SME

TEST: Suzuki SX4 jazdí skutočne úspornejšie

Navonok môžeme konštatovať, že dvojkolka sa úplne podobá na štvorkolku a vidieť aj drobné zmeny v interiéri. Odhlučnenie je však o triedu lepšie a motor je tiež z iného cesta.

Modernizácia motora priniesla nižšiu spotrebu paliva. Interiér bez výraznejších zmien stíchol a zovňajšok mestskej verzie pripomína model 4x4.Modernizácia motora priniesla nižšiu spotrebu paliva. Interiér bez výraznejších zmien stíchol a zovňajšok mestskej verzie pripomína model 4x4. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BREZNO. Modifikované Suzuki SX4 2WD vyzerá navonok na nerozoznanie od drahšej verzie s pohonom všetkých kolies a vyšším podvozkom. Takmer sme ho odmietli zobrať na test s tvrdením, že verziu s pohonom oboch náprav sme už po facelifte a ešte v zime skúšali. Napokon sa ukázalo, že novinka nemá vzadu označenie 4x4 ani pohon oboch náprav, hoci tak vyzerá.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V časoch, keď trh zaplavili nové modely malých áut a nižšej strednej triedy, Suzuki ponúka ako bonus to, čo bolo kedysi vyhradené pre drahšie verzie 4WD. Majitelia verzií 2WD sa museli donedávna uspokojiť s menej nápadným zovňajškom bez masívnych nárazníkov a exteriérových doplnkov.

SkryťVypnúť reklamu

Kým pri prvom teste SX4 v roku 2006 sme napísali, že: „verzia Outdoor je vkusne odlíšená od mestskej verzie Urban Line“, dnes priznávame, že modelu s predným pohonom takéto omladenie pristane a nie je nutné vezie navonok odlišovať.

Verne slúži Veľmi jemné osvieženie interiéru novými prvkami privíta asi každý, hoci revolučné tvary nemožno od Suzuki žiadať. Výhodou je, že človek na druhej strane presne vie, čo môže čakať. SX4 má výborné dielenské spracovanie, ľahko udržiavateľné plasty, prehľadné prístroje a dobre dimenzované odkladacie priestory.

Prístroje vyzerajú až veľmi klasicky. Ovládanie displeja palubného počítača nie je dvakrát pohodlné a praktické.

Palubný počítač sa síce prepína neprakticky, ale sme radi, že tam je aj s novým stvárnením prístrojov. Príjem staníc autorádia veľmi kolíše a je slabší, než u iných áut. Ťažko definovať čím, ale Suzuki dokáže potešiť. Dali sme mu prívlastok „úctivý a dobrý sluha“, pretože pre svoj nenápadný dizajn bez výstrelkov nie je vidieť, ale je vždy poruke a ponúka slušný úžitok. Pri rozhodovaní si akurát pozrite batožinový priestor a zvážte, či stačí. Číslo 270 litrov nie je celkom šťastné, pretože v praxi sa nám to zdá viac. Hlavne kufor nemusí byť u každého rozhodujúci, najmä ak sa majú v aute voziť aj iní okrem šoféra.

SkryťVypnúť reklamu

Na sedenie vzadu nebude nikto frflať, pretože na danú triedu je priestor výborný. Istý podiel na pohodlnom sedení má hlboká podlaha a vyššie umiestnený sedák, pretože nohy sú spustené kolmo dole.

Z pohľadu vnútorného priestoru a kvality sedenia ponúka Suzuki skutočne veľa. Ľahko sa doň nastupuje a interiér je vzdušný. Napokon to už je o SX4 všeobecne známe. Asi tak, ako príliš šikmé a dvojité predné stĺpiky. Spomedzi zmien najviac prekvapili motor a podvozok. Počuť odhlučnenie Podvozok sa v teste javil úplne inak, než sme boli zvyknutí, lepšie zvládal kmity vyššej karosérie a hlavne záplaty a jamy nebolo v interiéri počuť tak ako v minulosti. Preto bolo dobré previezť sa na zdanlivo rovnakom aute, než aké sme v minulosti testovali.

SkryťVypnúť reklamu

Batožinový priestor má číselný objem 270 litrov.

V skutočnosti boduje výškou a dobrou využiteľnosťou

po sklopení delených operadiel.

Motor konečne dorovnal deficit výkonu na hlavných konkurentov a teraz ponúka 120 koní teda 88 kW. Iste, je to až pri 6000 otáčkach, ale zlepšil sa jeho charakter a znížila hlučnosť. Aj prevody sa zdajú byť iné. Subjektívne dojmy doplnila reálne nízka spotreba paliva. Jazdí úspornejšie, ale bez šestky Suzuki uvádza priemernú spotrebu 6,2 litra na sto kilometrov v zmiešanej prevádzke. V teste sme dosiahli 6,7 litra na sto kilometrov s väčšinovým podielom jazdy mimo mesta a po diaľnici. Najmä pri rýchlosti okolo 130 kilometrov za hodinu začnú vyššie otáčky na piatom prevodovom stupni výraznejšie ovplyvňovať spotrebu, pretože na cestách prvej triedy s povolenou deväťdesiatkou spotreba klesla na 5,3 litra.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Predné sedadlo vodiča je výškovo nastaviteľné s pohodlným prístupom k nastavovaniu sklonu operadla. Stredná sivá časť je akoby vyplnená valčekmi veľmi príjemnými na sedenie a opretie chrbta. V týchto sedadlách sme sa príliš nepotili.

Modifikovaný motor možno v dynamike netromfne niektorých konkurentov a spolupracuje iba s päťstupňovou prevodovkou, ale zníženie spotreby je citeľné.

Kríza zariadila Pri pohľade na cenu modelu 1,6 GS AAC Urban line (14 490 eur) jasne vidieť, kde sa dostali ceny áut za ostatné dva roky. Vozidlo s rozmermi takmer nižšej strednej triedy má už v štandarde automatickú dvojzónovú klimatizáciu, bezkľúčový vstup a šesticu airbagov. Najviac nás potešila štandardná prítomnosť stabilizačného systému ESP.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Suzuki SX4 nebol nikdy výkrik módy a vďaka tomu vyzerá stále dobre bez potreby veľkých zmien. Je to auto určené v prvom rade na každodenný úžitok so zameraním na lacnú prevádzku, vnútorný priestor a s upraveným motorom aj na nízku spotrebu paliva. Škoda, že používateľ si musí zvyknúť aj na menej stabilný príjem signálu autorádia. Suzuki SX4 nevyzerá navonok ako veľký hit s najnovšími technickými prvkami, ale za tie peniaze je to naozaj dobrá kúpa.

SME spokojní SME nespokojní

Výbava za danú cenu Rozhľad šikmo dopredu

Komfort sedenia Prepínanie palubného počítača

Vnútorný priestor Kvalita príjmu autorádia

Jednoduché čistenie interiéru -

Úsporný motor -

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dobré sprevodovanie v meste -

Kupujem - nekupujem

Špecifikum Suzuki SX4 je vo veľmi úzkej definícii auta na každý deň. Minimálny počet motorov na výber, bez najnovších technologických výstrelkov a tisícok možných kombinácií. Konkurenti z malých áut a nižšej strednej triedy ponúkajú všetko, čo vodič môže mať, ak chce. Suzuki SX4 dáva to, čo potrebuje, v dobrej forme a za fajn cenu. Ako príručné auto do rodiny na zlé horehronské cesty kupujem.

Technické parametre Motor 1,6

Zdvihový objem (cm3) 1586

Výkon (kw/k) 88/120

Pri otáčkach (ot./min.) 6000

Krútiaci moment (Nm) 156

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri otáčkach (ot./min) 4400

Emisie CO2 (g/km) 143

Rozmery -

Rázvor náprav (mm) 2500

Dĺžka (mm) 4120

Šírka (mm) 1730

Výška (mm) 1565

Celková hmot (kg) 1650

Objem palivovej nádrže (l) 50

Objem batož. priestoru (l) 270/1045

Prevádzkové hodnoty -

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 10,7

Maximálna rýchlosť (km/h) 185

Spotreba mesto(l/100 km) 7,9

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,2

Kombinovaná spotreba 6,2

Spotreba v teste (l/100 km) 6,7

Cena modelu od (eur) 10 999,-

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cena skúš. verzie (eur) 14 490,-

Suzuki

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 8 505
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 821
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 106
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 5 132
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 227
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 712
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 617
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 105
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Milan Resutík: Romantika vraždenia
  2. Anna Miľanová: Myslím, ľudia, sme determinovaní lokálne, telesne-spoločensky a preto nemáme vlohy pre hocijakú prácu!
  3. Ivan Hejda: Milé naše reštaurácie, neservírujte mi prosím vriacu polievku!
  4. Štefan Šturdzík: Vojna ktorá nemala byť teraz speje do kritického bodu.
  5. Viktor Pamula: Gusto nie je podľa môjho gusta
  6. Irena Šimuneková: Čriepky z Anglicka - Newbury
  7. Tupou Ceruzou: Pandemická
  8. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 207
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 13 538
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 200
  4. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 8 949
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 830
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 6 893
  7. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 5 759
  8. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 5 644
  1. Tupou Ceruzou: Pandemická
  2. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  3. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  4. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  5. Tupou Ceruzou: Krížovka
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť?
  7. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  8. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
SkryťZatvoriť reklamu