BRATISLAVA. Abarth nedávno predstavil špeciálnu sériu malej Päťstovky s označením Tributo Ferrari. Jej prepĺňaný štvorvalec 1,4 T-Jet dosahuje úctyhodný výkon 132 kW (180 k). Nemeckému úpravcovi Pogea Racing sa však toto číslo zdá malé, preto pripravil vlastnú verziu červenej Fiatky s názvom 500 Abarth Ferrari Dealers.
Nadopovaný štvorvalec
Motor 1,4 T-Jet z modelu Fiat 500 Abarth Essesse dostal nové turbodúchadlo (zákazník má na výber dve verzie), preprogramovanú riadiacu jednotku, väčší medzichladič stlačeného vzduchu a nerezový výfukový systém. Palivo do valcov privádzajú modifikované vstrekovače Bosch.
Výsledok práce tunera je nárast výkonu zo 121 kW (165 k) na 197 kW (268 k).
Krútiaci moment vzrástol o rovných 100 Nm - z 230 na 330 Nm. Pogea Racing naneštastie nezverejnil dynamické parametre Päťstovky po úprave. Otáznou tiež je životnosť takto upraveného motora.
S výkonnejšou poháňacou jednotkou sa snaží držať krok preladený športový podvozok a účinnejší brzdový systém OEM.
Chce vyzerať ako Scuderia
Modifikácie zovňajšku majú Päťstovku opticky čo najviac priblížiť k Ferrari 430 Scuderia. Pripomína ho nielen červený lak karosérie s dvoma sivými pruhmi, ale aj tvar difúzora v zadnom nárazníku. K dispozícii je niekoľko typov koncoviek výfuku i svetlomety s tmavou grafikou. Vrcholom úprav vzhľadu sú znaky Ferrari na karosérii.
Kabína sa nesie v podobnom duchu ako exteriér. Dominujú v nej anatomické predné sedadlá čalúnené kombináciou kože a alcantary.
Pogea Racing si za úpravu Fiatu do podoby Ferrari účtuje čiastky od 3400 eur vyššie.
Autor: fg