BRATISLAVA. Internet zaplavili informácie, ktoré tvrdia, že po súkromnom okruhu koncernu Fiat Group v talianskom Baloccu nedávno jazdil prototyp novej Lancie Stratos. Podporujú ich „tajné“ fotografie vytvorené pri testovaní.
Dôveryhodnosť skvelej správy ale znižujú oficiálne vyjadrenia vedenia koncernu. Podľa nich, Lancia už nemá byť športovou, ale v prvom rade luxusnou značkou. Automobilka nedávno zverejnila produktový plán: do roku 2014 sa dočkáme niekoľkých nových modelov, ani jeden z nich však nespĺňa atribúty športového vozidla.
Vznikne vďaka peniazom veľkého fanúšika?
Server italiaspeed.com priniesol možné vysvetlenie, prečo sa o tejto novinke oficiálne nehovorí. Projekt znovuzrodenia legendárneho Stratosu je údajne financovaný z vrecka súkromnej osoby. Tá automobilke zaplatila, aby jej vyrobila moderný Stratos.
Výsledok práce konštruktérov pripomína štúdiu Fenomenon Stratos z roku 2005, ktorú navrhol rakúsky dizajnér Christian Hrabalek. Hromadná výroba zrejme neprichádza do úvahy. Vznikne pravdepodobne iba jeden kus určený pre zadávateľa objednávky, prinajlepšom malá séria.
Predchodca onedlho oslávi štyridsiatku
Lanciu Stratos verejnosti prvýkrát ukázali v roku 1971. Dielo dizajnérskeho štúdia Bertone bolo vyvíjané špeciálne pre automobilové súťaže. Aby však dostalo medzinárodnú homologáciu, muselo vzniknúť 400 kusov určených pre civilnú premávku.
Lancia napokon do roku 1974 vyprodukovala presne 492 exemplárov. Väčšinu z nich poháňal zážihový šesťvalec Ferrari s objemom 2,4 litra a výkonom 139 kW (189 k). Pretekárske verzie vďaka prepĺňaniu disponovali aj viac ako dvojnásobným počtom konských síl. Veľmi kompaktný športiak (dĺžka: 3708 mm) vážil iba 980 kilogramov.
Autor: fg