BRATISLAVA. Keď sa povie Volvo, väčšina z nás si predstaví veľký priestranný švédsky krížnik s hranatou karosériou. Nečakáme od neho športový akcent, skôr veľa komfortu. Lenže automobilka sídliaca v Göteborgu sa mení a najlepším príkladom nového prístupu je kombi strednej triedy Volvo V60.
Žiadna „škatuľa“ Podobne ako sedan S60, aj nová V60-ka stavila na športový imidž. Dynamické tvary predstavujú najmä smerom dozadu sa zužujúce bočné okná. Strecha klesá veľmi pozvoľne, aby neobmedzovala priestor nad hlavami cestujúcich vzadu i využiteľnosť batožinového priestoru. Koncové svetlá výrazne zasahujú do zadných stĺpikov. Pri pohľade z profilu zaujme aj nie príliš dlhý zadný previs. Pravouhlé tvary, charakteristické pre predchodcov Volva V60, by ste na novinke hľadali márne.
Dizajn zovňajšku samozrejme ovplyvnil objem batožinového priestoru. V základnom usporiadaní sa doň zmestí 430 litrov nákladu. Volvo jedným dychom dodáva, že zákazníci, ktorí hľadajú praktickejšie auto, môžu siahnuť po modeloch V70 a XC70.
S výnimkou šírky piatych dverí - 1095 mm - sme sa ďalšie miery týkajúce sa kufra nedozvedeli. Na fotografiách vidno, že zadné sedadlá sú delené v pomere 40:20:40, pričom po ich sklopení vznikne rovná podlaha.
Dôraz na bezpečnosť pretrval Zatiaľ čo po dizajnovej stránke Volvo prešlo menšou revolúciou, dôraz na bezpečnosť pretrval. Podobne ako sedan S60, aj kombi V60 obsahuje v základnej výbave systém City Safety, ktorý dokáže úplne zabrániť nehodám pri nízkych rýchlostiach, prípadne zmenšiť ich následky.
Novinkou je detekcia chodcov s funkciou automatického brzdenia. Do rýchlosti 35 km/h sa Volvo vie vyhnúť kolízii s človekom.
Iba turbo Paleta poháňacích jednotiek určených pre nové kombi strednej triedy obsahuje šesť položiek, všetky sú prepĺňané. Základ predstavuje zážihový štvorvalec s objemom 1,6 litra. K dispozícii bude v dvoch výkonových prevedeniach - T3 (110 kW/150 k) a T4 (132 kW/180 k). Nad ním v ponuke figuruje dvojliter, opäť v dvoch výkonových variantoch - 2,0T (149 kW/203 k) a T5 (177 kW/240 k). Vrcholný zážihový agregát je trojlitrový šesťvalec T6 (224 kW/304 k).
Vznetové motory sú tri. Základný s objemom 1,6 litra je určený pre verziu DRIVe orientovanú na čo najnižšiu spotrebu paliva. Dosahuje výkon 85 kW (115 k).
Za označením D3 sa ukrýva dvojlitrový vznetový päťvalec (120 kW/163 k). Strop ponuky tvorí päťvalec s objemom 2,4 litra, známy aj z iných modelov Volvo (151 kW/205 k).
Predaj odštartuje na jeseň 2010 Zákazník si bude môcť vybrať z troch ponúkaných podvozkov - „dynamického“, ktorý patrí k sériovej výbave na európskom trhu, komfortného alebo adaptívneho Four-C. Stabilizačný systém dopĺňa funkcia pribrzďovania vnútorného hnaného kolesa v zákrute. Ide o elektronickú náhradu klasického samosvorného diferenciálu.
Volvo bude nové kombi V60 vyrábať v závode Torslanda. V prvom roku produkcie by brány fabriky malo opustiť 50 000 exemplárov. Až 90 percent z nich poputuje k európskym zákazníkom. Prví si auto preberú na jeseň tohto roka.
Autor: fg