SME

Honda Civic budí pozornosť aj po rokoch

Ani po štyroch rokoch od uvedenia na trh sa nedá povedať, že by kompaktná Honda zovšednela. Skúšali sme modernizovanú verziu s akčnou výbavou GT.

(Zdroj: autor)

BRATISLAVA, KOŠICE. Súčasná - ôsma generácia - Hondy Civic debutovala v roku 2006. Jej futuristický dizajn ešte aj dnes rozdeľuje priaznivcov japonskej automobilky na dva tábory - verných fanúšikov a tých, ktorí netrpezlivo očakávajú nástupcu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ponuku nedávno rozšírila nová výbavová verzia GT. Lemy blatníkov lakované vo farbe karosérie, 17-palcové zliatinové disky a čierna maska chladiča nahradzujúca štandardné „plexisklo“ naznačujú, že inšpiráciou pre GT-čko bola špičková verzia Civic Type-R. Na rozdiel od nej je Civic GT výlučne päťdverový, pričom jeho benefitom má byť popri športovom vzhľade solídny pomer ceny a výbavy.

SkryťVypnúť reklamu

Honda si zaň pýta 19 560 € a za tieto peniaze ponúka v podstate plne vybavené auto. Štandardne obsahuje šesť airbagov, stabilizačný systém, alarm, automatickú klimatizáciu, polokožené čalúnenie, hmlovky, tempomat, vyhrievané predné sedadlá, palubný počítač, hliníkové pedále, parkovacie senzory,...

Poctivá atmosféra Pre Civic GT je vyhradená jediná poháňacia jednotka - zážihový štvorvalec 1,8 i-VTEC (103 kW/140 k). Honda zatiaľ tvrdohlavo bojkotuje éru malých turbomotorov. Namiesto prepĺňania ponúka poctivú atmosféru. Aby sme dosiahli udávaný výkon, motor treba vytočiť k hranici 6300 ot./min. Pri bežnej jazde ho stačí držať v stredných otáčkach, v nízkych reaguje trochu ospalo.

Volant v niektorých polohách výškového nastavovania zakrýva rýchlomer. Tvary palubnej dosky sa nezmenili. Pribudli však niektoré kvalitnejšie materiály.

SkryťVypnúť reklamu

Šesťstupňová manuálna prevodovka s presnými a krátkymi dráhami radiacej páky pomáha šetriť palivo na diaľnici. Ak od auta nepožadujete prílišnú dynamiku, priemernú spotrebu paliva je možné udržať na úrovni 7 l/100 km. Využívanie potenciálu agregátu znamená apetít blížiaci sa k hranici 10 l/100 km. K športovej jazde zvádza suverénny podvozok a presné riadenie. Vzhľadom na to, že vzadu nenájdeme viacprvkové zavesenie, konštruktérom sa podarilo namiešať dobrý mix stability a komfortu.

Zvláštny systém štartovania sa nezmenil Netradičné tvary palubnej dosky zostali po nedávnej modernizácii nedotknuté. Zmenili sa však niektoré materiály. Spravidla ide stále o tvrdé plasty, ktoré však pôsobia hodnotnejším dojmom. Malý trojramenný volant padne dobre do ruky. Poteší aj možnosť sedieť príjemne nízko, čo sa nám v moderných autách stáva čoraz sporadickejšie.

SkryťVypnúť reklamu

Dozadu sa nastupuje cez úzky vstupný otvor. Miesta na rozdávanie tam rozhodne nie je.

Zvláštne je len spúšťanie motora: najprv treba štandardne pootočiť kľúčom v spínacej skrinke a následne stlačiť štartovacie tlačidlo vľavo od volantu. Vypína sa kľúčikom. Trochu komplikované... Dozadu nevidno Kombinácia analógových a digitálnych prístrojov nemá chybu. Prakticky v zornom poli vodiča sa nachádza rýchlomer. Mohutná palubná doska zbytočne zaberá veľa miesta v kabíne. Niekoľko centimetrov navyše v oblasti nôh i hlavy by cestujúci na zadných sedadlách určite privítali. Obmedzujúci je aj malý vstupný otvor. Situáciu čiastočne riešia dvere otvárajúce sa do takmer pravého uhla. Spojler na zadnom okne komplikuje výhľad dozadu. Zároveň je príčinou absencie zadného stierača.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sivé disky s priemerom 17 palcov majú evokovať tie zo Civicu Type-R.

Športovo ladený Civic nás prekvapil svojou praktickosťou. Jeho batožinový priestor s objemom 415 litrov poteší nízkou nakladacou hranou. V aute prepravíte aj väčšie predmety, lebo zadné sedáky môžete vyklopiť ako v modeli Jazz. Sklopením zadných sedadiel prepravná kapacita auta vzrastie na 1325 litrov.

Kupujem-nekupujem

Honda Civic zrejme neulahodí každému - dizajnom karosérie, netradičnou palubnou doskou alebo motorom bažiacim po vysokých otáčkach. Verzia GT však predstavuje zaujímavú kombináciu ceny a výbavy. Kupujem.

Technické parametre

motor 1,8 i-VTEC

zdvihový objem [cm3] 1799

SkryťVypnúť reklamu
reklama

výkon [kW/k] 103/140

pri otáčkach [1/min] 6300

krútiaci moment [Nm] 174

pri otáčkach [1/min] 4300

maximálna rýchlosť [km/h] 205

zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 8,9

nameraná spotreba [l/100 km] 7,4

emisie CO2 [g/km] 155

batožinový priestor [l] 415-1325

cena modelu od [eur] 19 560

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  5. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  2. Čo vám nikto nepovedal o kráse, materstve a ADHD dospelých
  3. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať?
  4. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  5. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  6. Príďte do Piešťan na oslavy 80. výročia víťazstva nad fašizmom
  7. Víno z LESOV SR žiari: Úspech na Vienale 2024
  8. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 8 296
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 395
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 5 234
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 927
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 3 546
  6. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 3 300
  7. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 2 915
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 500
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá
  2. Jolana Čuláková: Fico s bradavkami vykosťuje KDH a úspešne mu sekunduje SME a DenníkN
  3. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska.
  4. Tupou Ceruzou: Zámočky
  5. Ivan Beňovič: Prestaňme konečne veriť ruskému prezidentovi
  6. Vladimír Krátky: Šaškáreň na Ministerstve zdravotníctva ?
  7. Ján Škerko: Nájdi vodníka
  8. Ján Valchár: Nedostatok Pampersiek v Moskve
  1. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 17 594
  2. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 13 556
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 13 105
  4. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 10 025
  5. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 8 685
  6. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 8 511
  7. Matúš Lazúr: Vlakom z Bratislavy až za polárny kruh. 6 195
  8. Miroslav Kocúr: Fico ťahá do žumpy už otvorene aj slovenskú vedu 5 928
  1. Tupou Ceruzou: Zámočky
  2. Věra Tepličková: K. J. Erben: Vodník (úryvok z českej balady so šťastným slovenským koncom)
  3. Radko Mačuha: V Šimkovičovej SNG bude výstava homosexuálneho umelca.
  4. Roman Kebísek: Štúrova teória zakliatia Slovanov
  5. Radko Mačuha: Viem ako oslabiť Fica, zoberme mu tému.
  6. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  7. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  8. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
SkryťZatvoriť reklamu