SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Diaľnicu D1 opravujú pre poruchy krátko po jej rozšírení

Rozšírenú diaľnicu D1 medzi Bratislavou a Trnavou, ktorú odovzdali do užívania vlani v novembri, opravujú cestári pre poškodenie vozovky. Poruchy spôsobili najmä vysoké teploty.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

BRATISLAVA. Rozšírenú diaľnicu D1 medzi Bratislavou a Trnavou, ktorú odovzdali do užívania vlani v novembri, opravujú cestári pre poškodenie vozovky.

Poruchy spôsobili najmä vysoké teploty v predchádzajúcom období, informoval ČTK hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík. Motoristi preto musia počítať s obmedzeniami. Oprava úseku medzi Sencom a Trnavou prebieha počas troch víkendov a vyžiada si zhruba 77.000 eur.

Pozrite si dopravné obmedzenia na mape

Cestári pracujú na vonkajšom jazdnom pruhu v oboch smeroch, ktorým jazdia najmä kamióny a nákladné autá. Počas prác, ktoré budú prebiehať ešte tento a najbližší víkend, opravia celkovo 2310 metrov štvorcových vozovky. Úsek medzi Bratislavou a Trnavou patrí k najvyťaženejším v rámci slovenskej cestnej siete, denne ním prejdú desiatky tisíc vozidiel.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

"Táto časť vozovky slúžila dlhé roky ako spevnená krajnica, teda nebola vystavená dopravnému zaťaženiu. Preto bol výskyt porúch na nej minimálny a nevyžadovala náročnejšie opravy. V prevažnej časti úseku sú, alebo boli v konštrukcii materiály staré viac ako 30 rokov. Takéto materiály nemôžu bez porúch odolať podmienkam dnešnej prevádzky," tvrdil Jánošík.

Krajnica nevydržala zahriatie na 60-stupňovú teplotu

Počas rekonštrukcie a rozšírenia diaľnice zo štyroch na šesť pruhov pritom opravovali aj okraj diaľnice. "Limitujúcimi faktormi boli najmä čas a finančné prostriedky," uviedol Jánošík. Cesta toto leto nápor vozidiel a zahriatie vozovky na vyše 60-stupňovú teplotu nevydržala.

Hovorca diaľničnej spoločnosti však odmietol, že by poškodenie vozovky súviselo s nedostatočnou kvalitou prác na treťom jazdnom pruhu. "Nakoľko sú poruchy lokálne, nie je preukázaný priamy súvis s rozširovaním diaľnice D1," dodal.

Skryť Vypnúť reklamu

Rýchlejšie rozšírenie diaľnice sa podľa NDS neprejavilo na poškodení

Rozšírenú diaľnicu D1 minulý rok odovzdali do užívania s niekoľkomesačným predstihom. Bývalý šéf NDS Igor Choma pri jej otvorení tvrdil, že rýchlejší postup pri rekonštrukcii sa na kvalite cesty neprejavil.

Náklady na rozšírenie 38-kilometrového úseku dosiahli 33,06 milióna eur. Práce na ceste by mali pokračovať najneskôr v roku 2013, počíta sa pri nich aj s rozšírením diaľnice o odstavný pruh. Do roku 2014 by mala byť trasa hotová vrátane opravených nadjazdov či mostov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 822
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 176
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 18 924
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 956
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 614
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 738
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 965
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 841
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 695
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 029
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Fica a Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.
Boris Kollár.

Koronavírus na Slovensku: Naď zverejnil podrobnosti plošného testovania (minúta po minúte)

Na Slovensku za pondelok pribudlo 901 prípadov nákazy novým koronavírusom pri 5 899 testoch. Pribudlo 11 úmrtí na pľúcnu formu COVID-19, celkový počet obetí je 176. Aktívnych prípadov nákazy je aktuálne 34 872.

Celoplošné testovanie na Covid-19 na Slovensku.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.