SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Niečo zvláštne? Renault Avantime a Vel Satis

V týchto dňoch uvádza na náš trh francúzsky výrobca hneď dva nové modely. Oba, Avantime i Vel Satis, sa vymykajú doterajšej bežnej automobilovej konfekcii. Oba sú určené najmä pre takých zákazníkov, ktorí hľadajú niečo nové, extravagantnejšie a nápadnejši

e. Že práve s takými automobilmi prichádza Renault, určite nie je náhoda. A určite nie je náhoda ani to, že ide o automobily vyššej strednej triedy, kde kupujúci týchto drahých automobilov, väčšinou konzervatívni zákazníci, dávali doteraz prednosť klasickým tvarom karosérií. Novými nekonformnými novinkami Avantime a Vel Satis si Renault nerobí nárok útočiť na pozície klasických najmä nemeckých luxusných limuzín, rád by však spestril ponuku v tejto luxusnej kategórii osobných automobilov a ponúkol niečo, čo sa vymyká z doterajšej ponuky. Práve Renault patrí k tým výrobcom automobilov, čo cestu k úspechu po nevyšliapaných chodníkoch už viac razy vyskúšal.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

O vstup do vyššej strednej triedy osobných limuzín sa Renault pokúsi Vel Satisom. Ide o radikálny rez v doterajšom ponímaní limuzíny. Vel Satisu dominujú namiesto oblých ostré hrany a dynamické tvary. Dvere na ňom sú vraj preto, aby sa nimi do auta vchádzalo bez toho, aby sme sa museli skláňať. Preto výška päťdverového auta má takmer 158 cm. Nová vlajková loď Renaulta dlhá 486 cm svojou výškou pripomína vany a krátkou zadnou časťou kombi. Postavený je na platforme Laguny II, iné sú však podvozkové skupiny. Z hľadiska bezpečnosti cestujúcich pri ôsmich airbagoch a množstve bezpečnostných systémov aj Vel Satis má podobne ako Laguna II ambície na päť hviezdičiek v crash teste Euro-NCAP. Komfortný a priestranný interiér má posádke poskytnúť maximálne pohodlie aj na dlhých trasách.

Skryť Vypnúť reklamu

Pohon obstarávajú dva benzínové (2,0 Turbo 16V - 120 kW/165 k a 3,5 V6 24V – 177 kW/245 k) a dva turbodieslové motory s priamym vstrekovaním Common Rail (2,2 dCi 16V – 110 kW/150 k a 3,0 dCi 6V 24V – 130 kW/180 k). Maximálne rýchlosti sa pohybujú od 182 do 235 km/h a zrýchľovanie z 0 na 100 km/h od 8,3 s po 13,5 s. Priemerná spotreba od 7,1 do 11,5 l/100 km. Cena od 1 299 900 do 1 980 000 Sk. V predaji je od 7. mája.

Druhý z nových modelov Renaultu, Avantime, prekonáva tradičnú koncepciu kupé. Ponúka novú inovačnú architektúru bez stredného stĺpika, široké dvere s dvojitou kinematikou a veľkou panoramatickou sklenenou strechou. Nielen na kupé ponúka nadmieru bohatý vnútorný priestor, komfortnú výbavu vyššej strednej triedy, vysokú aktívnu a pasívnu bezpečnosť a vysokú kvalitu. Na pohon slúži zatiaľ len vidlicový šesťvalec 3,0 V6 24V s výkonom 152 kW/210 k. Neskôr pribudne štvorvalec 2,0 16V Turbo s výkonom 120 kW/165 k.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Magazín SME Ženy už v predaji
  2. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  5. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  6. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 749
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 24 027
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 507
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 274
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 575
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 484
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 302
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 322
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 300
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 10 630
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Žilinská nemocnica varuje pred režimom vojnovej medicíny

Bojnická nemocnica už nevie vyčleniť ďalšie lôžka pre pacientov s Covidom

Väčšina nemocníc má dostatok lôžok. Avšak hlavne tým na severe Slovenska začínajú akútne chýbať zdravotníci.
Dobré ráno

Dobré ráno: V Poľsku sú ľudia už týždeň v uliciach, zúri tam kultúrna vojna

Do protestov sa zapájajú desaťtisíce ľudí.

Podcast Dobré Ráno.

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Trump patrí do múzea

Trump bol nesmiernou inšpiráciou pre všetkých populistov, ale aj autokratov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.