SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Schumacherov (Barrichellov) prvý „triumf“ v Rakúsku

Brazílčan Barrichello pripravil svojmu tímovému kolegovi zo stajne Ferrari Michaelovi Schumacherovi triumf na Veľkej cene Rakúska. Brazílčan bol najrýchlejší v tréningu, skvele odštartoval a celé preteky jazdil na čele

. Až tesne pred cieľom na pokyn z depa prepustil prvé miesto vedúcemu pretekárovi priebežného poradia a obhajcovi titulu majstra sveta. Takto mohol nemecký pretekár vyčiarknuť posledné biele miesto v zozname svojich úspechov, keďže Schumacherovo 58. víťazstvo bolo prvým na A1-Ringu. Za dvoma monopostami Ferrari skončili piloti tímu Williams BMW Juan Pablo Montoya a Ralf Schumacher. Zostávajúce body získali Giancarlo Fisichella na Jordane a David Coulthard z McLarenu. Schumacher vedie šampionát s 54 bodmi, druhý Montoya má polovičný zisk.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Oba Ferrari dominovali na A1-Ringu hneď od štartu. Schumacher I sa ešte pred prvou zákrutou dostal pred svojho mladšieho brata a zaradil sa hneď za Barrichella. Obaja svoj náskok rýchlo zväčšovali. Pred monoposty Williams sa dostal z piatej štartovej pozície Nick Heidfeld na Sauberi, po dvoch kolách však opäť klesol na piatu priečku. Ferrari demonštrovali svoju nadvládu a ich náskok narástol až na 30 sekúnd. Pomerne pokojný priebeh pretekov narušil Olivier Panis, ktorému v 24. kole v cieľovej rovinke začal horieť monopost BAR a na trať muselo vyjsť bezpečnostné vozidlo. Celé štartové pole bolo tak znovu pohromade, až kým po troch kolách Safety Car neopustil pretekársku trať. Hneď v prvej zákrute však došlo k vážnej kolízii, keď na konci dlhej a najrýchlejšej rovinky stratil kontrolu nad svojim monopostom Heidfeld, ocitol sa mimo trať a neovládateľný stroj doslova zostrelil v zákrute Jordan japonského jazdca Takuma Sata. Z hrôzostrašne vyzerajúcej havárie vyviazol nemecký pretekár otrasený, ale nezranený. Japonca však museli po ťažkom bočnom náraze z monopostu vyslobodzovať a previesť do nemocnice.

Červené Ferrari využili spomalenie pretekov k zastávkam v depe, Barrichello si udržal vedúcu pozíciu, avšak pred Michaela Schumachera sa dostal mladší Ralf. Po pit stopoch Williamsov Ralf Schumacher klesol na štvrté miesto, keď sa pred neho dostal Montoya. Oba Ferrari však mali voľnú cestu do cieľa a nezastavili ich ani druhé zastávky v boxoch. V cieľovej rovinke si Michael Schumacher vymenil s Barrichellom miesto a Schumi i tak získal víťazstvo, ktoré ho z doterajších určite najmenej potešilo – dočkal sa len piskotu divákov, ktorí takto prejavili svoj nesúhlas. Ťažko si však predstaviť situáciu, že by Michael bol odmietol splniť príkaz svojich šéfov. Na znak uznania potom Schumacher pri záverečnom ceremoniáli nechal Barrichella vystúpiť na najvyšší stupienok a prenechal mu aj svoju trofej víťaza.

Skryť Vypnúť reklamu

„Rozhodol o tom tím, práve som podpísal novú dvojročnú zmluvu a podľa nej musím robiť to, čo mi prikážu“, povedal dosť nediplomaticky po pretekoch Barrichello. Potom dodal: „Nemám sa prečo hnevať, som presvedčený, že mám na to, aby som v budúcnosti vyhrával. Michael mi daroval trofej za víťazstvo, ktorú som rád prijal.“

Michael Schumacher: „Nemám z toho veľkú radosť. Som vďačný za body, ale inak ma to veľmi neteší. Taká je však tímová stratégia. Vynaložili sme veľké peniaze na to, aby sme získali titul majstra sveta a tomu musíme všetko podriadiť.“
Výsledky: 1. M. Schumacher (Nem./Ferrari) 1:33:51,562, 2. Barrichello (Braz./Ferrari) -0,182, 3. Montoya (Kol./Williams) -17,730, 4. R. Schumacher (Nem./Williams) -18,448, 5. Fisichella (Tal./Jordan) - 49,965, 6. Coulthard (V. Brit./McLaren) -50,672, 7. Button (V. Brit./Renault) -51,229, 8. Salo (Fín./Toyota) -1:09,425, 9. McNish (V. Brit./Toyota) -1:09,718, 10. Villeneuve (Kan./BAR) -1 kolo.

Skryť Vypnúť reklamu

Stav MS: 1. M. Schumacher 54 b., 2. Montoya 27, 3. R. Schumacher 23, 4. Barrichello 12, 5. Coulthard 10, 6. Button 8, 7. Heidfeld (Nem./Sauber) 5, 8. Räikkönen (Fín./McLaren) 4, 9. Massa (Braz./Sauber) a Irvine (V. Brit./Jaguar) obaja 3.

Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 66, 2. Williams 50, 3. McLaren 14, 4. Renault a Sauber oba 8, 6. Jaguar 3, 7. Minardi, Toyota a Jordan po 2, 10. Arrows 1.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 846
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 38 019
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 367
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 311
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 867
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 808
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 280
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 192
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 056
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 927
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

20 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

10 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan