SME

Test: Lexus LS 600h L prešiel zmenami. Stále nezapína svetlá

Technická podstata hybridnej limuzíny LS 600h L zostala zachovaná. Zmenili sa detaily a pribudla výbava. Výnimočné luxusné auto urobí samo takmer všetko, len svetlá nevie zapnúť.

Lexus LS 600h L ponúka úžasné pohodlie pri jazde a na danú triedu úspornú prevádzku. Vďaka novej maske pôsobí škaredšie.Lexus LS 600h L ponúka úžasné pohodlie pri jazde a na danú triedu úspornú prevádzku. Vďaka novej maske pôsobí škaredšie. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Napriek občasným jednorázovým skúsenostiam s konkurenčnými limuzínami je veľmi trúfalé vôbec hovoriť o testovaní alebo recenzii na Lexus LS 600h L a autá jemu podobné. Tiež sa však nemožno obmedziť na vymenúvanie desiatok prvkov výbavy alebo híkanie rozprávkovým luxusom pasažierov vzadu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V testovanom aute sme sledovali nové prvky, nároky na palivo a dojmy z jazdy. Kým pred špičkovou technikou máme rešpekt a skladáme obdiv, novú prednú masku bez váhania označíme za škaredú. Dizajnéri zošpatili posledný pekný Lexus. K vyváženej zadnej časti sa nová maska, pripomínajúca futuristický model Volgy, vôbec nehodí. Fascinovala však metalíza s hlbokým leskom a jej nová schopnosť odolať drobným škrabancom.

SkryťVypnúť reklamu

Namiesto ručičiek displej Šofér modernizovanej limuzíny má pred sebou nový prístrojový panel bez klasických analógových ukazovateľov. V podstate je to veľký displej, ktorý zobrazuje, čo treba. Oproti klasike s ručičkami ponúka možnosť modifikovať tvar zobrazenia podľa momentálnej potreby. Niekedy je ručička rýchlomeru celá, inokedy vidieť iba jej časť, lebo zvyšok plochy v strede zaberú indikované údaje. Hoci klišé „pracovisko vodiča“ nemáme v láske, Lexusu to pasuje a nové pracovisko je rozhodne pohľadnejšie.

Stráženie jazdného pruhu funguje aj na nalepených oranžových čiarach. Auto upozorní na neželané opustenie pruhu bez smerovky a do istého malého uhla samočinne natočí volant späť a vráti auto do pruhu. Radar sleduje, čo sa deje.

SkryťVypnúť reklamu

Zmeny neobišli ani pohodlie na zadných sedadlách. Pravé zadné sedadlo s masážnym systémom, polohovaním a opierkou pod nohami stále ohuruje funkciami a komfortom. Farebná LCD obrazovka sa zo stropu presunula medzi predné sedadlá. Ak budete chodiť filmy pozerať do auta s perfektným zvukom, vôbec sa nebudeme čudovať.

Zaparkuje sám, ale… Ak si to „pán“ želá, vodič dostane vyhrievaný volant alebo príplatkový inteligentný parkovací systém. Lexus roky zdokonaľuje systém automatického zaparkovania do parkovacieho boxu. Nepochybujeme o jeho technickej dokonalosti, ale vždy nám príde jednoduchšie zaparkovať manuálne, než to nechať na automatický režim a všetko nastaviť. S výnimkou predvedenia sa pred verejnosťou sme nikdy nemali chuť ho používať.

SkryťVypnúť reklamu

Limuzína má štandardne takmer dve desiatky prvkov, ktoré sledujú dynamiku jazdy a dokážu zasiahnuť už na základe predpokladov vopred. Za predkolízny systém a adaptívny tempomat si treba priplatiť. Medzi príplatkovým vybavením je systém stráženia jazdného pruhu. Jemná samočinná korekcia smeru funguje aj na oranžových čiarach.

Konečne niekto myslel na vodičov s krátkymi nohami. Dĺžku nastavuje celý sedák, nie iba výsuvná predná časť.

