SME
Streda, 16. jún, 2021 | Meniny má Blanka, BiankaKrížovkyKrížovky

TEST: Suzuki SX4 jazdí skutočne úspornejšie

Navonok môžeme konštatovať, že dvojkolka sa úplne podobá na štvorkolku a vidieť aj drobné zmeny v interiéri. Odhlučnenie je však o triedu lepšie a motor je tiež z iného cesta.

Modernizácia motora priniesla nižšiu spotrebu paliva. Interiér bez výraznejších zmien stíchol a zovňajšok mestskej verzie pripomína model 4x4.Modernizácia motora priniesla nižšiu spotrebu paliva. Interiér bez výraznejších zmien stíchol a zovňajšok mestskej verzie pripomína model 4x4. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BREZNO. Modifikované Suzuki SX4 2WD vyzerá navonok na nerozoznanie od drahšej verzie s pohonom všetkých kolies a vyšším podvozkom. Takmer sme ho odmietli zobrať na test s tvrdením, že verziu s pohonom oboch náprav sme už po facelifte a ešte v zime skúšali. Napokon sa ukázalo, že novinka nemá vzadu označenie 4x4 ani pohon oboch náprav, hoci tak vyzerá.

V časoch, keď trh zaplavili nové modely malých áut a nižšej strednej triedy, Suzuki ponúka ako bonus to, čo bolo kedysi vyhradené pre drahšie verzie 4WD. Majitelia verzií 2WD sa museli donedávna uspokojiť s menej nápadným zovňajškom bez masívnych nárazníkov a exteriérových doplnkov.

Kým pri prvom teste SX4 v roku 2006 sme napísali, že: „verzia Outdoor je vkusne odlíšená od mestskej verzie Urban Line“, dnes priznávame, že modelu s predným pohonom takéto omladenie pristane a nie je nutné vezie navonok odlišovať.

Verne slúži

Veľmi jemné osvieženie interiéru novými prvkami privíta asi každý, hoci revolučné tvary nemožno od Suzuki žiadať. Výhodou je, že človek na druhej strane presne vie, čo môže čakať. SX4 má výborné dielenské spracovanie, ľahko udržiavateľné plasty, prehľadné prístroje a dobre dimenzované odkladacie priestory.

31_sx4_male_big.jpg

Prístroje vyzerajú až veľmi klasicky. Ovládanie displeja palubného počítača nie je dvakrát pohodlné a praktické.

Palubný počítač sa síce prepína neprakticky, ale sme radi, že tam je aj s novým stvárnením prístrojov. Príjem staníc autorádia veľmi kolíše a je slabší, než u iných áut.

Ťažko definovať čím, ale Suzuki dokáže potešiť. Dali sme mu prívlastok „úctivý a dobrý sluha“, pretože pre svoj nenápadný dizajn bez výstrelkov nie je vidieť, ale je vždy poruke a ponúka slušný úžitok. Pri rozhodovaní si akurát pozrite batožinový priestor a zvážte, či stačí. Číslo 270 litrov nie je celkom šťastné, pretože v praxi sa nám to zdá viac. Hlavne kufor nemusí byť u každého rozhodujúci, najmä ak sa majú v aute voziť aj iní okrem šoféra.

34_sx4_male_big.jpg

Na sedenie vzadu nebude nikto frflať, pretože na danú triedu je priestor výborný. Istý podiel na pohodlnom sedení má hlboká podlaha a vyššie umiestnený sedák, pretože nohy sú spustené kolmo dole.

Z pohľadu vnútorného priestoru a kvality sedenia ponúka Suzuki skutočne veľa. Ľahko sa doň nastupuje a interiér je vzdušný. Napokon to už je o SX4 všeobecne známe. Asi tak, ako príliš šikmé a dvojité predné stĺpiky. Spomedzi zmien najviac prekvapili motor a podvozok.

Počuť odhlučnenie

Podvozok sa v teste javil úplne inak, než sme boli zvyknutí, lepšie zvládal kmity vyššej karosérie a hlavne záplaty a jamy nebolo v interiéri počuť tak ako v minulosti. Preto bolo dobré previezť sa na zdanlivo rovnakom aute, než aké sme v minulosti testovali.

32_sx4_male_big.jpg

Batožinový priestor má číselný objem 270 litrov.
V skutočnosti boduje výškou a dobrou využiteľnosťou
po sklopení delených operadiel.

Motor konečne dorovnal deficit výkonu na hlavných konkurentov a teraz ponúka 120 koní teda 88 kW. Iste, je to až pri 6000 otáčkach, ale zlepšil sa jeho charakter a znížila hlučnosť. Aj prevody sa zdajú byť iné. Subjektívne dojmy doplnila reálne nízka spotreba paliva.

Jazdí úspornejšie, ale bez šestky

Suzuki uvádza priemernú spotrebu 6,2 litra na sto kilometrov v zmiešanej prevádzke. V teste sme dosiahli 6,7 litra na sto kilometrov s väčšinovým podielom jazdy mimo mesta a po diaľnici. Najmä pri rýchlosti okolo 130 kilometrov za hodinu začnú vyššie otáčky na piatom prevodovom stupni výraznejšie ovplyvňovať spotrebu, pretože na cestách prvej triedy s povolenou deväťdesiatkou spotreba klesla na 5,3 litra.

33_sx4_male_big.jpg Predné sedadlo vodiča je výškovo nastaviteľné s pohodlným prístupom k nastavovaniu sklonu operadla. Stredná sivá časť je akoby vyplnená valčekmi veľmi príjemnými na sedenie a opretie chrbta. V týchto sedadlách sme sa príliš nepotili.
Modifikovaný motor možno v dynamike netromfne niektorých konkurentov a spolupracuje iba s päťstupňovou prevodovkou, ale zníženie spotreby je citeľné.

Kríza zariadila

Pri pohľade na cenu modelu 1,6 GS AAC Urban line (14 490 eur) jasne vidieť, kde sa dostali ceny áut za ostatné dva roky. Vozidlo s rozmermi takmer nižšej strednej triedy má už v štandarde automatickú dvojzónovú klimatizáciu, bezkľúčový vstup a šesticu airbagov. Najviac nás potešila štandardná prítomnosť stabilizačného systému ESP.

Suzuki SX4 nebol nikdy výkrik módy a vďaka tomu vyzerá stále dobre bez potreby veľkých zmien. Je to auto určené v prvom rade na každodenný úžitok so zameraním na lacnú prevádzku, vnútorný priestor a s upraveným motorom aj na nízku spotrebu paliva. Škoda, že používateľ si musí zvyknúť aj na menej stabilný príjem signálu autorádia. Suzuki SX4 nevyzerá navonok ako veľký hit s najnovšími technickými prvkami, ale za tie peniaze je to naozaj dobrá kúpa.

SME spokojní SME nespokojní
Výbava za danú cenu Rozhľad šikmo dopredu
Komfort sedenia Prepínanie palubného počítača
Vnútorný priestor Kvalita príjmu autorádia
Jednoduché čistenie interiéru -
Úsporný motor -
Dobré sprevodovanie v meste -

Kupujem - nekupujem

Špecifikum Suzuki SX4 je vo veľmi úzkej definícii auta na každý deň. Minimálny počet motorov na výber, bez najnovších technologických výstrelkov a tisícok možných kombinácií. Konkurenti z malých áut a nižšej strednej triedy ponúkajú všetko, čo vodič môže mať, ak chce. Suzuki SX4 dáva to, čo potrebuje, v dobrej forme a za fajn cenu. Ako príručné auto do rodiny na zlé horehronské cesty kupujem.
Technické parametre

Motor 1,6
Zdvihový objem (cm3) 1586
Výkon (kw/k) 88/120
Pri otáčkach (ot./min.) 6000
Krútiaci moment (Nm) 156
Pri otáčkach (ot./min) 4400
Emisie CO2 (g/km) 143
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2500
Dĺžka (mm) 4120
Šírka (mm) 1730
Výška (mm) 1565
Celková hmot (kg) 1650
Objem palivovej nádrže (l) 50
Objem batož. priestoru (l) 270/1045
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 10,7
Maximálna rýchlosť (km/h) 185
Spotreba mesto(l/100 km) 7,9
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,2
Kombinovaná spotreba 6,2
Spotreba v teste (l/100 km) 6,7
Cena modelu od (eur) 10 999,-
Cena skúš. verzie (eur) 14 490,-

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  2. Ako sa mení dynamika firiem?
  3. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  4. Zázračná hranica kilometrov, po ktorej sa vám elektromobil neoplatí
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  6. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  7. Po Slovensku na motorke
  8. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  9. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  10. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  1. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  2. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  3. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  4. Začíname prikrmovať: Ako vybrať detskú ovocnú výživu?
  5. Arónia: Spoznajte jej zázračné účinky na zdravie, chutné recepty
  6. Po Slovensku na motorke
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  9. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  10. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 24 177
  2. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 13 884
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 12 800
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 10 901
  5. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 9 873
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 8 474
  7. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 329
  8. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 7 015
  9. Po Slovensku na motorke 5 254
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 5 207
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Demografický problém nikto nerieši.


9. jún
Ilustračné foto

Štát pridal nové možnosti do očkovacieho formulára na webe.


2 h
Zuzana Kepplová.

Nie je jedno, ako sa k výsledku dostaneme, tvrdí Kolíková.


15. jún

Toto by sa za vlády Smeru naozaj nemohlo stať!


Cynická obluda 2 h