SME
Streda, 1. december, 2021 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

BMW zverejnilo informácie a fotky z testov nového elektromobilu

Keď prišla reč na projekt elektromobilu, BMW doposiaľ nebolo príliš konkrétne. Teraz však prináša prvé podrobnejšie informácie i fotografie zo zákulisia vývoja modelu Megacity.

(Zdroj: BMW)

BRATISLAVA. Keď prišla reč na projekt elektrického vozidla, mníchovská automobilka doposiaľ nebola príliš konkrétna. V zákulisí ale pracovala na jeho vývoji. Teraz prináša prvé podrobnejšie informácie i fotografie zo zákulisia vývoja a testov nového BMW Megacity.

Najdôležitejšie správa znie, že ak pôjde všetko podľa plánov, Megacity odhalia v roku 2013. Dizajnéri zatiaľ zverejnili aspoň skicu, ktorá naznačuje, ako bude elektromobil vyzerať. Pri návrhu karosérie je údajne dominantná požiadavka na čo najlepšiu aerodynamiku. Interiér bude štvormiestny. Dĺžka auta prekoná hranicu štyroch metrov.

Začínali od nuly

Ako uviedol Klaus Draeger, člen predstavenstva BMW pre rozvoj, elektromobil je pre automobilku veľkou výzvou najmä preto, že doteraz s ním nemala v podstate žiadne skúsenosti. „Všetky zásadné konštrukčné prvky si vyvíjame vo vlastnej réžii - to znamená motor, akumulátory i kompletnú elektroniku,“ dodal Draeger. Batériový modul vzniká v spoločnom podniku spoločností BMW, Samsung a Bosch.

Najzaujímavejšou časťou auta je nepochybne podvozok. Konštruktéri stavili na sendvičovú platformu. BMW Megacity je možné rozdeliť na dve horizontálne časti. Spodnú tvorí hliníkový rám, ktorý bude pohlcovať nárazy v prípade havárie. V ňom sú umiestnené lítiovo-iónové články i elektromotor. Poháňacia jednotka leží vzadu a roztáča zadné kolesá.

Úspech tkvie v nízkej hmotnosti

Na hliníkovom ráme je posadená karoséria, vyrobená z plastov vystužených uhlíkovými vláknami (CFRP). Tento typ konštrukcie zároveň umožní vytvoriť niekoľko karosárskych verzií bez nutnosti vynakladať veľké náklady. Na existujúci rám sa jednoducho namontuje nová karoséria. BMW predbežne ráta aj s produkciou dvojmiestneho i rodinného päťmiestneho elektrického vozidla. Oba budú využívať kompletnú techniku z modelu Megacity.

Je všeobecne známe, že elektromobily trpia vysokými hmotnosťami kvôli ťažkým batériám. BMW sa tomuto nepriaznivému vplyvu mieni vyhnúť práve mimoriadne ľahkou konštrukciou, keďže „odľahčiť“ akumulátory zatiaľ nie je možné. Tá by v porovnaní s tradičnou oceľovou platformou a karosériou mala ušetriť 250 až 350 kg.

Dojazd zväčší prídavný spaľovací motor

Samotný elektromotor má produkovať výkon okolo 100 kW (136 k). Dojazd na jedno nabitie batérií dosiahne asi 160 kilometrov. Väčší akčný rádius by mohlo priniesť dodatočné namontovanie spaľovacieho agregátu, ktorý by mal na starosti dobíjanie článkov. Tie získajú časť kapacity aj vďaka funkcii rekuperácie energie pri brzdení.

Výroba bude prebiehať v Lipsku

K dispozícii sú aj predbežné informácie o dynamických parametroch BMW Megacity - zrýchlenie z 0 na 100 km/h mu bude trvať približne 10 sekúnd, zatiaľ čo maximálna rýchlosť dosiahne 150 km/h.

Výrobca tiež sľubuje veľmi dobré jazdné vlastnosti. Napríklad zadná náprava bude viacprvková typu Multilink.

Automobilka popri vývoji a testovaní už pripravuje svoj výrobný závod v Lipsku na finálnu montáž elektromobilov Megacity.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Buďte v najlepšej spoločnosti!?
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  5. U-Multirank: Trnavská univerzita prvá spomedzi slovenských VŠ
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  8. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  9. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  1. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  2. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  3. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  4. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  5. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  6. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  7. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  8. Zmeny v systéme revíznych postupov
  9. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  10. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 30 960
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 719
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 876
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 676
  5. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 7 595
  6. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 6 322
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 727
  8. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 4 968
  9. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne 2 208
  10. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 130
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Obvinený Jozef Brhel prichádza vypovedať na Prezídium policajného zboru v Bratislave.

Na výsluch prišiel z Kanárskych ostrovov.


5 h
Zuzana Kepplová.

Hej, tsss, kúpiš podiel na nemocničnej reforme?


5 h
Psychologička Jana Papcunová.

Jana Papcunová vysvetľuje, aké následky v každodennom živote má nenávisť na internete.


30. nov
Násilie v domácnosti

Dve ženy sedeli za stolom a hovorili o násilí, alebo hrozivé omyly poslankyne Hatrákovej.


a 2 ďalší 30. nov

Neprehliadnite tiež

Dacia Jogger

V ponuke sú zatiaľ dva motory, jeden na LPG.


11 h
Peugeot 2008

Golf úplne vypadol z aktuálnej desiatky najpredávanejších áut.


14 h
Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


30. nov
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


29. nov

Blogy SME

  1. Ctirad Klimčík: O študentoch
  2. Emil Fitoš: Nad technickým riešením očkovacích poukazov visí veľa otáznikov
  3. Věra Tepličková: Vydrž, Prťka alebo Ako nezatvoriť školu, v ktorej sa motá už len jeden zdravý učiteľ
  4. Jozef Rybár: Arriva - existenčný politický problém predsedu BSK Drobu...
  5. Štefan Vidlár: Hňupík Hulík
  6. Igor Múdry: Francúzaky po našom
  7. Dmytro Retynskyi: Hrozba ruského útoku na Ukrajinu
  8. Mária Drahošová: Upratovanie v sebe. Ako na to?
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 9 966
  2. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 9 801
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 960
  4. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 5 057
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 984
  6. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 610
  7. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 4 521
  8. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 420
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu