SME
reklama

Honda Civic budí pozornosť aj po rokoch

Ani po štyroch rokoch od uvedenia na trh sa nedá povedať, že by kompaktná Honda zovšednela. Skúšali sme modernizovanú verziu s akčnou výbavou GT.

(Zdroj: autor)

BRATISLAVA, KOŠICE. Súčasná - ôsma generácia - Hondy Civic debutovala v roku 2006. Jej futuristický dizajn ešte aj dnes rozdeľuje priaznivcov japonskej automobilky na dva tábory - verných fanúšikov a tých, ktorí netrpezlivo očakávajú nástupcu.

Ponuku nedávno rozšírila nová výbavová verzia GT. Lemy blatníkov lakované vo farbe karosérie, 17-palcové zliatinové disky a čierna maska chladiča nahradzujúca štandardné „plexisklo“ naznačujú, že inšpiráciou pre GT-čko bola špičková verzia Civic Type-R. Na rozdiel od nej je Civic GT výlučne päťdverový, pričom jeho benefitom má byť popri športovom vzhľade solídny pomer ceny a výbavy.

Honda si zaň pýta 19 560 € a za tieto peniaze ponúka v podstate plne vybavené auto. Štandardne obsahuje šesť airbagov, stabilizačný systém, alarm, automatickú klimatizáciu, polokožené čalúnenie, hmlovky, tempomat, vyhrievané predné sedadlá, palubný počítač, hliníkové pedále, parkovacie senzory,...

Poctivá atmosféra

Pre Civic GT je vyhradená jediná poháňacia jednotka - zážihový štvorvalec 1,8 i-VTEC (103 kW/140 k). Honda zatiaľ tvrdohlavo bojkotuje éru malých turbomotorov. Namiesto prepĺňania ponúka poctivú atmosféru. Aby sme dosiahli udávaný výkon, motor treba vytočiť k hranici 6300 ot./min. Pri bežnej jazde ho stačí držať v stredných otáčkach, v nízkych reaguje trochu ospalo.

31_male_big.jpg

Volant v niektorých polohách výškového nastavovania zakrýva rýchlomer. Tvary palubnej dosky sa nezmenili. Pribudli však niektoré kvalitnejšie materiály.

Šesťstupňová manuálna prevodovka s presnými a krátkymi dráhami radiacej páky pomáha šetriť palivo na diaľnici. Ak od auta nepožadujete prílišnú dynamiku, priemernú spotrebu paliva je možné udržať na úrovni 7 l/100 km. Využívanie potenciálu agregátu znamená apetít blížiaci sa k hranici 10 l/100 km.

K športovej jazde zvádza suverénny podvozok a presné riadenie. Vzhľadom na to, že vzadu nenájdeme viacprvkové zavesenie, konštruktérom sa podarilo namiešať dobrý mix stability a komfortu.

Zvláštny systém štartovania sa nezmenil

Netradičné tvary palubnej dosky zostali po nedávnej modernizácii nedotknuté. Zmenili sa však niektoré materiály. Spravidla ide stále o tvrdé plasty, ktoré však pôsobia hodnotnejším dojmom. Malý trojramenný volant padne dobre do ruky. Poteší aj možnosť sedieť príjemne nízko, čo sa nám v moderných autách stáva čoraz sporadickejšie.

32_male_big.jpg

Dozadu sa nastupuje cez úzky vstupný otvor. Miesta na rozdávanie tam rozhodne nie je.
Zvláštne je len spúšťanie motora: najprv treba štandardne pootočiť kľúčom v spínacej skrinke a následne stlačiť štartovacie tlačidlo vľavo od volantu. Vypína sa kľúčikom. Trochu komplikované...

Dozadu nevidno

Kombinácia analógových a digitálnych prístrojov nemá chybu. Prakticky v zornom poli vodiča sa nachádza rýchlomer. Mohutná palubná doska zbytočne zaberá veľa miesta v kabíne. Niekoľko centimetrov navyše v oblasti nôh i hlavy by cestujúci na zadných sedadlách určite privítali. Obmedzujúci je aj malý vstupný otvor. Situáciu čiastočne riešia dvere otvárajúce sa do takmer pravého uhla. Spojler na zadnom okne komplikuje výhľad dozadu. Zároveň je príčinou absencie zadného stierača.

33_male_big.jpg Sivé disky s priemerom 17 palcov majú evokovať tie zo Civicu Type-R.
Športovo ladený Civic nás prekvapil svojou praktickosťou. Jeho batožinový priestor s objemom 415 litrov poteší nízkou nakladacou hranou. V aute prepravíte aj väčšie predmety, lebo zadné sedáky môžete vyklopiť ako v modeli Jazz. Sklopením zadných sedadiel prepravná kapacita auta vzrastie na 1325 litrov.

Kupujem-nekupujem

Honda Civic zrejme neulahodí každému - dizajnom karosérie, netradičnou palubnou doskou alebo motorom bažiacim po vysokých otáčkach. Verzia GT však predstavuje zaujímavú kombináciu ceny a výbavy. Kupujem.
Technické parametre

motor 1,8 i-VTEC
zdvihový objem [cm3] 1799
výkon [kW/k] 103/140
pri otáčkach [1/min] 6300
krútiaci moment [Nm] 174
pri otáčkach [1/min] 4300
maximálna rýchlosť [km/h] 205
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 8,9
nameraná spotreba [l/100 km] 7,4
emisie CO2 [g/km] 155
batožinový priestor [l] 415-1325
cena modelu od [eur] 19 560

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 706
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 534
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 532
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 796
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 009
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 947
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 621
  8. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 6 728
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  2. Ján Šeďo: Z pohľadu mysliaceho človeka vládnu šmejdi a vzťahoví analfabeti.
  3. Miroslav Ferkl: Kampaň či agresia
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant
  5. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  6. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  7. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  8. Anna Miľanová: Vážení rodičia, starí rodičia, učitelia, akonáhle sa dieťa, mládež...
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 736
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 519
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 379
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 331
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 371
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 347
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 108
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 422
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu