. Až tesne pred cieľom na pokyn z depa prepustil prvé miesto vedúcemu pretekárovi priebežného poradia a obhajcovi titulu majstra sveta. Takto mohol nemecký pretekár vyčiarknuť posledné biele miesto v zozname svojich úspechov, keďže Schumacherovo 58. víťazstvo bolo prvým na A1-Ringu. Za dvoma monopostami Ferrari skončili piloti tímu Williams BMW Juan Pablo Montoya a Ralf Schumacher. Zostávajúce body získali Giancarlo Fisichella na Jordane a David Coulthard z McLarenu. Schumacher vedie šampionát s 54 bodmi, druhý Montoya má polovičný zisk.
Oba Ferrari dominovali na A1-Ringu hneď od štartu. Schumacher I sa ešte pred prvou zákrutou dostal pred svojho mladšieho brata a zaradil sa hneď za Barrichella. Obaja svoj náskok rýchlo zväčšovali. Pred monoposty Williams sa dostal z piatej štartovej pozície Nick Heidfeld na Sauberi, po dvoch kolách však opäť klesol na piatu priečku. Ferrari demonštrovali svoju nadvládu a ich náskok narástol až na 30 sekúnd. Pomerne pokojný priebeh pretekov narušil Olivier Panis, ktorému v 24. kole v cieľovej rovinke začal horieť monopost BAR a na trať muselo vyjsť bezpečnostné vozidlo. Celé štartové pole bolo tak znovu pohromade, až kým po troch kolách Safety Car neopustil pretekársku trať. Hneď v prvej zákrute však došlo k vážnej kolízii, keď na konci dlhej a najrýchlejšej rovinky stratil kontrolu nad svojim monopostom Heidfeld, ocitol sa mimo trať a neovládateľný stroj doslova zostrelil v zákrute Jordan japonského jazdca Takuma Sata. Z hrôzostrašne vyzerajúcej havárie vyviazol nemecký pretekár otrasený, ale nezranený. Japonca však museli po ťažkom bočnom náraze z monopostu vyslobodzovať a previesť do nemocnice.
Červené Ferrari využili spomalenie pretekov k zastávkam v depe, Barrichello si udržal vedúcu pozíciu, avšak pred Michaela Schumachera sa dostal mladší Ralf. Po pit stopoch Williamsov Ralf Schumacher klesol na štvrté miesto, keď sa pred neho dostal Montoya. Oba Ferrari však mali voľnú cestu do cieľa a nezastavili ich ani druhé zastávky v boxoch. V cieľovej rovinke si Michael Schumacher vymenil s Barrichellom miesto a Schumi i tak získal víťazstvo, ktoré ho z doterajších určite najmenej potešilo – dočkal sa len piskotu divákov, ktorí takto prejavili svoj nesúhlas. Ťažko si však predstaviť situáciu, že by Michael bol odmietol splniť príkaz svojich šéfov. Na znak uznania potom Schumacher pri záverečnom ceremoniáli nechal Barrichella vystúpiť na najvyšší stupienok a prenechal mu aj svoju trofej víťaza.
„Rozhodol o tom tím, práve som podpísal novú dvojročnú zmluvu a podľa nej musím robiť to, čo mi prikážu“, povedal dosť nediplomaticky po pretekoch Barrichello. Potom dodal: „Nemám sa prečo hnevať, som presvedčený, že mám na to, aby som v budúcnosti vyhrával. Michael mi daroval trofej za víťazstvo, ktorú som rád prijal.“
Michael Schumacher: „Nemám z toho veľkú radosť. Som vďačný za body, ale inak ma to veľmi neteší. Taká je však tímová stratégia. Vynaložili sme veľké peniaze na to, aby sme získali titul majstra sveta a tomu musíme všetko podriadiť.“
Výsledky: 1. M. Schumacher (Nem./Ferrari) 1:33:51,562, 2. Barrichello (Braz./Ferrari) -0,182, 3. Montoya (Kol./Williams) -17,730, 4. R. Schumacher (Nem./Williams) -18,448, 5. Fisichella (Tal./Jordan) - 49,965, 6. Coulthard (V. Brit./McLaren) -50,672, 7. Button (V. Brit./Renault) -51,229, 8. Salo (Fín./Toyota) -1:09,425, 9. McNish (V. Brit./Toyota) -1:09,718, 10. Villeneuve (Kan./BAR) -1 kolo.
Stav MS: 1. M. Schumacher 54 b., 2. Montoya 27, 3. R. Schumacher 23, 4. Barrichello 12, 5. Coulthard 10, 6. Button 8, 7. Heidfeld (Nem./Sauber) 5, 8. Räikkönen (Fín./McLaren) 4, 9. Massa (Braz./Sauber) a Irvine (V. Brit./Jaguar) obaja 3.
Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 66, 2. Williams 50, 3. McLaren 14, 4. Renault a Sauber oba 8, 6. Jaguar 3, 7. Minardi, Toyota a Jordan po 2, 10. Arrows 1.