BRATISLAVA. Mníchovská automobilka opäť dáva dôraz na dynamiku a radosť z jazdy pri znížených nárokoch na palivo. Pokiaľ ide o najmodernejšie asistenčné systémy a doplnky, druhá generácia modelu X3 dostane prvky, ktoré používajú mladšie modely BMW 5 a 7.
Náskok pred konkurenciou bude zrejme spočívať v technike motorov a jazde ako takej. Je však načase, aby X3 dorovnalo priestorový deficit voči konkurencii. Patrí sa tiež zaviesť praktické prvky, ako automatické zdvíhanie piatych dverí alebo adaptívny tempomat, či asistent diaľkových svetiel.
Podvozok rozpozná cestu Ťažko povedať, či je to pozitívne, ale prvýkrát v tomto modelovom rade bude použitý elektrický posilňovač riadenia. Podstatne menej zaťažuje motor a nevplýva na spotrebu tak, ako doteraz používaný elektrohydraulický, ktorý však robil riadenie BMW výnimočným. Aby dynamicky založení vodiči dostali požadovanú spätnú väzbu od riadenia môžu si doobjednať variabilné športové riadenie.
Na to nadväzuje aktívne riadenie tlmičov Dynamic Damper Control a podvozka Dynamic Drive Control. Prvé BMW X3 vynikalo samotným konceptom Sports Activity Vehicle, ale v rámci značky BMW malo najoklieštenejšie možnosti výbavy nových elektronických systémov. Druhá generácia však dostane Head-Up displej a tiež prvky systému ConnectedDrive, ako prístup na internet, cúvacia kamera a rozhľad okolo celého vozidla Top View. Najviac citeľnou zmenou na poli značky má byť priestor a praktická využiteľnosť interiéru.
Prídu dva motory Spočiatku prídu na trh iba dve motorizácie. Kým prvá generácia začínala iba so šesťvalcovými motormi, základný diesel novinky je štvorvalec. Verziu xDrive20d poháňa modernizovaný diesel s výkonom zvýšeným o 5 kW na 135 kW/184 k. Výrobca sľubuje spotrebu 5,6 litra na sto kilometrov, čo je o 14 percent menej ako spotreboval predchodca. Základ benzínovej ponuky predstavuje úspešný šesťvalec xDrive35i s výkonom 225 kW/306 k.
Technické parametre Motor xDrive 20d xDrive 35i
Zdvihový objem (cm3) 1995 2979
Výkon (kw/k) 135/184 225/306
Pri otáčkach (ot./min.) 4000 5800
Krútiaci moment (Nm) 380 400
Pri otáčkach (ot./min) 1750-2750 1300
Emisie CO2 (g/km) 149 204
Emisná norma EU5 EU5
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 8,5 5,7
Maximálna rýchlosť (km/h) 210 245
Kombinovaná spotreba 5,6 8,8
Autor: rch