SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Honda Civic budí pozornosť aj po rokoch

Ani po štyroch rokoch od uvedenia na trh sa nedá povedať, že by kompaktná Honda zovšednela. Skúšali sme modernizovanú verziu s akčnou výbavou GT.

(Zdroj: autor)

BRATISLAVA, KOŠICE. Súčasná - ôsma generácia - Hondy Civic debutovala v roku 2006. Jej futuristický dizajn ešte aj dnes rozdeľuje priaznivcov japonskej automobilky na dva tábory - verných fanúšikov a tých, ktorí netrpezlivo očakávajú nástupcu.

Ponuku nedávno rozšírila nová výbavová verzia GT. Lemy blatníkov lakované vo farbe karosérie, 17-palcové zliatinové disky a čierna maska chladiča nahradzujúca štandardné „plexisklo“ naznačujú, že inšpiráciou pre GT-čko bola špičková verzia Civic Type-R. Na rozdiel od nej je Civic GT výlučne päťdverový, pričom jeho benefitom má byť popri športovom vzhľade solídny pomer ceny a výbavy.

Honda si zaň pýta 19 560 € a za tieto peniaze ponúka v podstate plne vybavené auto. Štandardne obsahuje šesť airbagov, stabilizačný systém, alarm, automatickú klimatizáciu, polokožené čalúnenie, hmlovky, tempomat, vyhrievané predné sedadlá, palubný počítač, hliníkové pedále, parkovacie senzory,...

Poctivá atmosféra

Pre Civic GT je vyhradená jediná poháňacia jednotka - zážihový štvorvalec 1,8 i-VTEC (103 kW/140 k). Honda zatiaľ tvrdohlavo bojkotuje éru malých turbomotorov. Namiesto prepĺňania ponúka poctivú atmosféru. Aby sme dosiahli udávaný výkon, motor treba vytočiť k hranici 6300 ot./min. Pri bežnej jazde ho stačí držať v stredných otáčkach, v nízkych reaguje trochu ospalo.

31_male_big.jpg

Volant v niektorých polohách výškového nastavovania zakrýva rýchlomer. Tvary palubnej dosky sa nezmenili. Pribudli však niektoré kvalitnejšie materiály.

Šesťstupňová manuálna prevodovka s presnými a krátkymi dráhami radiacej páky pomáha šetriť palivo na diaľnici. Ak od auta nepožadujete prílišnú dynamiku, priemernú spotrebu paliva je možné udržať na úrovni 7 l/100 km. Využívanie potenciálu agregátu znamená apetít blížiaci sa k hranici 10 l/100 km.

K športovej jazde zvádza suverénny podvozok a presné riadenie. Vzhľadom na to, že vzadu nenájdeme viacprvkové zavesenie, konštruktérom sa podarilo namiešať dobrý mix stability a komfortu.

Zvláštny systém štartovania sa nezmenil

Netradičné tvary palubnej dosky zostali po nedávnej modernizácii nedotknuté. Zmenili sa však niektoré materiály. Spravidla ide stále o tvrdé plasty, ktoré však pôsobia hodnotnejším dojmom. Malý trojramenný volant padne dobre do ruky. Poteší aj možnosť sedieť príjemne nízko, čo sa nám v moderných autách stáva čoraz sporadickejšie.

32_male_big.jpg

Dozadu sa nastupuje cez úzky vstupný otvor. Miesta na rozdávanie tam rozhodne nie je.
Zvláštne je len spúšťanie motora: najprv treba štandardne pootočiť kľúčom v spínacej skrinke a následne stlačiť štartovacie tlačidlo vľavo od volantu. Vypína sa kľúčikom. Trochu komplikované...

Dozadu nevidno

Kombinácia analógových a digitálnych prístrojov nemá chybu. Prakticky v zornom poli vodiča sa nachádza rýchlomer. Mohutná palubná doska zbytočne zaberá veľa miesta v kabíne. Niekoľko centimetrov navyše v oblasti nôh i hlavy by cestujúci na zadných sedadlách určite privítali. Obmedzujúci je aj malý vstupný otvor. Situáciu čiastočne riešia dvere otvárajúce sa do takmer pravého uhla. Spojler na zadnom okne komplikuje výhľad dozadu. Zároveň je príčinou absencie zadného stierača.

33_male_big.jpg Sivé disky s priemerom 17 palcov majú evokovať tie zo Civicu Type-R.
Športovo ladený Civic nás prekvapil svojou praktickosťou. Jeho batožinový priestor s objemom 415 litrov poteší nízkou nakladacou hranou. V aute prepravíte aj väčšie predmety, lebo zadné sedáky môžete vyklopiť ako v modeli Jazz. Sklopením zadných sedadiel prepravná kapacita auta vzrastie na 1325 litrov.

Kupujem-nekupujem

Honda Civic zrejme neulahodí každému - dizajnom karosérie, netradičnou palubnou doskou alebo motorom bažiacim po vysokých otáčkach. Verzia GT však predstavuje zaujímavú kombináciu ceny a výbavy. Kupujem.
Technické parametre

motor 1,8 i-VTEC
zdvihový objem [cm3] 1799
výkon [kW/k] 103/140
pri otáčkach [1/min] 6300
krútiaci moment [Nm] 174
pri otáčkach [1/min] 4300
maximálna rýchlosť [km/h] 205
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 8,9
nameraná spotreba [l/100 km] 7,4
emisie CO2 [g/km] 155
batožinový priestor [l] 415-1325
cena modelu od [eur] 19 560

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 28 095
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 25 415
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 499
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 11 239
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 974
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 690
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 558
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 412
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 405
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 330
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Honda
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kedy sa dostanete na rad? Zverejnili podrobnosti očkovacej stratégie

Mladší ako 45 rokov sa dostanú na rad ako poslední.

Očkovanie v UNLP.

Koronavírus: Pribudlo 2 484 nových prípadov. Potvrdili aj ďalších sto úmrtí na covid (minúta po minúte)

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 228-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 737 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

Ilustračné foto.

Vlhovej brat: Aj v lyžovaní je politika. Každý chce s nami vybabrať

Vlha hovorí, prečo posledné preteky nedopadli podľa očakávaní.

Petra Vlhová, Boris Vlha
Nemecká kancelárka Angela Merkelová.

Neprehliadnite tiež

Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon

Ktoré autá sa na Slovensku v minulom roku najčastejšie kupovali?

Niektorým značkám predaje klesli aj o polovicu.

Skokanom minulého roka je Škoda Kamiq, ktorá sa ako nováčik dostala na 6. miesto.