SME
Nedeľa, 20. september, 2020 | Meniny má Ľuboslav(a)KrížovkyKrížovky
GARÁŽ

Motor roka 2010 vyrába Volkswagen. Najlepšiu novinku má Fiat

V medzinárodnej ankete Motor roka 2010 dominovali nemeckí výrobcovia. Z jedenástich kategórií vyťažili osem prvenstiev i absolútne víťazstvo.

Motor 1,4 TSI Twincharger obhájil vlaňajšie prvenstvo v absolútnom hodnotení.Motor 1,4 TSI Twincharger obhájil vlaňajšie prvenstvo v absolútnom hodnotení. (Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Anketa Motor roka 2010 pozná víťazov. Niektorí - zrejme vplyvom malej konkurencie - dokázali obhájiť minuloročné prvenstvo, iní triumfovali po prvýkrát. Najviac dôvodov na radosť majú nemecké automobilky. Okrem absolútneho prvenstva totiž získali aj osem víťazstiev v jednotlivých kategóriách.

Celkové prvenstvo si už po druhýkrát pripísal kompresorom i turbodúchadlom prepĺňaný agregát 1,4 TSI Twincharger z dielne značky Volkswagen. Porota aj tentoraz ocenila jeho výkonové parametre podobné atmosférickému dvojlitru, pri nižšej spotrebe paliva a produkcii emisií CO2. Rovnaký motor triumfoval aj v objemovej kategórii 1,0 - 1,4 litra.

Taliani zabodovali systémom MultiAir

Talianskym výrobcom chuť experimentovať rozhodne nechýba. Preto víťazstvo spoločnosti Fiat Powertrain Technologies v hodnotení Najlepší nový motor roka 2010 neprekvapí. Ocenenie získal prepĺňaný zážihový štvorvalec 1,4 MultiAir Turbo vybavený nezávislým ovládaním sacích ventilov prostredníctvom elektrohydraulického systému. Vo verzii s výkonom 125 kW (170 k) si údajne v priemere vystačí so šiestimi litrami benzínu na sto kilometrov.

Porotu tiež zaujal fakt, že Fiat plánuje systém MultiAir zaviesť do všetkých svojich motorov. Povestnou čerešničkou v ponuke bude prepĺňaný dvojvalec (77 kW/105 k). Motor Fiat 1,4 MultiAir Turbo zároveň obsadil druhú pozíciu v rámci celkového hodnotenia ankety Motor roka 2010.

Bronz putuje opäť do Wolfsburgu. Ocenenia sa dočkala aj jednoduchšia verzia víťazného agregátu 1,4 TSI, prepĺňaná iba turbodúchadlom.

Najekologickejšia je Toyota

V kategórii „Zelený" motor roka 2010 určenej pre agregáty ohľaduplné k životnému prostrediu dominovala Toyota a jej hybridný poháňací systém zložený zo zážihového štvorvalca s objemom 1,8 litra a elektromotora. Montujú ho do modelov Prius a Auris HSD.

Štyri prvenstvá pre BMW

Veľké objemy v ankete Motor roka sú už tradične doménou značky BMW. Tohto roku triumfovala v kategóriách 1,8 - 2,0 litra, 2,5 - 3,0 l i 3,0 - 4,0 l. Víťazstvo v kráľovskej objemovej triede nad štyri litre zdvihového objemu ale Mníchovčanom "vyfúkol" konkurent zo Stuttgartu. Zvíťazil zážihový osemvalec AMG s objemom 6,2 litra.

Náplasťou pre BMW je opätovné prvenstvo turbomotora 1,6 THP v objemovej triede od 1,4 do 1,8 litra. Agregát vznikol vďaka spolupráci nemeckej automobilky s francúzskym koncernom PSA Peugeot-Citroën.

Zaujímavosťou je, že medzi ocenenými motormi sa objavil iba jediný turbodiesel. Rovnaká situácia nastala aj vlani.

