SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Figeľ zvažuje zmeny na trojprúdovej diaľnici Bratislava - Trnava

Ministerstvo dopravy chce posilniť bezpečnosť trojprúdového úseku diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou, na ktorom po rozšírení chýba odstavný pruh.

Práce na rozširovaní diaľnice D1 na tri pruhy v oboch smeroch vlani v lete.Práce na rozširovaní diaľnice D1 na tri pruhy v oboch smeroch vlani v lete. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Pribudnúť by mohli hustejšie rozložené miesta na zastavenie vozidiel, uvažuje sa aj o odstupňovaní najvyššej povolenej rýchlosti v jednotlivých pruhoch. Novinárom to dnes povedal minister dopravy Ján Figeľ (KDH).

Bezpečnosť musí byť

Zhruba 40-kilometrový úsek diaľnice medzi hlavným mestom a Trnavou patrí k najvyťaženejším v rámci slovenskej cestnej siete, denne ním prejdú desiatky tisíc vozidiel.

"Bezpečnosť musí byť a zostať prvotným kritériom. Z tohto pohľadu si trojprúdovka vyžaduje ďalšie investície a ďalšie opatrenia," poznamenal Figeľ. Rozšírenú cestu odovzdala štátom kontrolovaná Národná diaľničná spoločnosť (NDS) do užívania vlani v novembri, v súčasnosti úsek opravujú cestári pre poškodenie vozovky.

Na trojpruhovej diaľnici by podľa Figeľa mali pribudnúť hustejšie rozmiestnené miesta pre zastavenie vozidiel. "Nateraz skôr diskutujeme a uvažujeme o ostrovčekoch, o krátkych úsekoch s vyššou hustotou popri najpomalšom pruhu," priblížil minister. Bývalé vedenie ministerstva plánovalo do budúcnosti viesť paralelne popri diaľnici cesty pre pomalšie vozidlá v oboch smeroch. Nákladné autá v súčasnosti môžu na D1 medzi Bratislavou a Trnavou jazdiť výlučne v pravom krajnom pruhu.

Ministerstvo uvažuje tiež o odstupňovaní rýchlosti v jednotlivých pruhoch. Zámer chce prerokovať aj s políciou. V súčasnosti je rýchlosť na diaľniciach obmedzená na 130 kilometrov za hodinu. Bývalé vedenie úradu na čele s ministrom Ľubomírom Vážnym (Smer-SD) posudzovala možnosť jej zvýšenia na vybraných úsekoch diaľničnej siete v krajine.

Smrteľná nehoda zablokovala diaľnicu

Figeľ informoval o úvahách na zvýšenie bezpečnosti trojprúdovej diaľnice po nedávnej smrteľnej nehode na tomto úseku. Do auta s technickým problémom, ktoré pomalou jazdou smerovalo k odpočívadlu, zozadu narazil kamión. Nehoda zablokovala cestu, na ktorej sa vytvorili niekoľkokilometrové kolóny.

Rozšírenú diaľnicu D1 minulý rok odovzdali do užívania s niekoľkomesačným predstihom. Náklady na úpravu 38-kilometrového úseku dosiahli 33,06 milióna eur. Práce na ceste mali pokračovať najneskôr v roku 2013, počítalo pri nich aj s rozšírením diaľnice o odstavný pruh. Do roku 2014 mala byť trasa hotová vrátane opravených nadjazdov či mostov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 322
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 465
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 229
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 725
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 446
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 401
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 582
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 495
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 263
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 059
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Ilustračné foto.
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.
Leonardo DiCaprio

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L