SME
Pondelok, 14. jún, 2021 | Meniny má VasilKrížovkyKrížovky

TEST: Fiesta vystrkuje pazúry. Vo verzii Sport Edition X

S limitovanou verziou Fiesta Sport Edition X sme sa opäť raz presvedčili, že nie kone robia radosť z jazdy. Stačí univerzálne naladený podvozok, slušný základ a pár optických drobností pre dobrý pocit.

Fiesta má vlastný štýl, umocnený vydareným dizajnom kolies a zadným spojlerom. Navonok vyzerá, akoby mala pod kapotou viac, než 120 koní.Fiesta má vlastný štýl, umocnený vydareným dizajnom kolies a zadným spojlerom. Navonok vyzerá, akoby mala pod kapotou viac, než 120 koní. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA, BREZNO. Skúšané vozidlo limitovanej série s karbónovými nálepkami na streche a spätných zrkadlách malo ešte športový výfuk z dielne Koiš Racing. Ozvučenie to bolo zaujímavé, až pôsobivé, ale na každodenné dlhé trasy by sme výfuk oželeli. Napokon, výfuk nie je súčasťou série Sport Edition X.

Ford poskladal za 14 930 eur síce malé avšak bohato vybavené auto so stabilizačným systémom, hliníkovými pedálmi, šiestimi základnými airbagmi a kolenným airbagom, športovo strihnutými dielmi karosérie (nárazník vpredu a vzadu, strešný spojler, podbehy), automatickou klimatizáciou, vyšším stupňom autorádia s Bluetooth a samozrejme, sedemnásť palcovými diskmi kolies.

54_male_big.jpg

Predné sedadlá ponúkajú zaujímavý pomer medzi športovým tvarom a komfortom nastupovania na každý deň.

Mrazí pohľady

Súčasťou vyšperkovaného auta a jeho ceny je biely lak Frozen White. Niečo na tej farbe a tvaroch Fiesty bude, lebo ľuďom na nej primŕzajú pohľady. Kto by navonok povedal, že limitovaná séria vychádza zo základnej verzie Sport 1,6 Ti-VCT? Veď vyzerá akoby mala pod kapotou 200 koní. Skúšaná jedna šestka je zatiaľ najšportovejšou verziou súčasnej Fiesty.

53_male_big.jpg

Limitovaná verzia karbónovou nálepkou je zaujímavá tým, že je limitovaná. Imitáciu by sme oželeli, lebo kvality sú v niečom inom.

Opäť ten podvozok

Osemsto kilometrov za volantom športovo ladenej Fiesty nás utvrdilo v tom, že nie len o konských silách býva zážitok z jazdy. V prvom rade Fiesta zaujme podvozkom, ktorý je na nízkoprofilových pneumatikách komfortný. Netvrdíme, že nový interiér svojimi tvarmi a materiálmi patrí medzi naše obľúbené, ale Fiesta dokáže vliezť pod kožu inak. Istý podiel má na tom posed vodiča a spôsob, akým si šofér užije jazdu.

51_male_big.jpg

Nálepka limitovanej edície vyzerá veľmi amatérsky.

Predné sedadlá sú na pomery športového auta pomerne vysoko, čím si Fiesta zachováva hlavné atribúty auta na každý deň. Práve pomer športovosti a bežného úžitku je výborný. Ani jedna manželka, ktorá si bude auto s manželom striedať, nevysloví podozrenie, že si malým rodinným autom odfiltroval svoje športové chúťky. Veď to má iba 120 koní.

Atmosféra ťahá odspodu

Benzínový štvorvalec zrýchlením nevyrazí dych, avšak zaujme pružnosťou od nízkych otáčok a tiež dobrou spotrebou pri športovej jazde. V úspornom režime dosiahne priemer 5,9 litra benzínu na sto kilometrov a v športovom sa s rezervou vmestí do osem litrov.

52_male_big.jpg

Zadné krídlo je v prvom rade ozdobou, ktorá dodáva autu „šmrnc“.

Zadný nárazník s difúzorom môže byť predzvesťou budúcej, ešte výkonnejšej verzie. Dúfajme, že to bude atmosférický motor bez turba, aby Clio RS dostalo dôstojného súpera. Fiesta demonštruje svoje športové nadanie inak, než prepĺňané konkurenčné autá a v tom by mohla prípadná najvýkonnejšia verzia pokračovať. Toto je predjedlo a auto na každý deň.

SME spokojní SME nespokojní
dizajn tvary stredovej konzoly
posed vodiča neprehľadný červený displej
pocity z riadenia iba päťstupňová prevodovka
spotreba motora -
tvar volantu -
prejazd zákrut -

Kupujem-nekupujem

Testovaný kus limitovanej edície doplnený o športový výfuk ponúkne rovnaké jazdné vlastnosti ako verzia Sport. Samotná Fiesta vyzerá veľmi extravagantne, preto by som si vystačil s verziou Sport a jej slušnou výbavou. Falošné karbónové nálepky nepotrebujem. (Rasťo Chvála)
Technické parametre
Motor 1,6 Duratec Ti-VCT
Zdvihový objem (cm3) 1596
Výkon (kw/k) 88/120
Krútiaci moment (Nm) 152
Emisie CO2 (g/km) 139
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 9,9
Maximálna rýchlosť (km/h) 193
Spotreba mesto(l/100 km) 7,9
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,7
Kombinovaná spotreba 5,9
Cenaverzie 14 930,-
Už ste videli test Renault Mégane R.S. na Nürburgringu?
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hudbou proti holorubom.
  2. Ako sa mení dynamika firiem?
  3. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  4. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  5. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy
  6. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  7. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  8. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  9. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  1. Ako sa mení dynamika firiem?
  2. Hudbou proti holorubom.
  3. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  4. Pečeň je priamo zodpovedná za stav vášho imunitného systému
  5. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  6. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  7. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  8. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  9. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  10. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 11 240
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 10 228
  3. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 966
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 8 683
  5. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 8 534
  6. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 7 943
  7. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát 7 541
  8. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 276
  9. Dnes ma živí instagram, hovorí bývalá tanečníčka Katarína Jakeš 7 195
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 6 188
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Advokát Roman Kvasnica.

Súd pôvodne uprednostnil úvahy pred riadnymi dôkazmi.


11 h
Aj v prípade hromadných podujatí sa treba preukazovať negatívnym testom. Nemusia tak však robiť očkovaní, pričom za zaočkovaného sa po novom považuje už človek po 21 dňoch od prvej dávky vakcíny.

Štát uzná status zaočkovaného skôr ako doteraz.


TASR 1 h

Neprehliadnite tiež

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Čisto na elektrinu prejde vyše 80 kilometrov.


15 h
Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún
Opel Grandland

Nový je interiér aj systém nočného videnia.


11. jún
Seat Arona Xperiance

Malé mestské SUV ostáva v ponuke aj so štvorvalcom.


10. jún