SME

Citroën DS3 pre skutočných pretekárov

V závere tohto roka sa na rýchlostných skúškach automobilových súťaží prvýkrát predstaví Citroën DS3 R3T. Špeciál vybavený prepĺňaným zážihovým motorom je určený pre súkromných „amatérskych“ jazdcov.

(Zdroj: Citroën)

BRATISLAVA. Francúzska automobilka nedávno predviedla najvýkonnejšiu sériovú verziu modelu DS3 s doplnkovým označením R. Teraz prišiel na rad derivát určený pre skutočných pretekárov. Citroën DS3 R3T bude bojovať s časom v automobilových súťažiach.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Špičkové auto za pomerne málo peňazí

Kategória R3 ponúka špičkovú továrenskú techniku za relatívne nízku cenu. Podľa pravidiel totiž karoséria súťažného špeciálu musí byť zhodná so sériovým modelom. Nie sú dovolené žiadne špeciálne odľahčenia, ani rozširovanie štandardných blatníkov. V útrobách sériových karosérií sa ukrývajú vyladené motory vychádzajúce z hromadnej produkcie. Agregáty spolupracujú so sekvenčnými prevodovkami.

SkryťVypnúť reklamu

Medzinárodná automobilová federácia (FIA) vypísala tri triedy: R3 (atmosférické motory s objemom do 2,0 litra), R3T (prepĺňané zážihové motory do 1,6 l) a R3D (prepĺňané vznetové agregáty do 2,0 l).

Vyladené turbo

V súlade s predpismi si aj Citroën DS3 R3T musí vystačiť so štandardnou karosériou. Táto však bola dodatočne vystužená. Pribudol bezpečnostný rám, na ktorý konštruktéri použili až 45 metrov oceľových rúrok. Z kokpitu zmizlo všetko nepodstatné. Dominujú v ňom anatomické sedadlá a hasiaci systém.

Pod kapotou sa ukrýva známy prepĺňaný štvorvalec 1,6 THP. Pre použitie v motoristickom športe bol kompletne prepracovaný. Zmenil sa nasávací trakt, vačkové hriadele, piesty, ojnice, turbodúchadlo, výfukový systém i riadiaca jednotka. Agregát dosahuje výkon 154 kW (210 k) pri 4750 o./min. Najvyšší krútiaci moment 350 Nm vrcholí pri otáčkach 3000/min.

SkryťVypnúť reklamu

Motor poháňa predné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej sekvenčnej prevodovky a samosvorného diferenciálu ZF.

Súťažný debut prebehne koncom roka

Typ podvozka, brzdy i pneumatiky sa líšia od špecifikácie vozidla - asfaltovej alebo šotolinovej. Bezpečnostná nádrž má objem 67 litrov. Minimálna povolená hmotnosť auta predstavuje 1230 kg.

Citroën uvádza, že DS3 R3T v rámci testov najazdil 10 000 ostrých kilometrov. Za jeho volantom sa vystriedalo niekoľko známych jazdcov s odlišným jazdeckým štýlom. Súťažný debut vozidla je naplánovaný na záver tohto roka. Auto je prioritne určené pre súkromných jazdcov. Cenu však zatiaľ nepoznáme.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 542
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 502
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 252
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 159
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 807
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 759
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 705
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 891
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  2. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  3. Eva Bachletová: Naše svetlo
  4. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  5. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  6. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  7. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  8. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 887
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 30 520
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 423
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 841
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 440
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 131
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 130
  8. Martin Fronk: Hrady pre milionárov: Ako biznis oživí ruiny, ktoré štát ignoruje 6 467
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu