnej časti auta. S krytom sa ľahko manipuluje a dobre plní svoj účel.

Využíva moderné technológie

Vrcholná motorizácia 2,0 Multijet s výkonom 99 kW/135 k bude vhodná na diaľkové trasy pri plnom obsadení auta. Aby silný diesel v meste šetril, je štandardne vybavený systém Štart-Stop. Motor sa niekedy vypne, ak na neutráli ešte úplne nestojíte a v porovnaní s benzínmi o trochu pomalšie štartuje. Iné automobilky však môžu závidieť vytrvalosť v opakovaných štartoch.

FIAT_SLALOM.JPG Veľký Fiat sa pri prudkom manévri veľmi nenakláňa a Fiatu ku cti súži stabilizačný systém vo všetkých verziách štandardne. Daňou za jazdné vlastnosti je až nepríjemne tvrdý podvozok.
Na pomery slušnej dynamiky je aj litrové prekročenie udávanej spotreby v poriadku. Zmysel pre bezpečnosť a detail dokumentuje stabilizačný systém dodávaný štandardne. V tomto konkurenti zaspali dobu, pretože ESP je práve vo vysokom aute a premenlivom zaťažení mimoriadne dôležité. Fiat opäť raz ukázal, kto je lídrom v oblasti úžitkových áut. Jeho nové Doblo je vskutku nové a priestranné.

SME spokojní SME nespokojní
obrovský vnútorný priestor hlučný a tvrdý podvozok
ťah motora niektoré lacné detaily
ESP v štandarde nevyberateľné zadné sedadlá
bez výrazných náklonov v zákrutách -
jednoduché sklápanie sedadiel -
posuvné bočné dvere -
rovná podlaha vzadu -


Kupujem - nekupujem

Veľký priestor ma fascinuje rovnako ako koncepcia jednoduchého batožinového priestoru. S veľkým dieselom je Doblo rýchle a vhodné na dlhé, ale iba kvalitné cesty. Napriek strašnému komfortu podvozka v danej triede kupujem.

Naše tipy

- pred kúpou vyskúšajte, či vám vyhovuje vysoké sedenie
- palubný počítač má rovnaké ovládanie ako Grande Punto
- zvážte výber autorádia, za slnečného počasia
nebolo na displeji montovaného rádia v testovanom aute nič vidieť

Fiat Doblo Panorama 2,0 Multijet

Cena modelu od 12 000 eur
Cene testovanej verzie od 17 000 eur
Motor 2,0 MTJ
Objem 1956 cm3
Výkon 99 kW/135 k
Pri otáčkach 3500 ot./min.
Krútiaci moment 320 Nm
Pri otáčkach 1500 ot./min.
Prevodovka šesťstupňová
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 11,3 s
Spotreba podľa výrobcu 5,7 l/100 km
Spotreba v teste 6,7 l/100 km

Fiat Doblo Panorama – konkurenti
KONKURENT_PEUGEOT.jpg KONKURENT_CITROEN.jpg KONKURENT_KANGOO.jpg
Peugeot Partner Tepee s motorom 1,6 HDi a s výkonom 110 koní začína od ceny 17 890 eur. Peugeot neponúka systém Štart-Stop, ale má verziu Outdoor s ochrannými plastovými doplnkami. Za stabilizačný systém ESP si musíte priplatiť. Citroen Berlingo Multispace začína na cene 13 090 eur. Verzia XTR so silnejším naftovým motorom 1,6 HDi stojí od 17 990 eur. Citroen ani Peugeot nemajú v ponuke osobných verzií dvojlitrový diesel. Za ESP sa pripláca vo všetkých verziách a do základnej sa objednať nedá.

Konkurenčný Renault Kangoo momentálne začína na cene 10 990 eur. Najsilnejšia osobná verzia má malý diesel 1,5 dCi s výkonom 105 koní. Ceny tejto verzie sa pohybujú od 14 590 eur. Systém ESP sa do dvoch základných verzií objednať nedá, v dvoch vyšších je za príplatok.

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Imunitnú bombu do tela dostanete vďaka Vitaglucanu
  2. Vyšperkujte Vianoce - tipy na vianočné darčeky
  3. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  4. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  5. Štúdium ekológie, dizajnu či tech-inovácií je životný štýl
  6. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  7. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť
  8. Právo: Kto sú najväčší právnici a kde všade zostanú súdy
  9. O bezpečnejších nákupoch pred Vianocami so šéfom Tesca
  10. Pomáhajte čítaním
  1. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  2. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť
  3. Budúcnosť M&A v Európe
  4. Zdravá pečeň zlepšuje metabolizmus aj celkové zdravie
  5. Právo: Kto sú najväčší právnici a kde všade zostanú súdy
  6. Toto si zapamätajte! Takto určite nakúpite bezpečne
  7. O bezpečnejších nákupoch pred Vianocami so šéfom Tesca
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  10. Štúdium ekológie, dizajnu či tech-inovácií je životný štýl
  1. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 31 922
  2. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 11 587
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 998
  4. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 9 022
  5. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 8 814
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 533
  7. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 480
  8. Oslávte nový rok v teple: Cestujte na Zanzibar úplne bezpečne 8 439
  9. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 8 365
  10. Učiteľka roka 2018: Koľko času by malo dieťa tráviť za počítačom 8 244
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Fiat Punto, Bravo, 500, Ducato, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Dacia Duster LPG: Keď sa jazda na plný plyn oplatí (test)

Technické riešenia motora mu veštia dlhý život.

Dacia Duster LPG
Mercedes-Benz triedy S Maybach
Subaru BRZ 2022
Opel Insignia mal z mainstreamových značiek v kategórii 3-ročných áut najmenej nedostatkov.