GYULA, BRATISLAVA. V poradí piata súťaž sa začala netradične, už vo štvrtok, administratívnym a technickým preberaním. Na štart piatkovej prvej etapy s piatimi rýchlostnými skúškami a dĺžkou necelých 200km sa posádka Raid Adventure Team-u s Nissanom Navara postavila s rozhodnutím dosiahnuť čo najlepší výsledok.
Sobota bola najdlhším dňom súťaže, s počtom osem RS. Slovenská posádka odštartovala z prvého miesta vo svojej skupine, keď v piatok vyhrali všetkých päť RS, napriek tomu, že im zhoreli nové brzdy už v tretej zákrute po štarte.
Najdlhší deň komplikovalo počasie
Jazdci sa museli vyrovnať okrem náročnej trate aj s tropickými horúčavami, ktoré sa vnútri vozidiel pre posádky oblečené v nehorľavých kombinézach samozrejme ešte znásobovali. Na tento deň bolo naplánovaných takmer 450 km, ťažké a rozbité úseky sa striedali s blatom, ale aj s rýchlymi šotolinovými rovinkami, kde Navara dosahovala miestami rýchlosť až 170km/h.
Horúčavu poobede vystriedal silný lejak, ktorý zmenil niektoré časti trate na takmer neprejazdné, keď sa vytvorila veľmi šmykľavá vrstva blata, ktorá dovolila ísť vozidlám len 30km rýchlosťou. So všetkými nástrahami sa posádka Raid Adventure Team-u vyrovnala a bezpečne zostali na prvom mieste v T2.
Hravo do cieľa
Posledný deň súťaže zvládla posádka bez problémov 120 km rýchlostných skúšok a zaradili sa medzi 13 posádok, ktoré dokončili súťaž. Zároveň sa dostali do vedúcej pozície seriálu CEZ trophy. Paradoxne, Navara sa rozhodla štrajkovať v uzavretom parkovisku po skončení súťaže, keď sa pokazil zámok a ani po dvoch hodinách nebolo možné auto odomknúť. Za výdatnej pomoci organizátorov a taktiež okoloidúcich sa podarilo stále zamknutú Navaru naložiť na vozík a konečne odísť domov.
Nissan Navara slovenskej posádky je postavený v skupine T2, čo je trieda sériových vozidiel, napriek tomu má toto vozidlo ambície súťažiť s upravenými vozidlami v absolútnom poradí. V tejto súťaži posádka Raid Adventure Team-u obsadila v skupine T2 - 1.miesto a zároveň v priebežnom poradí sa usadila na 1. mieste v seriáli Zóny strednej Európy.
Autor: rat, as