SME
reklama

Citroën DS3 pre skutočných pretekárov

V závere tohto roka sa na rýchlostných skúškach automobilových súťaží prvýkrát predstaví Citroën DS3 R3T. Špeciál vybavený prepĺňaným zážihovým motorom je určený pre súkromných „amatérskych“ jazdcov.

(Zdroj: Citroën)

BRATISLAVA. Francúzska automobilka nedávno predviedla najvýkonnejšiu sériovú verziu modelu DS3 s doplnkovým označením R. Teraz prišiel na rad derivát určený pre skutočných pretekárov. Citroën DS3 R3T bude bojovať s časom v automobilových súťažiach.

Špičkové auto za pomerne málo peňazí

Kategória R3 ponúka špičkovú továrenskú techniku za relatívne nízku cenu. Podľa pravidiel totiž karoséria súťažného špeciálu musí byť zhodná so sériovým modelom. Nie sú dovolené žiadne špeciálne odľahčenia, ani rozširovanie štandardných blatníkov. V útrobách sériových karosérií sa ukrývajú vyladené motory vychádzajúce z hromadnej produkcie. Agregáty spolupracujú so sekvenčnými prevodovkami.

Medzinárodná automobilová federácia (FIA) vypísala tri triedy: R3 (atmosférické motory s objemom do 2,0 litra), R3T (prepĺňané zážihové motory do 1,6 l) a R3D (prepĺňané vznetové agregáty do 2,0 l).

Vyladené turbo

V súlade s predpismi si aj Citroën DS3 R3T musí vystačiť so štandardnou karosériou. Táto však bola dodatočne vystužená. Pribudol bezpečnostný rám, na ktorý konštruktéri použili až 45 metrov oceľových rúrok. Z kokpitu zmizlo všetko nepodstatné. Dominujú v ňom anatomické sedadlá a hasiaci systém.

Pod kapotou sa ukrýva známy prepĺňaný štvorvalec 1,6 THP. Pre použitie v motoristickom športe bol kompletne prepracovaný. Zmenil sa nasávací trakt, vačkové hriadele, piesty, ojnice, turbodúchadlo, výfukový systém i riadiaca jednotka. Agregát dosahuje výkon 154 kW (210 k) pri 4750 o./min. Najvyšší krútiaci moment 350 Nm vrcholí pri otáčkach 3000/min.

Motor poháňa predné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej sekvenčnej prevodovky a samosvorného diferenciálu ZF.

Súťažný debut prebehne koncom roka

Typ podvozka, brzdy i pneumatiky sa líšia od špecifikácie vozidla - asfaltovej alebo šotolinovej. Bezpečnostná nádrž má objem 67 litrov. Minimálna povolená hmotnosť auta predstavuje 1230 kg.

Citroën uvádza, že DS3 R3T v rámci testov najazdil 10 000 ostrých kilometrov. Za jeho volantom sa vystriedalo niekoľko známych jazdcov s odlišným jazdeckým štýlom. Súťažný debut vozidla je naplánovaný na záver tohto roka. Auto je prioritne určené pre súkromných jazdcov. Cenu však zatiaľ nepoznáme.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  2. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  3. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  7. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  8. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 695
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 526
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 377
  4. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 11 768
  5. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 676
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 9 983
  7. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 627
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 384
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  2. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  3. Ľuboš Vodička: Čerín, kostol za hradbami
  4. Martin Pánik: Sú premnožené
  5. Jan Pražák: Hříšná Maruška
  6. Otilia Horrocks: Netradičný model traktora predstavil verejnosti včera Peter Pellegrini.
  7. Jozef Sitko: V RTVS diskusia ako v krčme
  8. Peter Kollega: Pán (súdruh) Pellegrini okamžite sa vráťte do práce
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 061
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 455
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 332
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 12 225
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 341
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 329
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 684
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 415
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu