SME

Figeľ zvažuje zmeny na trojprúdovej diaľnici Bratislava - Trnava

Ministerstvo dopravy chce posilniť bezpečnosť trojprúdového úseku diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou, na ktorom po rozšírení chýba odstavný pruh.

Práce na rozširovaní diaľnice D1 na tri pruhy v oboch smeroch vlani v lete.Práce na rozširovaní diaľnice D1 na tri pruhy v oboch smeroch vlani v lete. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Pribudnúť by mohli hustejšie rozložené miesta na zastavenie vozidiel, uvažuje sa aj o odstupňovaní najvyššej povolenej rýchlosti v jednotlivých pruhoch. Novinárom to dnes povedal minister dopravy Ján Figeľ (KDH).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bezpečnosť musí byť

Zhruba 40-kilometrový úsek diaľnice medzi hlavným mestom a Trnavou patrí k najvyťaženejším v rámci slovenskej cestnej siete, denne ním prejdú desiatky tisíc vozidiel.

"Bezpečnosť musí byť a zostať prvotným kritériom. Z tohto pohľadu si trojprúdovka vyžaduje ďalšie investície a ďalšie opatrenia," poznamenal Figeľ. Rozšírenú cestu odovzdala štátom kontrolovaná Národná diaľničná spoločnosť (NDS) do užívania vlani v novembri, v súčasnosti úsek opravujú cestári pre poškodenie vozovky.

SkryťVypnúť reklamu

Na trojpruhovej diaľnici by podľa Figeľa mali pribudnúť hustejšie rozmiestnené miesta pre zastavenie vozidiel. "Nateraz skôr diskutujeme a uvažujeme o ostrovčekoch, o krátkych úsekoch s vyššou hustotou popri najpomalšom pruhu," priblížil minister. Bývalé vedenie ministerstva plánovalo do budúcnosti viesť paralelne popri diaľnici cesty pre pomalšie vozidlá v oboch smeroch. Nákladné autá v súčasnosti môžu na D1 medzi Bratislavou a Trnavou jazdiť výlučne v pravom krajnom pruhu.

Ministerstvo uvažuje tiež o odstupňovaní rýchlosti v jednotlivých pruhoch. Zámer chce prerokovať aj s políciou. V súčasnosti je rýchlosť na diaľniciach obmedzená na 130 kilometrov za hodinu. Bývalé vedenie úradu na čele s ministrom Ľubomírom Vážnym (Smer-SD) posudzovala možnosť jej zvýšenia na vybraných úsekoch diaľničnej siete v krajine.

SkryťVypnúť reklamu

Smrteľná nehoda zablokovala diaľnicu

Figeľ informoval o úvahách na zvýšenie bezpečnosti trojprúdovej diaľnice po nedávnej smrteľnej nehode na tomto úseku. Do auta s technickým problémom, ktoré pomalou jazdou smerovalo k odpočívadlu, zozadu narazil kamión. Nehoda zablokovala cestu, na ktorej sa vytvorili niekoľkokilometrové kolóny.

Rozšírenú diaľnicu D1 minulý rok odovzdali do užívania s niekoľkomesačným predstihom. Náklady na úpravu 38-kilometrového úseku dosiahli 33,06 milióna eur. Práce na ceste mali pokračovať najneskôr v roku 2013, počítalo pri nich aj s rozšírením diaľnice o odstavný pruh. Do roku 2014 mala byť trasa hotová vrátane opravených nadjazdov či mostov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 105
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 551
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 360
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 002
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 758
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 751
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 832
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  2. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  3. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  4. Eva Bachletová: Naše svetlo
  5. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  6. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  7. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  8. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 003
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 24 661
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 442
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 852
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 506
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 158
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 884
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 7 654
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu