SME

Nový Swift odhalil interiér a techniku

Japonská automobilka zverejnila prvé fotografie novej generácie Suzuki Swift pred niekoľkými dňami. Teraz k nim pridáva snímky interiéru a podrobnejšie technické údaje.

(Zdroj: Suzuki)

BRATISLAVA. Hoci novinka na prvý pohľad vyzerá takmer rovnako ako jej predchodca, v skutočnosti ide o úplne nové auto. Swift narástol vo všetkých smeroch - do dĺžky o 90 mm, do šírky o 5 mm, nový Swift je o 10 mm vyšší a disponuje o 50 mm dlhším rázvorom osí kolies než doteraz. Charakterizujú ho základné miery 3850 x 1695 x 1510 mm a rázvor s hodnotou 2430 mm.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Viac priestoru vzadu

Práve dlhší rázvor osí kolies by mal priniesť viac miesta pre cestujúcich na zadných sedadlách. Batožinový priestor základným objemom 211 litrov neohúri. Po skúsenostiach s predchádzajúcim Swiftom ale vieme, že dôležitejšia je v tomto prípade jeho šírka. Vďaka nej sa doň zmestí napríklad zložený kočiar. Po sklopení zadných sedadiel sa prepravná kapacita auta zväčší na 874 litrov (trojdverový variant: 860 l).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Tuhší a bezpečnejší

Štylistické novinky odhalí až detailnejší pohľad na oficiálne fotografie. Pribudlo viac oblých línií a mohutnejšie predné i koncové svetlá. Vyššia predná časť má byť milosrdnejšia pri strete Swiftu s chodcom. Karoséria je tuhšia, čo by sa malo priaznivo odraziť na bezpečnosti posádky v prípade havárie i na jazdných vlastnostiach. Výrobca sľubuje ešte športovejší jazdný prejav. Pohotovostná hmotnosť základnej trojdverovej verzie predstavuje 945 kilogramov. Manévrovanie s autom v meste uľahčí menší polomer otáčania. Swift je štandardne vybavený diskami s priemerom 15 palcov obutými do pneumatík s rozmerom 175/65.

V interiéri dominuje nová palubná doska s tvarmi inšpirovanými vlajkovou loďou značky - Suzuki Kizashi. Tmavé plasty oživujú strieborné detaily a biele podsvietenie prístrojov. Suzuki vo Swifte prvýkrát uviedlo nový typ trojramenného volantu, ktorý sa neskôr pravdepodobne objaví aj v ďalších modeloch japonskej automobilky.

SkryťVypnúť reklamu

Benzínová novinka

Pri zahájení predajov krátko po jesennom parížskom autosalóne budú k dispozícii dve poháňacie jednotky. Nový zážihový štvorvalec s objemom 1,2 litra využíva systém variabilného časovania ventilov VVT. Výkon 69 kW (94 k) dosahuje pri 6000 ot./min a najvyšší krútiaci moment 118 Nm pri otáčkach 4800/ min. Swift s ním dokáže pokoriť hranicu 100 km/h za 12,3 sekundy a vyvinúť najvyššiu rýchlosť 165 km/h.

Priemerná spotreba paliva pritom dosahuje 5,0 l/100 km (emisie CO2: 116 g/km). Benzínový agregát je možné kombinovať s päťstupňovou manuálnou alebo štvorstupňovou automatickou prevodovkou. Automat mierne zhoršuje dynamické parametre auta a spotrebu zvýši v priemere o 0,6 l/100 km.

Diesel od Fiatu

Turbodiesel 1,3 DDiS produkuje výkon 55 kW (75 k) pri 4000 ot./min. a krútiaci moment s hodnotou 190 Nm pri 1750 ot./min. Dynamické parametre pripomínajú benzínovú verziu - zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 12,7 sekundy, maximálna rýchlosť: 165 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Vznetový agregát štandardne spolupracuje s päťstupňovou manuálnou prevodovkou a v priemere si vypýta 4,2 litra nafty na sto kilometrov (emisie CO2: 109 g/km).

Už ste videli test Renault Mégane R.S. na Nürburgringu?

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  2. Myslíte si, že múka vydrží večnosť? Záleží, ako ju skladujete
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  7. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  2. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  3. Myslíte si, že múka vydrží večnosť? Záleží, ako ju skladujete
  4. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  5. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  6. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  7. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  8. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 10 408
  2. Myslíte si, že múka vydrží večnosť? Záleží, ako ju skladujete 5 407
  3. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 5 289
  4. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 5 006
  5. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym 4 874
  6. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 4 615
  7. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 4 137
  8. Slovenská značka získala Obal roka 2025 3 298
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jana Reková: Uhorkové dieťa
  2. Ján Bilohuščin: Nefunkčná inštitúcia EÚ na Slovensku má nového šéfa
  3. Vladimír Bojničan: Otvorený list pre Jána Valchára: O kolonializme, Grete Thunberg a sebaklame
  4. Dušan Piršel: Pandémia v politike – prehnané ambície a absencia talentu a charakteru
  5. Rado Surovka: Husársky kúsok Roberta Fica
  6. Roman Kebísek: Ako sa správa stoický filozof? Marcus Aurelius o tom písal pri Hrone
  7. Radovan Čipka: Ak nemôžeš zrušiť, aspoň posuň Robo!
  8. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia
  1. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 13 867
  2. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 11 214
  3. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 9 731
  4. Martin Fronk: Slovenský "Mordor": Podzemný labyrint plný vína, bosoriek a atómových krytov, o ktorom vedel len málokto 6 760
  5. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 6 748
  6. Rado Surovka: Rómska otázka ? Huliak to vyrieši. 4 610
  7. Ján Valchár: Súboj mentálnych atlétov alebo Nobelovu cenu za novú vojnu 4 386
  8. Ján Valchár: Quo vadis ruský automotive? 4 205
  1. Roman Kebísek: Ako sa správa stoický filozof? Marcus Aurelius o tom písal pri Hrone
  2. Dušan Koniar: Trnafský Kazisvet, náš agilný sused zo spoločného dvora
  3. Radko Mačuha: Leninovec Blaha sa rozčuluje nad stratou sochy Čulena.
  4. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou?
  5. Radko Mačuha: Viete čo má spoločné Róbert Fico a Benito Mussolini?
  6. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský?
  7. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika!
  8. Věra Tepličková: Otvárajte kasíno, Huliak nie je diliiino
SkryťZatvoriť reklamu