SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Nový šéf VW chce "omladiť" starnúce značky a predávať viac luxusných áut

Londýn 15. mája (TASR) - Nový šéf nemeckého koncernu Volkswagen AG (VW) Bernd Pischetsrieder verí, že jeho stratégia nových značiek a ponuky luxusných ...

Londýn 15. mája (TASR) - Nový šéf nemeckého koncernu Volkswagen AG (VW) Bernd Pischetsrieder verí, že jeho stratégia nových značiek a ponuky luxusných áut prispejú k rastu ziskov tejto najväčšej automobilky v Európe. Prezident VW na jednom z prvých stretnutí s novinármi po aprílovom nástupe do funkcie uviedol, že firma zatiaľ dosiahla "iba 50 % z toho, čoho je schopná". Pischetsrieder sa funkcie ujal v čase, keď viacerí investori dvíhajú varovný prst nad schopnosťou VW dosiahnuť aspoň takú úroveň zisku ako v minulom roku.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Podľa analytikov firme VW, ktorá v porovnaní napríklad s francúzskou automobilkou PSA Peugeot-Citro‰n predáva sortiment starnúcich značiek, hrozí útlm globálneho dopytu. Nový šéf dnes novinárom predstavil svoju stratégiu zvýšenia tržieb založenú na jasnom definovaní výrobných priorít. Niektoré zo značiek VW stratili svoju identitu, lebo sa pri ich tvorbe dodržiavala takzvaná "jedna platforma". Táto stratégia bývalého šéfa VW Ferdinanda Piecha pomohla výrazne znížiť výrobné náklady automobilky.

Nový šéf VW sa vyjadril aj o zvyšovaní ziskov, ktoré zaujímajú investorov. Podľa vlastných slov "nie je na poste preto, aby maximalizoval objem tržieb, ak nebude súčasne zvyšovať zisk." Pischetsrieder "nemieni platiť za zvyšovanie podielu na trhu". V marci medziročne klesol podiel VW na trhoch západnej Európy na 17 % z minuloročnej hodnoty 18,3 % po zvýšení podielu automobilky Peugeot. Prezident VW chce v nasledujúcom období prekonať závislosť celkových tržieb na predaji v Nemecku. Tržby na nemeckom trhu predstavovali v minulom roku zhruba 20 % celkových, pričom ich podiel posledné dva roky značne klesol. Ďalšou strategickou krajinou pre predaj značiek VW sú USA. Tam si nemecká automobilka svoj podiel na trhu napriek pesimistickým prognózam udržuje.

Skryť Vypnúť reklamu

* 1 pav zll

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 351
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 489
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 261
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 727
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 400
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 395
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 622
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 497
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 260
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 061
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Lekár Laho: Šéf lekárskej komory spôsobil zdravotníctvu problémy

Odmena 500 eur je pre mladých lekárov motivujúca, vraví Laho.

Lekár Ladislav Laho na archívnej fotografii.
Komentár Petra Schutza

Na prahu fiaska

Destabilizácia vládnutia je na vzostupe druhej vlny to posledné, čo si môžeme dovoliť.

Peter Schutz
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L