SME

BMW zverejnilo informácie a fotky z testov nového elektromobilu

Keď prišla reč na projekt elektromobilu, BMW doposiaľ nebolo príliš konkrétne. Teraz však prináša prvé podrobnejšie informácie i fotografie zo zákulisia vývoja modelu Megacity.

(Zdroj: BMW)

BRATISLAVA. Keď prišla reč na projekt elektrického vozidla, mníchovská automobilka doposiaľ nebola príliš konkrétna. V zákulisí ale pracovala na jeho vývoji. Teraz prináša prvé podrobnejšie informácie i fotografie zo zákulisia vývoja a testov nového BMW Megacity.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najdôležitejšie správa znie, že ak pôjde všetko podľa plánov, Megacity odhalia v roku 2013. Dizajnéri zatiaľ zverejnili aspoň skicu, ktorá naznačuje, ako bude elektromobil vyzerať. Pri návrhu karosérie je údajne dominantná požiadavka na čo najlepšiu aerodynamiku. Interiér bude štvormiestny. Dĺžka auta prekoná hranicu štyroch metrov.

SkryťVypnúť reklamu

Začínali od nuly

Ako uviedol Klaus Draeger, člen predstavenstva BMW pre rozvoj, elektromobil je pre automobilku veľkou výzvou najmä preto, že doteraz s ním nemala v podstate žiadne skúsenosti. „Všetky zásadné konštrukčné prvky si vyvíjame vo vlastnej réžii - to znamená motor, akumulátory i kompletnú elektroniku,“ dodal Draeger. Batériový modul vzniká v spoločnom podniku spoločností BMW, Samsung a Bosch.

Najzaujímavejšou časťou auta je nepochybne podvozok. Konštruktéri stavili na sendvičovú platformu. BMW Megacity je možné rozdeliť na dve horizontálne časti. Spodnú tvorí hliníkový rám, ktorý bude pohlcovať nárazy v prípade havárie. V ňom sú umiestnené lítiovo-iónové články i elektromotor. Poháňacia jednotka leží vzadu a roztáča zadné kolesá.

SkryťVypnúť reklamu

Úspech tkvie v nízkej hmotnosti

Na hliníkovom ráme je posadená karoséria, vyrobená z plastov vystužených uhlíkovými vláknami (CFRP). Tento typ konštrukcie zároveň umožní vytvoriť niekoľko karosárskych verzií bez nutnosti vynakladať veľké náklady. Na existujúci rám sa jednoducho namontuje nová karoséria. BMW predbežne ráta aj s produkciou dvojmiestneho i rodinného päťmiestneho elektrického vozidla. Oba budú využívať kompletnú techniku z modelu Megacity.

Je všeobecne známe, že elektromobily trpia vysokými hmotnosťami kvôli ťažkým batériám. BMW sa tomuto nepriaznivému vplyvu mieni vyhnúť práve mimoriadne ľahkou konštrukciou, keďže „odľahčiť“ akumulátory zatiaľ nie je možné. Tá by v porovnaní s tradičnou oceľovou platformou a karosériou mala ušetriť 250 až 350 kg.

SkryťVypnúť reklamu

Dojazd zväčší prídavný spaľovací motor

Samotný elektromotor má produkovať výkon okolo 100 kW (136 k). Dojazd na jedno nabitie batérií dosiahne asi 160 kilometrov. Väčší akčný rádius by mohlo priniesť dodatočné namontovanie spaľovacieho agregátu, ktorý by mal na starosti dobíjanie článkov. Tie získajú časť kapacity aj vďaka funkcii rekuperácie energie pri brzdení.

Výroba bude prebiehať v Lipsku

K dispozícii sú aj predbežné informácie o dynamických parametroch BMW Megacity - zrýchlenie z 0 na 100 km/h mu bude trvať približne 10 sekúnd, zatiaľ čo maximálna rýchlosť dosiahne 150 km/h.

Výrobca tiež sľubuje veľmi dobré jazdné vlastnosti. Napríklad zadná náprava bude viacprvková typu Multilink.

Automobilka popri vývoji a testovaní už pripravuje svoj výrobný závod v Lipsku na finálnu montáž elektromobilov Megacity.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 630
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 509
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 274
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 848
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 764
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 717
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 874
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  2. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  3. Eva Bachletová: Naše svetlo
  4. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  5. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  6. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  7. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  8. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 896
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 29 987
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 425
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 844
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 444
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 131
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 111
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 001
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu