SME
Nedeľa, 13. jún, 2021 | Meniny má AntonKrížovkyKrížovky

Svetové metropoly majú stále väčšie problémy s dopravou

Každodenné dochádzanie do práce sa v niektorých svetových a ekonomicky najvýznamnejších mestách predlžuje a je vyčerpávajúcejšie, než si ľudia kedy dokázali predstaviť.

(Zdroj: Ilustračné - TASR/AP)

BRATISLAVA/ARMONK. Situácia odráža neschopnosť dopravnej infraštruktúry udržať krok s rozvojom ekonomiky. Ukázala to prvá globálna štúdia spoločnosti IBM, venovaná problémom s dochádzaním do zamestnania.

Spoločnosť IBM uskutočnila prieskum medzi 8192 vodičmi v 20 mestách. Väčšina z nich potvrdila, že situácia sa za posledné 3 roky zhoršila. Preťaženie ciest a dopravné zápchy sú v rozvíjajúcich sa mestách relatívne mladý fenomén a sú dôsledkom prudkého hospodárskeho rozvoja za posledné desaťročie.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Pre porovnanie, doprava v mestách ako je New York, Los Angeles a Londýn sa rozvíjala postupne počas mnohých desaťročí. Vďaka tomu mali zodpovední predstavitelia viac času a zdrojov na riešenie problému.

Inteligentná doprava

Podľa informácií pekinských úradov vzrástol počet nových áut registrovaných v Pekingu za prvé 4 mesiace 2010 o 23,8 percenta na 248.000. Mesto plánuje v roku 2010 investovať so rozvoja dopravnej infraštruktúry 80 miliárd jüanov.

Štúdia prináša aj pár svetlých momentov. Takmer polovica pekinských vodičov sa vyjadrila, že doprava sa za posledné tri roky zlepšila. Je to odraz lokálnych iniciatív zameraných na zlepšenie dopravnej siete v meste.

V Štokholme, kde sa zrealizoval projekt inteligentnej dopravy, je dochádzanie do práce bezbolestné. Len 14 percent štokholmských vodičov pociťuje negatívny dopad dopravy na svojom výkone v práci alebo škole. Dynamický mýtny systém znížil v Štokholme dopravné zaťaženie o 20 percent, skrátil čas čakania v zápchach o štvrtinu a znížil emisie o 12 percent.

Skryť Vypnúť reklamu

Zápchy v Moskve - aj dve a pol hodiny

Podľa 57 percent respondentov má dopravná situácia negatívny dopad na ich zdravie, pričom toto číslo vyskočilo v Naí Dillí na 96 percent a v Pekingu na 95 percent. Podobný je trend aj v dopade na pracovný a študijný výkon, kde 29 percent účastníkov pociťuje negatívny vplyv dopravy, ale v Pekingu to je až 84 percent a 62 percent v Naí Dillí.

Moskva bola pozoruhodná z pohľadu trvania dopravných zápch. Odpovede moskovských vodičov ukázali, že v "top" zápche prečkali v priemere dve a pol hodiny.

Spoločnosť IBM spracovala výsledky prieskumu do indexu, ktorý vyjadruje emocionálne a ekonomické následky dochádzania na škále od 1 do 100, pričom 100 je najhoršie skóre.

Index odhalil výrazné rozdiely medzi jednotlivými mestami. Najmenej bolestivým dochádzaním sa môže pochváliť Štokholm, za ním nasledujú Melbourne, Houston a New York.

Skryť Vypnúť reklamu

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  4. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  5. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  7. Od zmesi plynov po sofistikovanú kvapalinu
  8. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov
  9. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát
  10. Tipy a triky na spracovanie letného ovocia
  1. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  4. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  5. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  6. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  7. Prešovský McDonald’s podržal zamestnancov počas pandémie
  8. Hrajte futbal ako Valábik! Lopty rozdáva po celom Slovensku
  9. Medzi zateplením minerálnou vlnou a PUR penou sú veľké rozdiely
  10. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 9 910
  2. Dnes ma živí instagram, hovorí bývalá tanečníčka Katarína Jakeš 8 841
  3. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát 8 511
  4. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 229
  5. Osem výnimočných slovenských hotelov pre zaslúžený odpočinok 7 688
  6. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 7 684
  7. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 7 662
  8. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 7 326
  9. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 7 190
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 6 955
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Francis Fukuyama.

Hlavná myšlienka konca dejín platí dodnes, hovorí americký politológ.


10. jún
Matúš Krčmárik.

Kazateľ konca dejín si za ideou stojí.


10. jún
Christian Eriksen.

Zápas EURO 2020 prerušili, po dohode oboch tímov sa zápas dohral.


Sportnet 7 h

Takýto drastický záver školského roka sme si mohli odpustiť.


11. jún

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún
Opel Grandland

Nový je interiér aj systém nočného videnia.


11. jún
Seat Arona Xperiance

Malé mestské SUV ostáva v ponuke aj so štvorvalcom.


10. jún
Všetky elektromobily mali rovnaké podmienky, keďže išli naraz za sebou.

S autami jazdili až do úplného vybitia batérie.


9. jún