Pohodlné vodičove sedadlo má variabilnú dĺžku sedáka ako celku, nie iba výsuvnú prednú časť, takže sa konečne niekto prispôsobil šoférom s krátkymi nohami. Žiaľ šofér auta s najmodernejšími LED svetlami a automatickým nastavovaním polohy volantu po nastúpení musí vždy vypínať a zapínať svetlá. Je to trápne, najmä ak sa prístroje z čiernej plochy po naštartovaní rozsvietia a vodič má podvedomý pocit, že svieti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prevodovka šetrí palivo Osemstupňová automatická prevodovka pocitovo zvyšuje účinnosť hybridného systému. S výnimkou nízkych rýchlostí v meste má vodič výbornú spätnú väzbu na stlačenie plynu. Schopnosť ponúknuť vysoký krútiaci moment sa dá veľmi efektne využiť.

Skúsili sme si prácu na zadnom sedadle. Vidina príjemného spánku bola silnejšia, než chuť pracovať za počítačom.

Netreba spoliehať na stlačenie plynu na podlahu a „kick-down“, pretože prevodovka už pri nízkych rýchlostiach jazdí na ôsmy stupeň. Kým podradí, napríklad do dvojky, ktorá zodpovedá vysokým otáčkam, uplynie čas. Namiesto toho stačí pedál stlačiť na polovicu a nechať ťahať hybridnú sústavu na siedmom alebo šiestom stupni. Potom bude aj nová kontrolka ekologickej jazdy svietiť častejšie a priemerná spotreba klesne na desaťlitrovú hranicu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

…a nezabudnite si zapnúť svetlá. Lexus to nevie a až protiidúce autá pripomenú, že nesvietite.

Podľa nás dobre navrhnutá prevodovka má výrazný podiel na celkovej úspore paliva. Testovaná limuzína dokázala v meste jazdiť pri rovnakej spotrebe v meste ako mimo mesta, čo považujeme za hlavnú výhodu hybridu. Desaťlitrová spotreba je síce úsporný, avšak dosiahnuteľný extrém, ale reálnych dvanásť litrov považujeme za úspech hybridu. Takéto autá jazdia za 16 a viac.

Miluje harmóniu v jazde Z nastavenia pneumatického podvozka jasne cítiť orientáciu limuzíny na luxusnú a zároveň rýchlu prepravu. V tiahlych zákrutách a vysokej rýchlosti je Lexus mimoriadne sebavedomý a jeho pneumatické pruženie neuveriteľne filtruje impulzy od vĺn cesty.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Príplatkové polohovateľné a masážne kreslo ponúka maximálny komfort. Je to dôkaz, že majiteľ tohto auta sedí obvykle vzadu.

Karoséria takmer nekmitá, preto musí vodič dôsledne pozerať na tachometer. Kým tiahlu a vlnovitú zákrutu diaľnice prejdete, ako keby mala dokonale rovný povrch, záplaty na cestách budete cítiť prekvapujúco výrazne. Čakali sme, že horehronskú magistrálu a jej katastrofálny stav podvozok odfiltruje lepšie. Aj v komfortnom režime sme cítili záplaty v riadení.

Výkon hybridnej sústavy 327 kW (445 k) si neslobodno spájať s ukojením športových ambícií. Obrovský ťah je iba prostriedok na bezpečné narábanie s obrovskou hmotou. Vodič musí tvoriť harmóniu s nastavením auta. Vtedy si užije jazdu rýchlo a bezpečne. Prudké pohyby elektronika nenávidí a pomerne skoro zasahuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

LCD obrazovka napojená na DVD prehrávač a všetky multimediálne systémy už nie je v strope, ale medzi prednými sedadlami.

Bezpečnosť je na prvom mieste a už pri skúške panického brzdenia auto spustilo všetky záchranné systémy vrátane utiahnutia bezpečnostných pásov. Brzdy Brembo vyhradené pre najvýkonnejšiu verziu radu LS pracujú tak, ako si v tomto aute predstavujeme. Bez známok únavy a s minimálnym vedľajším efektom ABS na dĺžku brzdnej dráhy.

