SME
reklama

Gordini prichádza na Slovensko. S cenami od 15 390 eur

Prvé dva modely oživeného spojenia Renault - Gordini prichádzajú na slovenský trh. K dispozícii sú vreckové „rakety“ – Twingo R.S. Gordini a Clio R.S. Gordini.

(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Legendárny úpravca spočiatku kooperoval s automobilkou Simca, ale najlepšie roky svojej existencie zažil vďaka spolupráci s Renaultom. Spojenie Renault-Gordini bolo veľkým pojmom prakticky v každom odvetví automobilového športu. Z najväčších úspechov spomeňme aspoň šnúru víťazstiev vo vytrvalostnom maratóne 24 hodín Le Mans v rokoch 1962 až 1969, množstvo vavrínov z automobilových súťaží alebo šesť rokov trvajúca účasť v seriáli F1. Pôsobenie značky Gordini ukončili finančné problémy jej zakladateľa Amédéa Gordiniho a nútený predaj spoločnosti.

Gordini sa zároveň preslávil športovými úpravami „ľudových“ Renaultov určenými pre bežnú premávku. Debutom bol Renault 4CV, nasledovali upravené modely Dauphine, Caravelle, Renault 5, 8, 12 a 17.

Gordini nepridal kone, ale exkluzivitu

Práve túto časť značky Gordini nedávno Renault oživil, keď v závere uplynulého roka odhalil Twingo R.S. Gordini. Okrem neodmysliteľného modrého laku Malte (v ponuke je aj čierny odtieň) s dvojicou bielych pásov a niekoľkých štylistických zmien v exteriéri a interiéri sa od “bežného“ Twinga R.S. líši aj bohatšou výbavou. Tá štandardne obsahuje tuhší podvozok Cup, špeciálne čierno-modré kožené čalúnenie s logom Gordini, automatickú klimatizáciu,...

Technika zostala bez zmien. Pod kapotou Twinga R.S. Gordini sa ukrýva atmosférický zážihový štvorvalec produkujúci výkon 98 kW (133 k).

Biele „rýchle“ pruhy sú povinnosťou

„Božské“ Clio R.S. vo verzii Gordini - podobne ako Twingo - charakterizujú dva typické biele pruhy. K dispozícii sú dva základné odtiene karosérie - modrá Malte a čierna Nacré. Túto farebnú kombináciu dopĺňajú lesklé čierne prvky v oboch nárazníkoch. Bohatá výbava okrem iného obsahuje čierno-modré kožené čalúnenie, hands-free kartu Renault, vyhrievané predné sedadlá,...

Pod kapotou sa ukrýva atmosférický zážihový dvojliter s výkonom 149 kW (203 k). Clio R.S. Gordini štandardne využíva civilnejší podvozok „Sport“. Za tuhší „Cup“ si treba priplatiť 500 eur.

Modely Gordini na slovenskom trhu:
Renault Twingo R.S. Gordini 1,6 16V

15 390 eur

Renaul Clio R.S. Gordini 2,0 16V

24 600 eur


Už ste videli test Renault Mégane R.S. na Nürburgringu?

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  2. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  3. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  4. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  8. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 832
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 267
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 620
  4. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 127
  5. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 089
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 858
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 361
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 2 205
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jan Pražák: Cizinka s rozměrnou kabelou
  2. Jozef Sitko: Vyhral by Fico voľby i v roku 2024?
  3. Peter Bolebruch: Ako sa Miško, Richard, Milan rozhodli podporiť Robka. Lebo peniaze z EÚ treba a vraj sme právny štát.
  4. Eva Chocholáčková: Vypočuli želanie čitateľov. A vyplatilo sa
  5. Julius Kravjar: Umelá inteligencia v prostredí vysokoškolského vzdelávania a s tým súvisiace etické aspekty
  6. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom
  7. Ivan Mlynár: Dnes o tých, ktorí sa nebudú mať kam vrátiť.
  8. Irena Šimuneková: Solka v zeleni ukrytá.
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 112 752
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 69 781
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 214
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 679
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 404
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 539
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 14 982
  8. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 14 849
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu