e. Že práve s takými automobilmi prichádza Renault, určite nie je náhoda. A určite nie je náhoda ani to, že ide o automobily vyššej strednej triedy, kde kupujúci týchto drahých automobilov, väčšinou konzervatívni zákazníci, dávali doteraz prednosť klasickým tvarom karosérií. Novými nekonformnými novinkami Avantime a Vel Satis si Renault nerobí nárok útočiť na pozície klasických najmä nemeckých luxusných limuzín, rád by však spestril ponuku v tejto luxusnej kategórii osobných automobilov a ponúkol niečo, čo sa vymyká z doterajšej ponuky. Práve Renault patrí k tým výrobcom automobilov, čo cestu k úspechu po nevyšliapaných chodníkoch už viac razy vyskúšal.
O vstup do vyššej strednej triedy osobných limuzín sa Renault pokúsi Vel Satisom. Ide o radikálny rez v doterajšom ponímaní limuzíny. Vel Satisu dominujú namiesto oblých ostré hrany a dynamické tvary. Dvere na ňom sú vraj preto, aby sa nimi do auta vchádzalo bez toho, aby sme sa museli skláňať. Preto výška päťdverového auta má takmer 158 cm. Nová vlajková loď Renaulta dlhá 486 cm svojou výškou pripomína vany a krátkou zadnou časťou kombi. Postavený je na platforme Laguny II, iné sú však podvozkové skupiny. Z hľadiska bezpečnosti cestujúcich pri ôsmich airbagoch a množstve bezpečnostných systémov aj Vel Satis má podobne ako Laguna II ambície na päť hviezdičiek v crash teste Euro-NCAP. Komfortný a priestranný interiér má posádke poskytnúť maximálne pohodlie aj na dlhých trasách.
Pohon obstarávajú dva benzínové (2,0 Turbo 16V - 120 kW/165 k a 3,5 V6 24V – 177 kW/245 k) a dva turbodieslové motory s priamym vstrekovaním Common Rail (2,2 dCi 16V – 110 kW/150 k a 3,0 dCi 6V 24V – 130 kW/180 k). Maximálne rýchlosti sa pohybujú od 182 do 235 km/h a zrýchľovanie z 0 na 100 km/h od 8,3 s po 13,5 s. Priemerná spotreba od 7,1 do 11,5 l/100 km. Cena od 1 299 900 do 1 980 000 Sk. V predaji je od 7. mája.
Druhý z nových modelov Renaultu, Avantime, prekonáva tradičnú koncepciu kupé. Ponúka novú inovačnú architektúru bez stredného stĺpika, široké dvere s dvojitou kinematikou a veľkou panoramatickou sklenenou strechou. Nielen na kupé ponúka nadmieru bohatý vnútorný priestor, komfortnú výbavu vyššej strednej triedy, vysokú aktívnu a pasívnu bezpečnosť a vysokú kvalitu. Na pohon slúži zatiaľ len vidlicový šesťvalec 3,0 V6 24V s výkonom 152 kW/210 k. Neskôr pribudne štvorvalec 2,0 16V Turbo s výkonom 120 kW/165 k.
Autor: gold