SME
reklama

Volvo V60 prekvapilo pekným dizajnom a skromným kufrom

Dizajnéri pri návrhu nového kombi strednej triedy hodili tradície za hlavu. Pre Volvo typické hranaté tvary ustúpili dynamickejším líniám. Pekný dizajn sa ale negatívne podpísal pod objem kufra.

(Zdroj: Volvo)

BRATISLAVA. Keď sa povie Volvo, väčšina z nás si predstaví veľký priestranný švédsky krížnik s hranatou karosériou. Nečakáme od neho športový akcent, skôr veľa komfortu. Lenže automobilka sídliaca v Göteborgu sa mení a najlepším príkladom nového prístupu je kombi strednej triedy Volvo V60.

Žiadna „škatuľa“

Podobne ako sedan S60, aj nová V60-ka stavila na športový imidž. Dynamické tvary predstavujú najmä smerom dozadu sa zužujúce bočné okná. Strecha klesá veľmi pozvoľne, aby neobmedzovala priestor nad hlavami cestujúcich vzadu i využiteľnosť batožinového priestoru. Koncové svetlá výrazne zasahujú do zadných stĺpikov. Pri pohľade z profilu zaujme aj nie príliš dlhý zadný previs. Pravouhlé tvary, charakteristické pre predchodcov Volva V60, by ste na novinke hľadali márne.

Dizajn zovňajšku samozrejme ovplyvnil objem batožinového priestoru. V základnom usporiadaní sa doň zmestí 430 litrov nákladu. Volvo jedným dychom dodáva, že zákazníci, ktorí hľadajú praktickejšie auto, môžu siahnuť po modeloch V70 a XC70.

S výnimkou šírky piatych dverí - 1095 mm - sme sa ďalšie miery týkajúce sa kufra nedozvedeli. Na fotografiách vidno, že zadné sedadlá sú delené v pomere 40:20:40, pričom po ich sklopení vznikne rovná podlaha.

Dôraz na bezpečnosť pretrval

Zatiaľ čo po dizajnovej stránke Volvo prešlo menšou revolúciou, dôraz na bezpečnosť pretrval. Podobne ako sedan S60, aj kombi V60 obsahuje v základnej výbave systém City Safety, ktorý dokáže úplne zabrániť nehodám pri nízkych rýchlostiach, prípadne zmenšiť ich následky.

Novinkou je detekcia chodcov s funkciou automatického brzdenia. Do rýchlosti 35 km/h sa Volvo vie vyhnúť kolízii s človekom.

Iba turbo

Paleta poháňacích jednotiek určených pre nové kombi strednej triedy obsahuje šesť položiek, všetky sú prepĺňané. Základ predstavuje zážihový štvorvalec s objemom 1,6 litra. K dispozícii bude v dvoch výkonových prevedeniach - T3 (110 kW/150 k) a T4 (132 kW/180 k). Nad ním v ponuke figuruje dvojliter, opäť v dvoch výkonových variantoch - 2,0T (149 kW/203 k) a T5 (177 kW/240 k). Vrcholný zážihový agregát je trojlitrový šesťvalec T6 (224 kW/304 k).

Vznetové motory sú tri. Základný s objemom 1,6 litra je určený pre verziu DRIVe orientovanú na čo najnižšiu spotrebu paliva. Dosahuje výkon 85 kW (115 k).

Za označením D3 sa ukrýva dvojlitrový vznetový päťvalec (120 kW/163 k). Strop ponuky tvorí päťvalec s objemom 2,4 litra, známy aj z iných modelov Volvo (151 kW/205 k).

Predaj odštartuje na jeseň 2010

Zákazník si bude môcť vybrať z troch ponúkaných podvozkov - „dynamického“, ktorý patrí k sériovej výbave na európskom trhu, komfortného alebo adaptívneho Four-C. Stabilizačný systém dopĺňa funkcia pribrzďovania vnútorného hnaného kolesa v zákrute. Ide o elektronickú náhradu klasického samosvorného diferenciálu.

Volvo bude nové kombi V60 vyrábať v závode Torslanda. V prvom roku produkcie by brány fabriky malo opustiť 50 000 exemplárov. Až 90 percent z nich poputuje k európskym zákazníkom. Prví si auto preberú na jeseň tohto roka.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  2. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  3. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  6. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  7. Každým dňom krajší! Nový Kynek je miestom, kde chcete bývať
  8. Predajte starý byt bez provízie realitke a bývajte v novostavbe
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 723
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 236
  3. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 4 936
  4. Posledné byty v jedinečnej novostavbe v historickom jadre Košíc 4 462
  5. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 410
  6. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 4 409
  7. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 4 227
  8. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 566
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Bývalý špeciálny prokurátor Dušan Kováčik.

Do vynesenia rozsudku ostáva už len záverečná reč Kováčika.


Obchodný dom Javor v Tatranskej Lomnici.

Obchodný dom Javor čaká na nové využitie.


Ukrajinský vojak, ktorý má volací znak Ulysses, stojí pri svojom spolubojovníkovi Denysovi pripravujúcom sa na vypustenie prieskumného bezpilotného lietadla v Doneckej oblasti na Ukrajine.

Bezpilotné lietadlá na Ukrajine menia hru rovnako ako tanky v prvej svetovej vojne.


a 2 ďalší

Irán doteraz útočil len sprostredkovane.


a 1 ďalší
reklama
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky VII.
  3. Monika Kollarova: Mačacie "ladies"
  4. Viktor Pamula: Odkiaľ a kam ?
  5. Andrea Ostrihoňová: Sú veci, ktoré sa nechcú stratiť
  6. Michal Drotován: Ako sa štát stará o svoj majetok?
  7. Ján Valchár: Irán, Izrael, bolševici a bolševník
  8. Alexander Hričko: Dve tváre slovenskej zahraničnej politiky
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 108 463
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 557
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 362
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 34 980
  5. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 20 037
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 012
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 610
  8. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 117
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu