SME
Streda, 23. jún, 2021 | Meniny má SidóniaKrížovkyKrížovky
NOVINKY

Nový Swift odhalil interiér a techniku

Japonská automobilka zverejnila prvé fotografie novej generácie Suzuki Swift pred niekoľkými dňami. Teraz k nim pridáva snímky interiéru a podrobnejšie technické údaje.

(Zdroj: Suzuki)

BRATISLAVA. Hoci novinka na prvý pohľad vyzerá takmer rovnako ako jej predchodca, v skutočnosti ide o úplne nové auto. Swift narástol vo všetkých smeroch - do dĺžky o 90 mm, do šírky o 5 mm, nový Swift je o 10 mm vyšší a disponuje o 50 mm dlhším rázvorom osí kolies než doteraz. Charakterizujú ho základné miery 3850 x 1695 x 1510 mm a rázvor s hodnotou 2430 mm.

Viac priestoru vzadu

Práve dlhší rázvor osí kolies by mal priniesť viac miesta pre cestujúcich na zadných sedadlách. Batožinový priestor základným objemom 211 litrov neohúri. Po skúsenostiach s predchádzajúcim Swiftom ale vieme, že dôležitejšia je v tomto prípade jeho šírka. Vďaka nej sa doň zmestí napríklad zložený kočiar. Po sklopení zadných sedadiel sa prepravná kapacita auta zväčší na 874 litrov (trojdverový variant: 860 l).

Tuhší a bezpečnejší

Štylistické novinky odhalí až detailnejší pohľad na oficiálne fotografie. Pribudlo viac oblých línií a mohutnejšie predné i koncové svetlá. Vyššia predná časť má byť milosrdnejšia pri strete Swiftu s chodcom. Karoséria je tuhšia, čo by sa malo priaznivo odraziť na bezpečnosti posádky v prípade havárie i na jazdných vlastnostiach. Výrobca sľubuje ešte športovejší jazdný prejav. Pohotovostná hmotnosť základnej trojdverovej verzie predstavuje 945 kilogramov. Manévrovanie s autom v meste uľahčí menší polomer otáčania. Swift je štandardne vybavený diskami s priemerom 15 palcov obutými do pneumatík s rozmerom 175/65.

V interiéri dominuje nová palubná doska s tvarmi inšpirovanými vlajkovou loďou značky - Suzuki Kizashi. Tmavé plasty oživujú strieborné detaily a biele podsvietenie prístrojov. Suzuki vo Swifte prvýkrát uviedlo nový typ trojramenného volantu, ktorý sa neskôr pravdepodobne objaví aj v ďalších modeloch japonskej automobilky.

Benzínová novinka

Pri zahájení predajov krátko po jesennom parížskom autosalóne budú k dispozícii dve poháňacie jednotky. Nový zážihový štvorvalec s objemom 1,2 litra využíva systém variabilného časovania ventilov VVT. Výkon 69 kW (94 k) dosahuje pri 6000 ot./min a najvyšší krútiaci moment 118 Nm pri otáčkach 4800/ min. Swift s ním dokáže pokoriť hranicu 100 km/h za 12,3 sekundy a vyvinúť najvyššiu rýchlosť 165 km/h.

Priemerná spotreba paliva pritom dosahuje 5,0 l/100 km (emisie CO2: 116 g/km). Benzínový agregát je možné kombinovať s päťstupňovou manuálnou alebo štvorstupňovou automatickou prevodovkou. Automat mierne zhoršuje dynamické parametre auta a spotrebu zvýši v priemere o 0,6 l/100 km.

Diesel od Fiatu

Turbodiesel 1,3 DDiS produkuje výkon 55 kW (75 k) pri 4000 ot./min. a krútiaci moment s hodnotou 190 Nm pri 1750 ot./min. Dynamické parametre pripomínajú benzínovú verziu - zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 12,7 sekundy, maximálna rýchlosť: 165 km/h.

Vznetový agregát štandardne spolupracuje s päťstupňovou manuálnou prevodovkou a v priemere si vypýta 4,2 litra nafty na sto kilometrov (emisie CO2: 109 g/km).

Už ste videli test Renault Mégane R.S. na Nürburgringu?
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  2. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  3. Od 1. septembra je predprimárne vzdelávanie povinné
  4. Nemecko-slovenská spoločnosť ETL/GR je už v desiatke najlepších
  5. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  6. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  7. Kam patria rolky z toaletného papiera? Dávať dole etikety zo sklenených nádob?
  8. V centre Bratislavy vznikajú apartmány určené na predaj
  9. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  10. Viete, prečo by nás mala zaujímať ochrana biodiverzity?
  1. Václav Vydra: Ako nedostať pokutu v úseku kde je meraná rýchlosť
  2. Holenie je umenie. A vy môžete byť jeho majstrom
  3. Od 1. septembra je predprimárne vzdelávanie povinné
  4. Nemecko-slovenská spoločnosť ETL/GR je už v desiatke najlepších
  5. Viete, prečo by nás mala zaujímať ochrana biodiverzity?
  6. Stiahnite si stovky e-kníh
  7. Recyklovať PET fľaše a plechovky môžu už aj obyvatelia Krupiny
  8. V centre Bratislavy vznikajú apartmány určené na predaj
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. 3 veci, s ktorými zvládnete horúčavy v byte
  1. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 9 362
  2. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 604
  3. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 7 665
  4. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 7 310
  5. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 316
  6. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 4 114
  7. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 3 504
  8. Crème de la crème po slovensky 3 249
  9. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto 2 863
  10. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania 2 092
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Branislav Harabin na zasadnutí Súdnej rady.

Súdna rada už dočasne odstavila zvolenského sudcu Miľana. Tiež nenosil rúško.


13 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Opatrenia nedodržiavajú aj politici.


a 2 ďalší 8 h

Neprehliadnite tiež

Škoda Fabia

Štvorvalcový motor príde neskôr, automat je s najsilnejším trojvalcom.


18 h

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Mercedes-Benz Marco Polo

Zakotvili sme pri tatranskom mori - Liptovskej Mare.


24 h
Volkswagen Golf Limited

V zvýhodnenej výbave Limited nechýba adaptívny tempomat ani cúvacia kamera.


18. jún