SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Predtankujte si. Na nových cestách D1 chýbajú pumpy

Za využívanie diaľnic sa platí. Niektoré dlhé úseky do Prešova sú však bez benzínových čerpadiel. Národná diaľničná hovorí, že problémom sú nevyrovnané pozemky.

Na nových úsekoch D1 je problém natankovať. Chýbajú aj  značky, ktoré by na to vodičov upozornili.Na nových úsekoch D1 je problém natankovať. Chýbajú aj značky, ktoré by na to vodičov upozornili. (Zdroj: ARCHÍV TASR)

BRATISLAVA. „Postavia diaľnice, ale obslužnosť na nich žiadna,“ informoval nás včera čitateľ SME Dušan. Hovoril, že na nových diaľniciach chýba základné vybavenie – čerpacie stanice. Keď vyštartoval z Prešova do Bratislavy, očakával, že s tankovaním nebude problém. Nakoniec musel spomaľovať a tankoval až v Hybiach. To je zhruba 50 kilometrov po dostavaných častiach D1 a ďalších zhruba 40 kilometrov po starej ceste.

Iná možnosť, ako sa medzi Prešovom a Hybe dostať k benzínu, je zísť z diaľnice napríklad do Popradu alebo sa zastaviť na pumpe v opačnom smere – v Levoči. Rovnaký problém s tankovaním je aj na ceste medzi Trenčínom a Žilinou.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

„Je to preto, že diaľnica bola vybudovaná len teraz a všetky čerpacie stanice sú vybudované na pôvodnom hlavnom ťahu,“ hovorí Tomáš Novotný z natankuj.sme.sk.

50 kilometrov je štandard

„Vodiči musia počítať s tým, že aj 100-kilometrový úsek môže byť bez čerpacej stanice,“ hovorí odborník na dopravu Jozef Drahovský. Štandardná vzdialenosť pumpy od pumpy je podľa neho 50 kilometrov. „Už keď sa vodiči blížia k jednej štvrtine nádrže, mali by sa obzerať po čerpacej stanici a nenechávať to na hlásenie kontrolky.“

Možnosťou je aj návrat na pôvodnú starú trasu, kde čerpacie stanice sú. „No nie vždy je to urobené tak, že tam, kde šofér vyjde, sa dokáže aj vrátiť naspäť,“ hovorí Drahovský.

Niektoré firmy tvrdia, že by mali záujem postaviť benzínky aj na nových častiach diaľnice. Nezávisí to však len od nich. „V prípade diaľnic výstavba, ako aj samotné plánovanie lokalizácie čerpacích staníc je plne v kompetencii Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS),“ povedal Anton Molnár, hovorca Slovnaftu. Firma sa podľa jeho slov zúčastňuje na všetkých výberových konaniach, aby mohla „spojazdňovať“ čerpacie stanice.

Skryť Vypnúť reklamu

Chýba vyrovnanie

Problém je podľa NDS „v majetkovoprávnom nedovysporiadaní pozemkov pod odpočívadlami“, povedal hovorca štátnej firmy Marcel Jánošík.

Keď NDS získa od pôvodných vlastníkov pozemky, vodiči si zrejme budú musieť na čerpacie stanice počkať ešte asi ďalšie dva roky. „Povoľovanie vybudovania benzínového čerpadla je veľmi náročné,“ povedal Drahovský.

Riaditeľ Výskumného ústavu dopravného v Žiline Ľubomír Palčák upozorňuje, že príliš dlhé meškanie s benzínkami a ďalším vybavením, ako sú odstavné plochy, je chyba. „Diaľnice, keďže sa za ne platí, by mali mať určitý štandard kvality.“

Chýba aj označenie, ako ďaleko a kde sa nachádza najbližšia pumpa, upozorňuje čitateľ Dušan. NDS s označením ráta až po „dobudovaní vybavenosti“.

Skryť Vypnúť reklamu

Dovtedy budú zrejme na problémy narážať najmä turisti. Hlavná turistická sezóna sa pritom práve rozbehla.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  2. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  3. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny
  4. Máte problémy s trávením? Známy gastroenterológ radí ako na ne
  5. Vyšperkujte Vianoce - tipy na vianočné darčeky
  6. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  7. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  8. Štúdium ekológie, dizajnu či tech-inovácií je životný štýl
  9. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  10. Zdravé varenie: zábava pre celú rodinu
  1. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  2. Máte problémy s trávením? Známy gastroenterológ radí ako na ne
  3. Zdravé varenie: zábava pre celú rodinu
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií
  5. Darček? Špičková autonavigácie Mio Spirit 8670 Full EÚ Lifetime!
  6. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  7. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  8. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  9. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  10. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 32 530
  2. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 16 563
  3. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 14 908
  4. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 13 208
  5. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 9 747
  6. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 9 197
  7. Aká je chémia vôní 9 051
  8. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 626
  9. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 472
  10. Bývanie v meste predlžuje život 8 026
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Fico spojil Norberta Bödöra s Bonulom, predtým hovoril inak

Zákazky od Bonulu Smer nechce prezradiť.

Na fotografii (zľava) sú bývalý zamestnanec Bonulu Peter Brath; profesionálny zápasník Attila Végh; Matúš Mečár, ktorý bol odsúdený za vydieranie; nitriansky podnikateľ Norbert Bödör; podnikateľ a manažér zápasníkov Eduard Gerek a zástupca riaditeľa Národnej jednotky finančnej polície NAKA Milan Mihálik.
Dobré ráno

Dobré ráno: Ruskovi za objednávku vraždy spoločníčky hrozí doživotie

Pojednávanie je odročené na február.

Vizualizácia projektu Pod Vinicou.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Ako Ficovi pes zožral domácu úlohu

Súčasťou pôvabu dobrej výhovorky je, že jej očividná lož skôr pobaví, ako urazí.

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Neprehliadnite tiež

Škoda po dlhom čakaní prezradila, aký osud čaká Fabiu Combi

Novinka dostane podvozkovú platformu MQB A0.

Skica Škody Fabia Combi tretej generácie po facelifte z roku 2018.

Prečo nové autá prichádzajú o hviezdičky v testoch NCAP?

Hybrid nie je zárukou dobrého hodnotenia.

Hybridná Toyota C-HR získala najlepšie hodnotenie z áut so spaľovacím motorom.

Ako vyzerá Škoda Enyaq v úvodnej edícii pre slovenský trh?

Najlacnejšia verzia u nás nie je v ponuke.

Škoda Enyaq iV 80

Toyota Camry dostala vylepšený dizajn aj technológie

Zmenami prešli najmä jazdní asistenti.

Toyota Camry Hybrid 2021