Londýn 15. mája (TASR) - Nový šéf nemeckého koncernu Volkswagen AG (VW) Bernd Pischetsrieder verí, že jeho stratégia nových značiek a ponuky luxusných áut prispejú k rastu ziskov tejto najväčšej automobilky v Európe. Prezident VW na jednom z prvých stretnutí s novinármi po aprílovom nástupe do funkcie uviedol, že firma zatiaľ dosiahla "iba 50 % z toho, čoho je schopná". Pischetsrieder sa funkcie ujal v čase, keď viacerí investori dvíhajú varovný prst nad schopnosťou VW dosiahnuť aspoň takú úroveň zisku ako v minulom roku.
Podľa analytikov firme VW, ktorá v porovnaní napríklad s francúzskou automobilkou PSA Peugeot-Citro‰n predáva sortiment starnúcich značiek, hrozí útlm globálneho dopytu. Nový šéf dnes novinárom predstavil svoju stratégiu zvýšenia tržieb založenú na jasnom definovaní výrobných priorít. Niektoré zo značiek VW stratili svoju identitu, lebo sa pri ich tvorbe dodržiavala takzvaná "jedna platforma". Táto stratégia bývalého šéfa VW Ferdinanda Piecha pomohla výrazne znížiť výrobné náklady automobilky.
Nový šéf VW sa vyjadril aj o zvyšovaní ziskov, ktoré zaujímajú investorov. Podľa vlastných slov "nie je na poste preto, aby maximalizoval objem tržieb, ak nebude súčasne zvyšovať zisk." Pischetsrieder "nemieni platiť za zvyšovanie podielu na trhu". V marci medziročne klesol podiel VW na trhoch západnej Európy na 17 % z minuloročnej hodnoty 18,3 % po zvýšení podielu automobilky Peugeot. Prezident VW chce v nasledujúcom období prekonať závislosť celkových tržieb na predaji v Nemecku. Tržby na nemeckom trhu predstavovali v minulom roku zhruba 20 % celkových, pričom ich podiel posledné dva roky značne klesol. Ďalšou strategickou krajinou pre predaj značiek VW sú USA. Tam si nemecká automobilka svoj podiel na trhu napriek pesimistickým prognózam udržuje.
* 1 pav zll