BRATISLAVA. Automobilky sa obvykle snažia za každú cenu ukryť svoje testovacie prototypy pred očami verejnosti. Land Rover zvolil presne opačnú taktiku. Záverečnú fázu testov nového modelu Range Rover Evoque, ktorá bude prebiehať v rôznych kútoch sveta, spojil s reklamnou kampaňou.
Prototypy dostali kamufláž vytvorenú z názvov a GPS máp jedenástich svetových miest. Konkrétne ide o Berlín, Londýn, Los Angeles, Madrid, Miláno, Moskvu, New York, Paríž, Sao Paulo, Sydney a Šanghaj. Testovací jazdci ich nemusia pred okoloidúcimi ukrývať, práve naopak.
Do začiatku predaja ostáva asi rok Najmenšie auto nesúce označenie Range Rover v histórii tak budú mať jeho potenciálni zákazníci „na očiach“ takmer rok pred zahájením predajov. Marketingové oddelenie Land Roveru sa k tomuto odvážnemu ťahu rozhodlo aj preto, že oficiálna podoba nového SUV už je známa. Odhalili ju pri príležitosti 40. narodením značky Range Rover, 1. júla tohto roku.
Päťdverový variant dobrovoľne neukazujú Dizajn karosérie bol takmer bez zmeny prebraný zo štúdie LRX Concept, ktorú britský výrobca odhalil pred dvoma rokmi. Zmenili sa iba také detaily, ako kľučky dverí alebo vonkajšie spätné zrkadlá. Evoque je nielen najmenší a najľahší, ale zároveň aj najekologickejší Range Rover. Auto bude v priemere produkovať emisie CO2 pod úrovňou 130 gramov na kilometer.
Žiadne informácie týkajúce sa techniky zatiaľ Land Rover nezverejnil. Prezradil iba to, že v ponuke budú verzie vybavené pohonom predných i všetkých štyroch kolies.
Britský výrobca patriaci pod krídla indického koncernu Tata v súčasnosti pripravuje aj päťdverovú verziu Evoque. Jej testovanie však prebieha „štandardne“ a výrobca prototypy dobrovoľne neukazuje.
Autor: fg