SME
Piatok, 7. október, 2022 | Meniny má Eliška

Predtankujte si. Na nových cestách D1 chýbajú pumpy

Za využívanie diaľnic sa platí. Niektoré dlhé úseky do Prešova sú však bez benzínových čerpadiel. Národná diaľničná hovorí, že problémom sú nevyrovnané pozemky.

Na nových úsekoch D1 je problém natankovať. Chýbajú aj  značky, ktoré by na to vodičov upozornili.Na nových úsekoch D1 je problém natankovať. Chýbajú aj značky, ktoré by na to vodičov upozornili. (Zdroj: ARCHÍV TASR)

BRATISLAVA. „Postavia diaľnice, ale obslužnosť na nich žiadna,“ informoval nás včera čitateľ SME Dušan. Hovoril, že na nových diaľniciach chýba základné vybavenie – čerpacie stanice. Keď vyštartoval z Prešova do Bratislavy, očakával, že s tankovaním nebude problém. Nakoniec musel spomaľovať a tankoval až v Hybiach. To je zhruba 50 kilometrov po dostavaných častiach D1 a ďalších zhruba 40 kilometrov po starej ceste.

Iná možnosť, ako sa medzi Prešovom a Hybe dostať k benzínu, je zísť z diaľnice napríklad do Popradu alebo sa zastaviť na pumpe v opačnom smere – v Levoči. Rovnaký problém s tankovaním je aj na ceste medzi Trenčínom a Žilinou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

„Je to preto, že diaľnica bola vybudovaná len teraz a všetky čerpacie stanice sú vybudované na pôvodnom hlavnom ťahu,“ hovorí Tomáš Novotný z natankuj.sme.sk.

50 kilometrov je štandard

„Vodiči musia počítať s tým, že aj 100-kilometrový úsek môže byť bez čerpacej stanice,“ hovorí odborník na dopravu Jozef Drahovský. Štandardná vzdialenosť pumpy od pumpy je podľa neho 50 kilometrov. „Už keď sa vodiči blížia k jednej štvrtine nádrže, mali by sa obzerať po čerpacej stanici a nenechávať to na hlásenie kontrolky.“

Možnosťou je aj návrat na pôvodnú starú trasu, kde čerpacie stanice sú. „No nie vždy je to urobené tak, že tam, kde šofér vyjde, sa dokáže aj vrátiť naspäť,“ hovorí Drahovský.

Niektoré firmy tvrdia, že by mali záujem postaviť benzínky aj na nových častiach diaľnice. Nezávisí to však len od nich. „V prípade diaľnic výstavba, ako aj samotné plánovanie lokalizácie čerpacích staníc je plne v kompetencii Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS),“ povedal Anton Molnár, hovorca Slovnaftu. Firma sa podľa jeho slov zúčastňuje na všetkých výberových konaniach, aby mohla „spojazdňovať“ čerpacie stanice.

SkryťVypnúť reklamu

Chýba vyrovnanie

Problém je podľa NDS „v majetkovoprávnom nedovysporiadaní pozemkov pod odpočívadlami“, povedal hovorca štátnej firmy Marcel Jánošík.

Keď NDS získa od pôvodných vlastníkov pozemky, vodiči si zrejme budú musieť na čerpacie stanice počkať ešte asi ďalšie dva roky. „Povoľovanie vybudovania benzínového čerpadla je veľmi náročné,“ povedal Drahovský.

Riaditeľ Výskumného ústavu dopravného v Žiline Ľubomír Palčák upozorňuje, že príliš dlhé meškanie s benzínkami a ďalším vybavením, ako sú odstavné plochy, je chyba. „Diaľnice, keďže sa za ne platí, by mali mať určitý štandard kvality.“

Chýba aj označenie, ako ďaleko a kde sa nachádza najbližšia pumpa, upozorňuje čitateľ Dušan. NDS s označením ráta až po „dobudovaní vybavenosti“.

SkryťVypnúť reklamu

Dovtedy budú zrejme na problémy narážať najmä turisti. Hlavná turistická sezóna sa pritom práve rozbehla.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  3. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  4. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  5. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  6. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  1. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  2. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  3. Biometricky presné progresívne okuliarové šošovky Rodenstock
  4. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  5. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  6. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 21 952
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 824
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 272
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 6 580
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 015
  6. Dôležitosť duševnej pohody 5 088
  7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma 3 305
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami 3 011
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Generálnym riaditeľom Všeobecnej zdravotnej poisťovne (VŠZP) je Richard Strapko. Do funkcie ho menoval bývalý minister zdravotníctva Marek Krajčí (OĽaNO).

Dlh poisťovne presahoval ku koncu júna 131 miliónov eur.


11 h
Ruský tank T-80, ktorého sa ukrajinskí vojaci zmocnili v Bachmute.

Ruská armáda za sebou zanecháva moderné zbrane aj muzeálne kusy.


14 h
Hotelový komplex Borová Sihoť posielajú daniari do konkurzu.

Hotelový biznis sa trápi a najbližšie mesiace neprinesú úľavu.


18 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Ako do bezvýznamnej strany nalákali množstvo ľudí.


a 2 ďalší 1 h

Neprehliadnite tiež

Za kompaktné SUV s nízkou spotrebou bazárový rebríček Carvago považuje Nissan Qashqai minulej generácie s naftovým motorom 1,5 dCi.

Výsledkom kraľujú verzie s naftovými motormi.


22 h
Cupra Formentor VZ5 a Cupra Born

V krátkosti sme si vyskúšali Born aj Formentor VZ5.


5. okt
Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


4. okt
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt

Blogy SME

  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (7. - 13.10.1922)
  2. Teodor Hasala: Vtip o dvoch opilcoch a svete
  3. Anton Kaiser: Zlatomoravecký jarmok
  4. Erik Kriššák: Dotyk rán
  5. Katarína Vanišová: Gólový fenomén opäť úradoval. Bude lepší ako Messi s Ronaldom?
  6. Nicholas Wintzler: Niektoré maľby a zápisky za posledný polrok.
  7. Viktória Holejová: Na zdravie (Slovensko)!
  8. Ján Marton: Vlčanov odkaz potravinovým podvodníkom - poďte, u nás sa Vám nič nemôže stať.
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 562
  2. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 5 220
  3. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 838
  4. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 246
  5. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 063
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 2 868
  7. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 833
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 819
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu