BRATISLAVA. Európska aliancia samoregulačných orgánov v oblasti reklamy (EASA) prijala sťažnosť od čitateľa britskej tlače, ktorému sa nepozdávala reklama mníchovskej automobilky BMW. V inzercii bola zobrazená štúdia BMW ActiveE vybavená elektrickým pohonom a s ňou slogan "100% zábava, 0% emisie".
Automobilka údajne hovorí o nulovej produkcii emisií CO2 svojho modelu, pritom ale nedokáže zabezpečiť, že pri výrobe elektrickej energie potrebnej k jeho pohonu do ovzdušia neunikajú škodlivé látky.
Aliancia označila sťažnosť za oprávnenú. Čitatelia podľa nej môžu byť skutočne uvedení do omylu. BMW vyzvala, aby reklamu zrušilo, prípadne upravilo. Objaviť sa v nej má varovanie, že auto môže „nepriamo“ produkovať emisie CO2.
Toto rozhodnutie sa vzťahuje na jeden konkrétny prípad. Ostatným výrobcom zatiaľ nič nebráni v tom, aby s podobnou reklamou vyrukovali tiež.
Autor: fg