BRATISLAVA. V úvode tlačovej správy k omladenému Smartu síce svieti spojenie „nová generácia“, zmeny ktoré sa na aute udiali však prezrádzajú, že ide skôr o facelift.
Samotné tvary karosérie neboli nijak upravené. Príplatkovú výbavu rozšírili diódové svetlá umiestnené v prednom nárazníku. V súlade s trendmi slúžia na denné svietenie. Vizáž auta osviežili nové zliatinové disky kolies s priemerom 15 palcov.
Detaily
Paletu lakov karosérie doplnila svetlozelená matná farba. Skelet karosérie Tridion, maska chladiča i vonkajšie spätné zrkadlá môže charakterizovať okrem strieborného a čierneho aj biely odtieň. Farebné stvárnenie textilnej strechy verzie Cabrio doplnila červená a modrá.
Konštruktéri prepracovali palubnú dosku tak, aby sa na stredovú konzolu zmestil displej multimediálneho systému. Ten okrem iného obsahuje konektory Aux i USB, a dvojmiestnu kabínu ozvučí hneď osem reproduktorov. Pohodlie pri ovládaní zvýši nový volant a lakťová opierka medzi sedadlami. Špeciálnu atmosféru vo vnútri má vytvoriť osvetlenie z LED diód. Smart sa tiež pýši kvalitnejšími interiérovými materiálmi.
Úspornejší zážihový trojvalec
Novinkou v motorovej palete je vylepšený zážihový trojvalec s objemom 1,0 litra. Agregát dostal aktualizovaný softvér a modifikovaný výfuk. Upravený manažment poháňacej jednotky prispel k zníženiu priemernej spotreby paliva verzií MHD 45 kW (61 k) a MHD 52 kW (71 k) na 4,2 l/100 km, emisie CO2 dosahujú hodnotu 97 g/km. Obe varianty disponujú systémom štart/stop.
Model s výkonom 62 kW (84 k) si v priemere vypýta 4,9 l/100 km, čo zodpovedá emisiám CO2 114 g/km.
Výkonnejší Brabus
Športová verzia Brabus teraz produkuje o 3 kW (4 k) vyšší výkon (75 kW/102 k). Turbodiesel 0,8 CDI (40 kW/54 k) sa zaobišiel bez modifikácií.
Zľahka omladený Smart absolvuje výstavnú premiéru na prelome septembra a októbra tohto roku v Paríži. Zahájenie predajov by malo nasledovať krátko po debute. Na oslavu faceliftu vznikne špeciálna edícia „Lightshine“ charakteristická najmä bohatou štandardnou výbavou.
Autor: fg