 

Výsledky ankety Motor roka 2010

Motor roka VW 1,4 TSI Twincharger
Najlepší nový motor roka Fiat 1,4 Turbo MultiAir
"Zelený" motor roka Toyota HSD 1,8 l
Najlepší výkonný motor Mercedes-Benz AMG 6,2 l
Najlepší motor do 1000 cm3 Toyota 1,0 VVT-i
od 1000 do 1400 cm3 VW 1,4 TSI Twincharger
od 1400 do 1800 cm3 BMW-PSA 1,6 THP
od 1800 do 2000 cm3 BMW 2,0 Twin-Turbo Diesel
od 2000 do 2500 cm3 Audi 2,5 V5 Turbo
od 2500 do 3000 cm3 BMW 3,0 DI Twin-Turbo
od 3000 do 4000 cm3 BMW 4,0 V8
nad 4000 cm3 Mercedes-Benz AMG 6,2 l

Čo je Motor roka?

Anketu Motor roka (International Engine of the Year Awards) každoročne organizuje magazín Engine Technology International patriaci pod agentúru UKIP Media & Events. Jednotlivé motory hodnotia motoristickí novinári. Motor roka 2010 volilo 65 žurnalistov z 32 krajín sveta na základe osobných skúseností s konkrétnymi agregátmi. Najdôležitejšími parametrami pri hodnotení sú tradične výkon, hospodárnosť a ekológia poháňacej jednotky. Anketa sa prvýkrát uskutočnila v roku 1999.

Už ste videli test Renault Mégane R.S. na Nürburgringu?
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  2. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  3. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % až do 8,25 %
  4. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte
  5. Home (ale aj) Office
  6. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu?
  7. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií
  8. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie
  9. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu
  10. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium
  1. Foreigners will be centre stage in Bratislava for the whole week
  2. Poznanie
  3. Lákajú vás benefity poisťovní? Pri zmene si všímajte podmienky
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  5. Osud našich riek máme vo svojich rukách, nenechajme to plávať
  6. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  7. Pomohli sme tým, ktorí pomáhali
  8. Cenovo dostupná autokamera Mio a pritom sa skvelými funkciami
  9. Nová služba v Prešove – celoročný bezplatný zber elektroodpadu
  10. Prečo sa kanalizácia v našich mestách upcháva, keď prší?
  1. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií 32 628
  2. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 28 667
  3. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie 21 554
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 12 388
  5. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 12 205
  6. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 11 839
  7. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 10 266
  8. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 9 507
  9. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 9 401
  10. Fantastická pomôcka pre deti – zábavný a náučný pracovný zošit 9 391
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Monika Jankovská v rukách polície.
Sam Bennett vyhral záverečnú etapu.
AUTORSKÁ STRANA PETRY PROCHÁZKOVEJ

Moskva nasadzuje proti Covidu šalajky

Na svete je 50 týchto psov, všetky patria Aeroflotu na letisku Šeremetevo.

Kontrola pasažierov po pristání lietadla na moskovskom letisku Šeremetevo.
CYNICKÁ OBLUDA

Zrodenie Borisa Kollára

V septembri 2015 sme sa všetci najviac báli utečeneckej krízy. Dnes vieme, že sme sa báli oprávnene, ale z nesprávnych príčin.

Neprehliadnite tiež

Seat Leon Sportstourer je kombi bez zbytočných kompromisov (test)

Ani so 620-litrovým kufrom sa netreba vzdať zážitku za volantom.

Seat Leon Sportstourer FR

Máte auto s AdBlue? Úlohu navyše sa neoplatí zanedbať (odpovede)

Doplnenie roztoku s močovinou často nevydrží až do servisného intervalu.

Desať áut, na ktoré sa predčasne zabudlo

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.

Hyundai zverejnil ceny novej generácie i20. Čo ponúkne konkurent Fabie?

Základná výbava sa pod 10-tisíc eur nezmestí.

Hyundai i20