Tvorí pokoj na palube Lexus vylepšil hybridnú limuzínu a opäť raz potvrdil svoju čoraz významnejšiu pozíciu v triede luxusných limuzín. Najmä, ak má majiteľ sedieť vzadu a záleží mu napriek triede auta aj na tom, koľko tankuje. Ak je Lexus v mnohom porovnateľný s konkurenciou, v jednom má navrch. Jazda v ňom doslova upokojuje a v dnešných časoch pôsobí doslova blahodárne. Pracovné tempo a rýchlosť auta ostávajú mimo kabíny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Význam auta tejto kategórie pocítite večer po tom, ako o štvrtej ráno vstávate, prejdete 450 kilometrov, jazdíte vo formulovom špeciále na okruhu, ste celý deň na slnku a potom idete 450 kilometrov domov. Celodenný transport, akoby ani nebol a o ôsmej večer sa s 11 litrami priemernej spotreby na prahu domu opýtate: „Aký máme program miláčik?“.

SME spokojní

SME nespokojní

pohodlie vzadu chýba automatické zapínanie svetiel

úsporná prevádzka slabá využiteľnosť batožinového priestoru

vysoký výkon

kvalitný zvuk

vysoká aktívna bezpečnosť

Kupujem-nekupujem

Je veľmi ťažké si vôbec predstaviť situáciu a možnosti kúpy auta tejto kategórie. Napriek obdivu k špičkovej technike nekupujem, lebo sa nerád vozím, ale rád šoférujem. Toto je ideálne auto pre majiteľa, ktorý sedí vzadu vpravo. (Rasťo Chvála)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Technické parametre – Lexus LS 600h L Motor -

Zdvihový objem (cm3) 4969

Výkon (kw/k) 290/394

Pri otáčkach (ot./min.) 6400

Krútiaci moment (Nm) 520

Pri otáčkach (ot./min) 4000

Emisie CO2 (g/km) 219

Emisná norma EURO 5

Prevodovka Hybridná, E-CVT

Pohon stály pohon všetkých kolies

Hybridný pohon -

Max. výkon systému (kW/k) 327/445

Typ elektromotora AC synchrónny, permanentný magnet

Max. výkon elektromotora (kW/k) 165/224

Max. krút. moment (Nm) 300

Typ el. generátora AC synchrónny, permanentný magnet

Menovité napätie el. gener. (V) 650

Typ vysokonapäťového akumulátora Nikel-metal hydridový (Ni-MH)

Menovité napätie vysokonap. akum. 288

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rozmery -

Rázvor náprav (mm) 3090

Dĺžka (mm) 5180

Šírka (mm) 1875

Výška (mm) 1480

Pohotovostná hmot (kg) 2400-2450

Objem palivovej nádrže (l) 84

Objem batož. priestoru (l) 420

Prevádzkové hodnoty -

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 6,3

Maximálna rýchlosť (km/h) 250

Spotreba mesto(l/100 km) 11,3

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 8,0

Kombinovaná spotreba 9,3

Cena modelu od (eur) 116 900,-

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 880
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 440
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 130
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 159
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 766
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 651
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 646
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 993
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Michal Solowow.

V Poľsku patrí obchodná sieť Nexterio k významným hráčom.


1
Hovorkyňa Bieleho domu Karoline Leavitt.

Leavittová má dvadsaťsedem rokov.


37
Ivan Eľko, predseda Ekumenickej rady cirkví na Slovensku.

Dobiehame starý rest, vraví biskup.


3
Slovenský hokejista Martin Pospíšil v zápase proti Kazachstanu na MS 2024 v Ostrave.

Slovenský útočník bol na minuloročných MS produktívnym útočníkom.


4
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  2. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  3. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  4. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  5. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  6. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  7. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  8. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 37 563
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 752
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 395
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 820
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 365
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 095
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 477
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 510
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu