SME
Pondelok, 29. november, 2021 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Figeľ zvažuje zmeny na trojprúdovej diaľnici Bratislava - Trnava

Ministerstvo dopravy chce posilniť bezpečnosť trojprúdového úseku diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou, na ktorom po rozšírení chýba odstavný pruh.

Práce na rozširovaní diaľnice D1 na tri pruhy v oboch smeroch vlani v lete.Práce na rozširovaní diaľnice D1 na tri pruhy v oboch smeroch vlani v lete. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Pribudnúť by mohli hustejšie rozložené miesta na zastavenie vozidiel, uvažuje sa aj o odstupňovaní najvyššej povolenej rýchlosti v jednotlivých pruhoch. Novinárom to dnes povedal minister dopravy Ján Figeľ (KDH).

Bezpečnosť musí byť

Zhruba 40-kilometrový úsek diaľnice medzi hlavným mestom a Trnavou patrí k najvyťaženejším v rámci slovenskej cestnej siete, denne ním prejdú desiatky tisíc vozidiel.

"Bezpečnosť musí byť a zostať prvotným kritériom. Z tohto pohľadu si trojprúdovka vyžaduje ďalšie investície a ďalšie opatrenia," poznamenal Figeľ. Rozšírenú cestu odovzdala štátom kontrolovaná Národná diaľničná spoločnosť (NDS) do užívania vlani v novembri, v súčasnosti úsek opravujú cestári pre poškodenie vozovky.

Na trojpruhovej diaľnici by podľa Figeľa mali pribudnúť hustejšie rozmiestnené miesta pre zastavenie vozidiel. "Nateraz skôr diskutujeme a uvažujeme o ostrovčekoch, o krátkych úsekoch s vyššou hustotou popri najpomalšom pruhu," priblížil minister. Bývalé vedenie ministerstva plánovalo do budúcnosti viesť paralelne popri diaľnici cesty pre pomalšie vozidlá v oboch smeroch. Nákladné autá v súčasnosti môžu na D1 medzi Bratislavou a Trnavou jazdiť výlučne v pravom krajnom pruhu.

Ministerstvo uvažuje tiež o odstupňovaní rýchlosti v jednotlivých pruhoch. Zámer chce prerokovať aj s políciou. V súčasnosti je rýchlosť na diaľniciach obmedzená na 130 kilometrov za hodinu. Bývalé vedenie úradu na čele s ministrom Ľubomírom Vážnym (Smer-SD) posudzovala možnosť jej zvýšenia na vybraných úsekoch diaľničnej siete v krajine.

Smrteľná nehoda zablokovala diaľnicu

Figeľ informoval o úvahách na zvýšenie bezpečnosti trojprúdovej diaľnice po nedávnej smrteľnej nehode na tomto úseku. Do auta s technickým problémom, ktoré pomalou jazdou smerovalo k odpočívadlu, zozadu narazil kamión. Nehoda zablokovala cestu, na ktorej sa vytvorili niekoľkokilometrové kolóny.

Rozšírenú diaľnicu D1 minulý rok odovzdali do užívania s niekoľkomesačným predstihom. Náklady na úpravu 38-kilometrového úseku dosiahli 33,06 milióna eur. Práce na ceste mali pokračovať najneskôr v roku 2013, počítalo pri nich aj s rozšírením diaľnice o odstavný pruh. Do roku 2014 mala byť trasa hotová vrátane opravených nadjazdov či mostov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  2. Vytvor si svoju budúcnosť podľa vlastných predstáv!
  3. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  4. Dávajú osemročnú záruku. Batérie vyvíjajú už desať rokov
  5. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom
  6. Štúdium ekológie, dizajnu či tech. inovácií je životný štýl?
  7. Trojica prestížnych fotografov hovorí o svojich tajomstvách
  8. Proxenta oficiálne potvrdila záujem o ďalšie investície na Kube
  9. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  10. Získaj náskok pred štartom
  1. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  2. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  3. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  4. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  5. Tipy na darčeky, ktoré potešia každú ženu
  6. Mačka, ktorá žerie ľudí, kakajúce polienko, pavúky na stromčeku
  7. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  8. Dopyt po bytoch stúpa, ponuka bytov sa neustále zmenšuje
  9. Tatranský buk je Stromom roka 2021
  10. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 386
  2. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 638
  3. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 6 342
  4. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 032
  5. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 134
  6. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 671
  7. Obľúbená kozmetika, lieky a doplnky stravy so zľavou až 50% 2 409
  8. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 319
  9. TIP: Úspech zakódovaný v DNA? Potvrdil to zlatý hattrick 1 870
  10. Ako predísť intímnym problémom? Vyvolať ich môže aj bežná vložka 1 807
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


11 h
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov
Suzuki S-Cross

Pod kapotou ostáva mild-hybridný štvorvalec aj pohon všetkých kolies.


25. nov
Kia Niro

V ponuke budú opäť hybridy aj elektrická verzia.


25. nov

Blogy SME

  1. Martin Greguš: V akom stave sú dopravné komunikácie v Bratislave? Aký je Váš názor?
  2. Ladislav Boršoš: Spejbl a Hurvínek…
  3. Igor Bilák: Post Covid Príhodka #26 - Pol roka a prvý kilometer
  4. Jiří Ščobák: Trading: Když už chcete rychle a spekulativně obchodovat, věnujte se oblasti, které rozumíte
  5. Ján Marton: Progresívna vízia ministerstva pôdohospodárstva je skôr halucináciou diletantov.
  6. Jaroslav Polaček: Pamätáte si ešte na modré tabuľky? Ja už ani nie!
  7. Adam Sedláček: Bravčové ucho pod stromčekom a sukňa nad kolenami
  8. Tomáš Sedliačik: Obeťami konšpirácií sme všetci
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 9 413
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 322
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 524
  4. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 6 467
  5. Martin Greguš: Robert Fico a jeho 2 tváre... DNES: "Povinné očkovanie je nechutný fašistický nápad". Čo myslíte, čo "hovoril" SMER v roku 2014? 6 058
  6. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 157
  7. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 651
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 028
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu