SME
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

TEST: Fiesta vystrkuje pazúry. Vo verzii Sport Edition X

S limitovanou verziou Fiesta Sport Edition X sme sa opäť raz presvedčili, že nie kone robia radosť z jazdy. Stačí univerzálne naladený podvozok, slušný základ a pár optických drobností pre dobrý pocit.

Fiesta má vlastný štýl, umocnený vydareným dizajnom kolies a zadným spojlerom. Navonok vyzerá, akoby mala pod kapotou viac, než 120 koní.Fiesta má vlastný štýl, umocnený vydareným dizajnom kolies a zadným spojlerom. Navonok vyzerá, akoby mala pod kapotou viac, než 120 koní. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA, BREZNO. Skúšané vozidlo limitovanej série s karbónovými nálepkami na streche a spätných zrkadlách malo ešte športový výfuk z dielne Koiš Racing. Ozvučenie to bolo zaujímavé, až pôsobivé, ale na každodenné dlhé trasy by sme výfuk oželeli. Napokon, výfuk nie je súčasťou série Sport Edition X.

Ford poskladal za 14 930 eur síce malé avšak bohato vybavené auto so stabilizačným systémom, hliníkovými pedálmi, šiestimi základnými airbagmi a kolenným airbagom, športovo strihnutými dielmi karosérie (nárazník vpredu a vzadu, strešný spojler, podbehy), automatickou klimatizáciou, vyšším stupňom autorádia s Bluetooth a samozrejme, sedemnásť palcovými diskmi kolies.

54_male_big.jpg

Predné sedadlá ponúkajú zaujímavý pomer medzi športovým tvarom a komfortom nastupovania na každý deň.

Mrazí pohľady

Súčasťou vyšperkovaného auta a jeho ceny je biely lak Frozen White. Niečo na tej farbe a tvaroch Fiesty bude, lebo ľuďom na nej primŕzajú pohľady. Kto by navonok povedal, že limitovaná séria vychádza zo základnej verzie Sport 1,6 Ti-VCT? Veď vyzerá akoby mala pod kapotou 200 koní. Skúšaná jedna šestka je zatiaľ najšportovejšou verziou súčasnej Fiesty.

53_male_big.jpg

Limitovaná verzia karbónovou nálepkou je zaujímavá tým, že je limitovaná. Imitáciu by sme oželeli, lebo kvality sú v niečom inom.

Opäť ten podvozok

Osemsto kilometrov za volantom športovo ladenej Fiesty nás utvrdilo v tom, že nie len o konských silách býva zážitok z jazdy. V prvom rade Fiesta zaujme podvozkom, ktorý je na nízkoprofilových pneumatikách komfortný. Netvrdíme, že nový interiér svojimi tvarmi a materiálmi patrí medzi naše obľúbené, ale Fiesta dokáže vliezť pod kožu inak. Istý podiel má na tom posed vodiča a spôsob, akým si šofér užije jazdu.

51_male_big.jpg

Nálepka limitovanej edície vyzerá veľmi amatérsky.

Predné sedadlá sú na pomery športového auta pomerne vysoko, čím si Fiesta zachováva hlavné atribúty auta na každý deň. Práve pomer športovosti a bežného úžitku je výborný. Ani jedna manželka, ktorá si bude auto s manželom striedať, nevysloví podozrenie, že si malým rodinným autom odfiltroval svoje športové chúťky. Veď to má iba 120 koní.

Atmosféra ťahá odspodu

Benzínový štvorvalec zrýchlením nevyrazí dych, avšak zaujme pružnosťou od nízkych otáčok a tiež dobrou spotrebou pri športovej jazde. V úspornom režime dosiahne priemer 5,9 litra benzínu na sto kilometrov a v športovom sa s rezervou vmestí do osem litrov.

52_male_big.jpg

Zadné krídlo je v prvom rade ozdobou, ktorá dodáva autu „šmrnc“.

Zadný nárazník s difúzorom môže byť predzvesťou budúcej, ešte výkonnejšej verzie. Dúfajme, že to bude atmosférický motor bez turba, aby Clio RS dostalo dôstojného súpera. Fiesta demonštruje svoje športové nadanie inak, než prepĺňané konkurenčné autá a v tom by mohla prípadná najvýkonnejšia verzia pokračovať. Toto je predjedlo a auto na každý deň.

SME spokojní SME nespokojní
dizajn tvary stredovej konzoly
posed vodiča neprehľadný červený displej
pocity z riadenia iba päťstupňová prevodovka
spotreba motora -
tvar volantu -
prejazd zákrut -

Kupujem-nekupujem

Testovaný kus limitovanej edície doplnený o športový výfuk ponúkne rovnaké jazdné vlastnosti ako verzia Sport. Samotná Fiesta vyzerá veľmi extravagantne, preto by som si vystačil s verziou Sport a jej slušnou výbavou. Falošné karbónové nálepky nepotrebujem. (Rasťo Chvála)
Technické parametre
Motor 1,6 Duratec Ti-VCT
Zdvihový objem (cm3) 1596
Výkon (kw/k) 88/120
Krútiaci moment (Nm) 152
Emisie CO2 (g/km) 139
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 9,9
Maximálna rýchlosť (km/h) 193
Spotreba mesto(l/100 km) 7,9
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,7
Kombinovaná spotreba 5,9
Cenaverzie 14 930,-
Už ste videli test Renault Mégane R.S. na Nürburgringu?
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  2. Keď štúdium (za)baví
  3. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  4. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  5. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  6. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  7. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  8. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  9. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  10. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  1. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  2. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  3. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  4. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  5. Nová služba v Pezinku – bezplatný zber elektroodpadu
  6. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  7. V mlieku už nie sme sebestační. Čo sa musí zmeniť?
  8. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  9. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  10. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 24 892
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 23 323
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 12 749
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 11 303
  5. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 615
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 563
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 155
  8. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 903
  9. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 7 812
  10. Oslávte nový rok v teple: Cestujte na Zanzibar úplne bezpečne 7 679
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Boris Kollár leží po autonehode s obručou okolo hlavy v Nemocnici sv. Michala v Bratislave.

Jankovská priznala vzťah s Kočnerom. Spomína aj Fica

Neskôr chce vypovedať o Bödörovi, aj Zoroslavovi Kollárovi.

Moniku Jankovskú odvážajú z NAKA v Nitre.
Dobré ráno

Dobré ráno: Zvoliť generálneho prokurátora je len prvý krok

Vypočutia trvali 36 hodín, voľba mala byť už v tieto dni.

Stĺpček Zuzany Kepplovej

Kam až siaha rodina Borisa Kollára?

Predseda parlamentu zase raz nevyužil možnosť vyskúšať si, ako štát funguje pre jeho voličov a voličky.

Zuzana Kepplová

Neprehliadnite tiež

Hyundai chystá nový mestský crossover. Bude lacnejší než Kona?

Auto dostalo meno po meste na juhu Francúzska.

Hyundai Bayon odhaľuje prvý detail.

Kedy sa oplatí Dacia Duster, ktorej chutí benzín aj LPG? (test)

Technické riešenia motora mu veštia dlhý život.

Dacia Duster LPG
Mercedes-Benz triedy S Maybach