SME
Pondelok, 28. september, 2020 | Meniny má VáclavKrížovkyKrížovky
GARÁŽ

BMW zverejnilo informácie a fotky z testov nového elektromobilu

Keď prišla reč na projekt elektromobilu, BMW doposiaľ nebolo príliš konkrétne. Teraz však prináša prvé podrobnejšie informácie i fotografie zo zákulisia vývoja modelu Megacity.

(Zdroj: BMW)

BRATISLAVA. Keď prišla reč na projekt elektrického vozidla, mníchovská automobilka doposiaľ nebola príliš konkrétna. V zákulisí ale pracovala na jeho vývoji. Teraz prináša prvé podrobnejšie informácie i fotografie zo zákulisia vývoja a testov nového BMW Megacity.

Najdôležitejšie správa znie, že ak pôjde všetko podľa plánov, Megacity odhalia v roku 2013. Dizajnéri zatiaľ zverejnili aspoň skicu, ktorá naznačuje, ako bude elektromobil vyzerať. Pri návrhu karosérie je údajne dominantná požiadavka na čo najlepšiu aerodynamiku. Interiér bude štvormiestny. Dĺžka auta prekoná hranicu štyroch metrov.

Začínali od nuly

Ako uviedol Klaus Draeger, člen predstavenstva BMW pre rozvoj, elektromobil je pre automobilku veľkou výzvou najmä preto, že doteraz s ním nemala v podstate žiadne skúsenosti. „Všetky zásadné konštrukčné prvky si vyvíjame vo vlastnej réžii - to znamená motor, akumulátory i kompletnú elektroniku,“ dodal Draeger. Batériový modul vzniká v spoločnom podniku spoločností BMW, Samsung a Bosch.

Najzaujímavejšou časťou auta je nepochybne podvozok. Konštruktéri stavili na sendvičovú platformu. BMW Megacity je možné rozdeliť na dve horizontálne časti. Spodnú tvorí hliníkový rám, ktorý bude pohlcovať nárazy v prípade havárie. V ňom sú umiestnené lítiovo-iónové články i elektromotor. Poháňacia jednotka leží vzadu a roztáča zadné kolesá.

Úspech tkvie v nízkej hmotnosti

Na hliníkovom ráme je posadená karoséria, vyrobená z plastov vystužených uhlíkovými vláknami (CFRP). Tento typ konštrukcie zároveň umožní vytvoriť niekoľko karosárskych verzií bez nutnosti vynakladať veľké náklady. Na existujúci rám sa jednoducho namontuje nová karoséria. BMW predbežne ráta aj s produkciou dvojmiestneho i rodinného päťmiestneho elektrického vozidla. Oba budú využívať kompletnú techniku z modelu Megacity.

Je všeobecne známe, že elektromobily trpia vysokými hmotnosťami kvôli ťažkým batériám. BMW sa tomuto nepriaznivému vplyvu mieni vyhnúť práve mimoriadne ľahkou konštrukciou, keďže „odľahčiť“ akumulátory zatiaľ nie je možné. Tá by v porovnaní s tradičnou oceľovou platformou a karosériou mala ušetriť 250 až 350 kg.

Dojazd zväčší prídavný spaľovací motor

Samotný elektromotor má produkovať výkon okolo 100 kW (136 k). Dojazd na jedno nabitie batérií dosiahne asi 160 kilometrov. Väčší akčný rádius by mohlo priniesť dodatočné namontovanie spaľovacieho agregátu, ktorý by mal na starosti dobíjanie článkov. Tie získajú časť kapacity aj vďaka funkcii rekuperácie energie pri brzdení.

Výroba bude prebiehať v Lipsku

K dispozícii sú aj predbežné informácie o dynamických parametroch BMW Megacity - zrýchlenie z 0 na 100 km/h mu bude trvať približne 10 sekúnd, zatiaľ čo maximálna rýchlosť dosiahne 150 km/h.

Výrobca tiež sľubuje veľmi dobré jazdné vlastnosti. Napríklad zadná náprava bude viacprvková typu Multilink.

Automobilka popri vývoji a testovaní už pripravuje svoj výrobný závod v Lipsku na finálnu montáž elektromobilov Megacity.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Toto jedlo si v čínskej reštaurácii objednávajú iba tí, ktorí sa vyznajú
  2. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  3. To treba vidieť. Blíži sa Deň otvorených dverí v Kolískach
  4. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte
  5. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  6. Päť najlepších doplnkov výživy na naberanie svalovej hmoty.
  7. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  8. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  9. Slováci zisťujú, že mať plán je dobrá vec
  10. Regionálne poklady nájdete aj v Kauflande
  1. Silnú imunitu bez týchto troch látok nedosiahnete
  2. Každý komín potrebuje svoj domov!
  3. To treba vidieť. Blíži sa Deň otvorených dverí v Kolískach
  4. Jeseň je ideálny čas pre začatie diéty
  5. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  6. Mobilný zdvihák pre pacienta
  7. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  8. Otázky zo zubárskeho kresla: Zubné implantáty
  9. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  10. Únava, Stres ? Nízke libido ? Riešenie je jednoduché!
  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 21 878
  2. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy 16 768
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 628
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 12 387
  5. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali 10 865
  6. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 9 762
  7. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 9 343
  8. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 9 202
  9. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 9 176
  10. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 9 047
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Nech si vánok odnesie Mikasa

Nastal čas, aby Matovič vyvodil politickú zodpovednosť.

Peter Tkačenko

NAKA rozbehla na východe protidrogovú akciu Firma

V troch mestách zatiaľ zadržala deväť osôb.

Momentka zo zásahu.
Cynická obluda

Absolútny etalón zodpovednosti

Premiér mal rušný víkend. Na Facebooku. V jednom z množstva výtryskov emócií nás vyzval k zodpovednosti.

Neprehliadnite tiež

Audi A3 Sportback je len také dobré, ako si ho spravíte (test)

Auto vodiča nenúti ovládať všetko cez obrazovky.

Audi A3 Sportback
Peugeot 508 PSE
DS3 Crossback E-Tense

Volkswagen ID.4 je nový súrodenec Škody Enyaq

Vyrábať sa bude v Nemecku aj v USA.

Volkswagen ID.4