BRATISLAVA, KOŠICE. Súčasná - ôsma generácia - Hondy Civic debutovala v roku 2006. Jej futuristický dizajn ešte aj dnes rozdeľuje priaznivcov japonskej automobilky na dva tábory - verných fanúšikov a tých, ktorí netrpezlivo očakávajú nástupcu.
Ponuku nedávno rozšírila nová výbavová verzia GT. Lemy blatníkov lakované vo farbe karosérie, 17-palcové zliatinové disky a čierna maska chladiča nahradzujúca štandardné „plexisklo“ naznačujú, že inšpiráciou pre GT-čko bola špičková verzia Civic Type-R. Na rozdiel od nej je Civic GT výlučne päťdverový, pričom jeho benefitom má byť popri športovom vzhľade solídny pomer ceny a výbavy.
Honda si zaň pýta 19 560 € a za tieto peniaze ponúka v podstate plne vybavené auto. Štandardne obsahuje šesť airbagov, stabilizačný systém, alarm, automatickú klimatizáciu, polokožené čalúnenie, hmlovky, tempomat, vyhrievané predné sedadlá, palubný počítač, hliníkové pedále, parkovacie senzory,...
Poctivá atmosféra
Pre Civic GT je vyhradená jediná poháňacia jednotka - zážihový štvorvalec 1,8 i-VTEC (103 kW/140 k). Honda zatiaľ tvrdohlavo bojkotuje éru malých turbomotorov. Namiesto prepĺňania ponúka poctivú atmosféru. Aby sme dosiahli udávaný výkon, motor treba vytočiť k hranici 6300 ot./min. Pri bežnej jazde ho stačí držať v stredných otáčkach, v nízkych reaguje trochu ospalo.
|
Volant v niektorých polohách výškového nastavovania zakrýva rýchlomer. Tvary palubnej dosky sa nezmenili. Pribudli však niektoré kvalitnejšie materiály. |
K športovej jazde zvádza suverénny podvozok a presné riadenie. Vzhľadom na to, že vzadu nenájdeme viacprvkové zavesenie, konštruktérom sa podarilo namiešať dobrý mix stability a komfortu.
Zvláštny systém štartovania sa nezmenil
Netradičné tvary palubnej dosky zostali po nedávnej modernizácii nedotknuté. Zmenili sa však niektoré materiály. Spravidla ide stále o tvrdé plasty, ktoré však pôsobia hodnotnejším dojmom. Malý trojramenný volant padne dobre do ruky. Poteší aj možnosť sedieť príjemne nízko, čo sa nám v moderných autách stáva čoraz sporadickejšie.
| Dozadu sa nastupuje cez úzky vstupný otvor. Miesta na rozdávanie tam rozhodne nie je. |
Dozadu nevidno
Kombinácia analógových a digitálnych prístrojov nemá chybu. Prakticky v zornom poli vodiča sa nachádza rýchlomer. Mohutná palubná doska zbytočne zaberá veľa miesta v kabíne. Niekoľko centimetrov navyše v oblasti nôh i hlavy by cestujúci na zadných sedadlách určite privítali. Obmedzujúci je aj malý vstupný otvor. Situáciu čiastočne riešia dvere otvárajúce sa do takmer pravého uhla. Spojler na zadnom okne komplikuje výhľad dozadu. Zároveň je príčinou absencie zadného stierača.
Sivé disky s priemerom 17 palcov majú evokovať tie zo Civicu Type-R. |
Kupujem-nekupujem |
Honda Civic zrejme neulahodí každému - dizajnom karosérie, netradičnou palubnou doskou alebo motorom bažiacim po vysokých otáčkach. Verzia GT však predstavuje zaujímavú kombináciu ceny a výbavy. Kupujem. |
Technické parametre
motor | 1,8 i-VTEC |
zdvihový objem [cm3] | 1799 |
výkon [kW/k] | 103/140 |
pri otáčkach [1/min] | 6300 |
krútiaci moment [Nm] | 174 |
pri otáčkach [1/min] | 4300 |
maximálna rýchlosť [km/h] | 205 |
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] | 8,9 |
nameraná spotreba [l/100 km] | 7,4 |
emisie CO2 [g/km] | 155 |
batožinový priestor [l] | 415-1325 |
cena modelu od [eur] | 19 560 |