SME

Volvo V60 prekvapilo pekným dizajnom a skromným kufrom

Dizajnéri pri návrhu nového kombi strednej triedy hodili tradície za hlavu. Pre Volvo typické hranaté tvary ustúpili dynamickejším líniám. Pekný dizajn sa ale negatívne podpísal pod objem kufra.

(Zdroj: Volvo)

BRATISLAVA. Keď sa povie Volvo, väčšina z nás si predstaví veľký priestranný švédsky krížnik s hranatou karosériou. Nečakáme od neho športový akcent, skôr veľa komfortu. Lenže automobilka sídliaca v Göteborgu sa mení a najlepším príkladom nového prístupu je kombi strednej triedy Volvo V60.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Žiadna „škatuľa“ Podobne ako sedan S60, aj nová V60-ka stavila na športový imidž. Dynamické tvary predstavujú najmä smerom dozadu sa zužujúce bočné okná. Strecha klesá veľmi pozvoľne, aby neobmedzovala priestor nad hlavami cestujúcich vzadu i využiteľnosť batožinového priestoru. Koncové svetlá výrazne zasahujú do zadných stĺpikov. Pri pohľade z profilu zaujme aj nie príliš dlhý zadný previs. Pravouhlé tvary, charakteristické pre predchodcov Volva V60, by ste na novinke hľadali márne.

SkryťVypnúť reklamu

Dizajn zovňajšku samozrejme ovplyvnil objem batožinového priestoru. V základnom usporiadaní sa doň zmestí 430 litrov nákladu. Volvo jedným dychom dodáva, že zákazníci, ktorí hľadajú praktickejšie auto, môžu siahnuť po modeloch V70 a XC70.

S výnimkou šírky piatych dverí - 1095 mm - sme sa ďalšie miery týkajúce sa kufra nedozvedeli. Na fotografiách vidno, že zadné sedadlá sú delené v pomere 40:20:40, pričom po ich sklopení vznikne rovná podlaha.

Dôraz na bezpečnosť pretrval Zatiaľ čo po dizajnovej stránke Volvo prešlo menšou revolúciou, dôraz na bezpečnosť pretrval. Podobne ako sedan S60, aj kombi V60 obsahuje v základnej výbave systém City Safety, ktorý dokáže úplne zabrániť nehodám pri nízkych rýchlostiach, prípadne zmenšiť ich následky.

SkryťVypnúť reklamu

Novinkou je detekcia chodcov s funkciou automatického brzdenia. Do rýchlosti 35 km/h sa Volvo vie vyhnúť kolízii s človekom.

Iba turbo Paleta poháňacích jednotiek určených pre nové kombi strednej triedy obsahuje šesť položiek, všetky sú prepĺňané. Základ predstavuje zážihový štvorvalec s objemom 1,6 litra. K dispozícii bude v dvoch výkonových prevedeniach - T3 (110 kW/150 k) a T4 (132 kW/180 k). Nad ním v ponuke figuruje dvojliter, opäť v dvoch výkonových variantoch - 2,0T (149 kW/203 k) a T5 (177 kW/240 k). Vrcholný zážihový agregát je trojlitrový šesťvalec T6 (224 kW/304 k).

Vznetové motory sú tri. Základný s objemom 1,6 litra je určený pre verziu DRIVe orientovanú na čo najnižšiu spotrebu paliva. Dosahuje výkon 85 kW (115 k).

SkryťVypnúť reklamu

Za označením D3 sa ukrýva dvojlitrový vznetový päťvalec (120 kW/163 k). Strop ponuky tvorí päťvalec s objemom 2,4 litra, známy aj z iných modelov Volvo (151 kW/205 k).

Predaj odštartuje na jeseň 2010 Zákazník si bude môcť vybrať z troch ponúkaných podvozkov - „dynamického“, ktorý patrí k sériovej výbave na európskom trhu, komfortného alebo adaptívneho Four-C. Stabilizačný systém dopĺňa funkcia pribrzďovania vnútorného hnaného kolesa v zákrute. Ide o elektronickú náhradu klasického samosvorného diferenciálu.

Volvo bude nové kombi V60 vyrábať v závode Torslanda. V prvom roku produkcie by brány fabriky malo opustiť 50 000 exemplárov. Až 90 percent z nich poputuje k európskym zákazníkom. Prví si auto preberú na jeseň tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 172
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 457
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 176
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 760
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 698
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 676
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 951
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  2. Eva Bachletová: Naše svetlo
  3. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  4. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  5. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  6. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  7. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  8. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 34 579
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 807
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 405
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 823
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 392
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 110
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 342
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 338
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu