SME
Pondelok, 14. jún, 2021 | Meniny má VasilKrížovkyKrížovky
GARÁŽ

Motor roka 2010 vyrába Volkswagen. Najlepšiu novinku má Fiat

V medzinárodnej ankete Motor roka 2010 dominovali nemeckí výrobcovia. Z jedenástich kategórií vyťažili osem prvenstiev i absolútne víťazstvo.

Motor 1,4 TSI Twincharger obhájil vlaňajšie prvenstvo v absolútnom hodnotení.Motor 1,4 TSI Twincharger obhájil vlaňajšie prvenstvo v absolútnom hodnotení. (Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Anketa Motor roka 2010 pozná víťazov. Niektorí - zrejme vplyvom malej konkurencie - dokázali obhájiť minuloročné prvenstvo, iní triumfovali po prvýkrát. Najviac dôvodov na radosť majú nemecké automobilky. Okrem absolútneho prvenstva totiž získali aj osem víťazstiev v jednotlivých kategóriách.

Celkové prvenstvo si už po druhýkrát pripísal kompresorom i turbodúchadlom prepĺňaný agregát 1,4 TSI Twincharger z dielne značky Volkswagen. Porota aj tentoraz ocenila jeho výkonové parametre podobné atmosférickému dvojlitru, pri nižšej spotrebe paliva a produkcii emisií CO2. Rovnaký motor triumfoval aj v objemovej kategórii 1,0 - 1,4 litra.

Taliani zabodovali systémom MultiAir

Talianskym výrobcom chuť experimentovať rozhodne nechýba. Preto víťazstvo spoločnosti Fiat Powertrain Technologies v hodnotení Najlepší nový motor roka 2010 neprekvapí. Ocenenie získal prepĺňaný zážihový štvorvalec 1,4 MultiAir Turbo vybavený nezávislým ovládaním sacích ventilov prostredníctvom elektrohydraulického systému. Vo verzii s výkonom 125 kW (170 k) si údajne v priemere vystačí so šiestimi litrami benzínu na sto kilometrov.

Porotu tiež zaujal fakt, že Fiat plánuje systém MultiAir zaviesť do všetkých svojich motorov. Povestnou čerešničkou v ponuke bude prepĺňaný dvojvalec (77 kW/105 k). Motor Fiat 1,4 MultiAir Turbo zároveň obsadil druhú pozíciu v rámci celkového hodnotenia ankety Motor roka 2010.

Bronz putuje opäť do Wolfsburgu. Ocenenia sa dočkala aj jednoduchšia verzia víťazného agregátu 1,4 TSI, prepĺňaná iba turbodúchadlom.

Najekologickejšia je Toyota

V kategórii „Zelený" motor roka 2010 určenej pre agregáty ohľaduplné k životnému prostrediu dominovala Toyota a jej hybridný poháňací systém zložený zo zážihového štvorvalca s objemom 1,8 litra a elektromotora. Montujú ho do modelov Prius a Auris HSD.

Štyri prvenstvá pre BMW

Veľké objemy v ankete Motor roka sú už tradične doménou značky BMW. Tohto roku triumfovala v kategóriách 1,8 - 2,0 litra, 2,5 - 3,0 l i 3,0 - 4,0 l. Víťazstvo v kráľovskej objemovej triede nad štyri litre zdvihového objemu ale Mníchovčanom "vyfúkol" konkurent zo Stuttgartu. Zvíťazil zážihový osemvalec AMG s objemom 6,2 litra.

Náplasťou pre BMW je opätovné prvenstvo turbomotora 1,6 THP v objemovej triede od 1,4 do 1,8 litra. Agregát vznikol vďaka spolupráci nemeckej automobilky s francúzskym koncernom PSA Peugeot-Citroën.

Zaujímavosťou je, že medzi ocenenými motormi sa objavil iba jediný turbodiesel. Rovnaká situácia nastala aj vlani.

 

Výsledky ankety Motor roka 2010

Motor roka VW 1,4 TSI Twincharger
Najlepší nový motor roka Fiat 1,4 Turbo MultiAir
"Zelený" motor roka Toyota HSD 1,8 l
Najlepší výkonný motor Mercedes-Benz AMG 6,2 l
Najlepší motor do 1000 cm3 Toyota 1,0 VVT-i
od 1000 do 1400 cm3 VW 1,4 TSI Twincharger
od 1400 do 1800 cm3 BMW-PSA 1,6 THP
od 1800 do 2000 cm3 BMW 2,0 Twin-Turbo Diesel
od 2000 do 2500 cm3 Audi 2,5 V5 Turbo
od 2500 do 3000 cm3 BMW 3,0 DI Twin-Turbo
od 3000 do 4000 cm3 BMW 4,0 V8
nad 4000 cm3 Mercedes-Benz AMG 6,2 l

Čo je Motor roka?

Anketu Motor roka (International Engine of the Year Awards) každoročne organizuje magazín Engine Technology International patriaci pod agentúru UKIP Media & Events. Jednotlivé motory hodnotia motoristickí novinári. Motor roka 2010 volilo 65 žurnalistov z 32 krajín sveta na základe osobných skúseností s konkrétnymi agregátmi. Najdôležitejšími parametrami pri hodnotení sú tradične výkon, hospodárnosť a ekológia poháňacej jednotky. Anketa sa prvýkrát uskutočnila v roku 1999.

Už ste videli test Renault Mégane R.S. na Nürburgringu?
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  2. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  3. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy
  4. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  5. Hudbou proti holorubom.
  6. Ako sa mení dynamika firiem?
  7. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  8. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  9. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  1. Klimatická zmena rozkývala štatistiky škôd na domoch a bytoch
  2. Ako sa mení dynamika firiem?
  3. Hudbou proti holorubom.
  4. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  5. Pečeň je priamo zodpovedná za stav vášho imunitného systému
  6. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  7. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  8. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  9. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  10. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 11 337
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 10 306
  3. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 9 006
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 8 745
  5. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 8 639
  6. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 7 960
  7. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 278
  8. Dnes ma živí instagram, hovorí bývalá tanečníčka Katarína Jakeš 6 781
  9. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát 6 743
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 6 106
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Advokát Roman Kvasnica.

Súd pôvodne uprednostnil úvahy pred riadnymi dôkazmi.


13 h
Aj v prípade hromadných podujatí sa treba preukazovať negatívnym testom. Nemusia tak však robiť očkovaní, pričom za zaočkovaného sa po novom považuje už človek po 21 dňoch od prvej dávky vakcíny.

Štát uzná status zaočkovaného skôr ako doteraz.


TASR 2 h

Neprehliadnite tiež

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Čisto na elektrinu prejde vyše 80 kilometrov.


16 h
Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún
Opel Grandland

Nový je interiér aj systém nočného videnia.


11. jún
Seat Arona Xperiance

Malé mestské SUV ostáva v ponuke aj so štvorvalcom.


10. jún