SME
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky
GARÁŽ

Motor roka 2010 vyrába Volkswagen. Najlepšiu novinku má Fiat

V medzinárodnej ankete Motor roka 2010 dominovali nemeckí výrobcovia. Z jedenástich kategórií vyťažili osem prvenstiev i absolútne víťazstvo.

Motor 1,4 TSI Twincharger obhájil vlaňajšie prvenstvo v absolútnom hodnotení.Motor 1,4 TSI Twincharger obhájil vlaňajšie prvenstvo v absolútnom hodnotení. (Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Anketa Motor roka 2010 pozná víťazov. Niektorí - zrejme vplyvom malej konkurencie - dokázali obhájiť minuloročné prvenstvo, iní triumfovali po prvýkrát. Najviac dôvodov na radosť majú nemecké automobilky. Okrem absolútneho prvenstva totiž získali aj osem víťazstiev v jednotlivých kategóriách.

Celkové prvenstvo si už po druhýkrát pripísal kompresorom i turbodúchadlom prepĺňaný agregát 1,4 TSI Twincharger z dielne značky Volkswagen. Porota aj tentoraz ocenila jeho výkonové parametre podobné atmosférickému dvojlitru, pri nižšej spotrebe paliva a produkcii emisií CO2. Rovnaký motor triumfoval aj v objemovej kategórii 1,0 - 1,4 litra.

Taliani zabodovali systémom MultiAir

Talianskym výrobcom chuť experimentovať rozhodne nechýba. Preto víťazstvo spoločnosti Fiat Powertrain Technologies v hodnotení Najlepší nový motor roka 2010 neprekvapí. Ocenenie získal prepĺňaný zážihový štvorvalec 1,4 MultiAir Turbo vybavený nezávislým ovládaním sacích ventilov prostredníctvom elektrohydraulického systému. Vo verzii s výkonom 125 kW (170 k) si údajne v priemere vystačí so šiestimi litrami benzínu na sto kilometrov.

Porotu tiež zaujal fakt, že Fiat plánuje systém MultiAir zaviesť do všetkých svojich motorov. Povestnou čerešničkou v ponuke bude prepĺňaný dvojvalec (77 kW/105 k). Motor Fiat 1,4 MultiAir Turbo zároveň obsadil druhú pozíciu v rámci celkového hodnotenia ankety Motor roka 2010.

Bronz putuje opäť do Wolfsburgu. Ocenenia sa dočkala aj jednoduchšia verzia víťazného agregátu 1,4 TSI, prepĺňaná iba turbodúchadlom.

Najekologickejšia je Toyota

V kategórii „Zelený" motor roka 2010 určenej pre agregáty ohľaduplné k životnému prostrediu dominovala Toyota a jej hybridný poháňací systém zložený zo zážihového štvorvalca s objemom 1,8 litra a elektromotora. Montujú ho do modelov Prius a Auris HSD.

Štyri prvenstvá pre BMW

Veľké objemy v ankete Motor roka sú už tradične doménou značky BMW. Tohto roku triumfovala v kategóriách 1,8 - 2,0 litra, 2,5 - 3,0 l i 3,0 - 4,0 l. Víťazstvo v kráľovskej objemovej triede nad štyri litre zdvihového objemu ale Mníchovčanom "vyfúkol" konkurent zo Stuttgartu. Zvíťazil zážihový osemvalec AMG s objemom 6,2 litra.

Náplasťou pre BMW je opätovné prvenstvo turbomotora 1,6 THP v objemovej triede od 1,4 do 1,8 litra. Agregát vznikol vďaka spolupráci nemeckej automobilky s francúzskym koncernom PSA Peugeot-Citroën.

Zaujímavosťou je, že medzi ocenenými motormi sa objavil iba jediný turbodiesel. Rovnaká situácia nastala aj vlani.

 

Výsledky ankety Motor roka 2010

Motor roka VW 1,4 TSI Twincharger
Najlepší nový motor roka Fiat 1,4 Turbo MultiAir
"Zelený" motor roka Toyota HSD 1,8 l
Najlepší výkonný motor Mercedes-Benz AMG 6,2 l
Najlepší motor do 1000 cm3 Toyota 1,0 VVT-i
od 1000 do 1400 cm3 VW 1,4 TSI Twincharger
od 1400 do 1800 cm3 BMW-PSA 1,6 THP
od 1800 do 2000 cm3 BMW 2,0 Twin-Turbo Diesel
od 2000 do 2500 cm3 Audi 2,5 V5 Turbo
od 2500 do 3000 cm3 BMW 3,0 DI Twin-Turbo
od 3000 do 4000 cm3 BMW 4,0 V8
nad 4000 cm3 Mercedes-Benz AMG 6,2 l

Čo je Motor roka?

Anketu Motor roka (International Engine of the Year Awards) každoročne organizuje magazín Engine Technology International patriaci pod agentúru UKIP Media & Events. Jednotlivé motory hodnotia motoristickí novinári. Motor roka 2010 volilo 65 žurnalistov z 32 krajín sveta na základe osobných skúseností s konkrétnymi agregátmi. Najdôležitejšími parametrami pri hodnotení sú tradične výkon, hospodárnosť a ekológia poháňacej jednotky. Anketa sa prvýkrát uskutočnila v roku 1999.

Už ste videli test Renault Mégane R.S. na Nürburgringu?
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  2. Aj matematika sa dá skrotiť
  3. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  4. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  5. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  6. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  7. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  1. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  2. Bývanie v meste predlžuje život
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  4. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  5. Fakty o batériách, ktoré ste nevedeli
  6. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  7. Už tretí rok mení dm "Black Friday" na "Giving Friday"
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  10. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 27 760
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 21 487
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 13 663
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 12 312
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 303
  6. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 114
  7. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 079
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 7 900
  9. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 624
  10. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 7 516
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Moniku Jankovskú privádzajú na NAKA v Nitre.

Norbert Bödör chodil do centrály Smeru, priznal Fico

Fico zastáva Jankovskú aj po priznaní sa k machináciám na súdoch.

Predseda Smeru Robert Fico.
Petra Vlhová po triumfe v Lechu.
Komentár Zuzany Kepplovej

Fico už znie ako Harabin

Medzi hoaxy pridaj právničinu, zatrep a hoď do okna najbližšieho paláca.

Zuzana Kepplová.

Neprehliadnite tiež

Toyota Camry dostala vylepšený dizajn aj technológie

Zmenami prešli najmä jazdní asistenti.

Toyota Camry Hybrid 2021

Hyundai chystá nový mestský crossover. Bude lacnejší než Kona?

Auto dostalo meno po meste na juhu Francúzska.

Hyundai Bayon odhaľuje prvý detail.

Kedy sa oplatí Dacia Duster, ktorej chutí benzín aj LPG? (test)

Technické riešenia motora mu veštia dlhý život.

Dacia Duster LPG