SME

Legendárna Lancia Stratos vraj dostane nástupcu

Internet zaplavili informácie, ktoré tvrdia, že po súkromnom okruhu koncernu Fiat Group v Baloccu nedávno jazdil prototyp novej Lancie Stratos.

(Zdroj: Christian Hrabalek)

BRATISLAVA. Internet zaplavili informácie, ktoré tvrdia, že po súkromnom okruhu koncernu Fiat Group v talianskom Baloccu nedávno jazdil prototyp novej Lancie Stratos. Podporujú ich „tajné“ fotografie vytvorené pri testovaní.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dôveryhodnosť skvelej správy ale znižujú oficiálne vyjadrenia vedenia koncernu. Podľa nich, Lancia už nemá byť športovou, ale v prvom rade luxusnou značkou. Automobilka nedávno zverejnila produktový plán: do roku 2014 sa dočkáme niekoľkých nových modelov, ani jeden z nich však nespĺňa atribúty športového vozidla.

SkryťVypnúť reklamu

Vznikne vďaka peniazom veľkého fanúšika?

Server italiaspeed.com priniesol možné vysvetlenie, prečo sa o tejto novinke oficiálne nehovorí. Projekt znovuzrodenia legendárneho Stratosu je údajne financovaný z vrecka súkromnej osoby. Tá automobilke zaplatila, aby jej vyrobila moderný Stratos.

Výsledok práce konštruktérov pripomína štúdiu Fenomenon Stratos z roku 2005, ktorú navrhol rakúsky dizajnér Christian Hrabalek. Hromadná výroba zrejme neprichádza do úvahy. Vznikne pravdepodobne iba jeden kus určený pre zadávateľa objednávky, prinajlepšom malá séria.

Predchodca onedlho oslávi štyridsiatku

Lanciu Stratos verejnosti prvýkrát ukázali v roku 1971. Dielo dizajnérskeho štúdia Bertone bolo vyvíjané špeciálne pre automobilové súťaže. Aby však dostalo medzinárodnú homologáciu, muselo vzniknúť 400 kusov určených pre civilnú premávku.

SkryťVypnúť reklamu

Lancia napokon do roku 1974 vyprodukovala presne 492 exemplárov. Väčšinu z nich poháňal zážihový šesťvalec Ferrari s objemom 2,4 litra a výkonom 139 kW (189 k). Pretekárske verzie vďaka prepĺňaniu disponovali aj viac ako dvojnásobným počtom konských síl. Veľmi kompaktný športiak (dĺžka: 3708 mm) vážil iba 980 kilogramov.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 061
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 550
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 347
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 986
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 763
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 746
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 834
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  2. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  3. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  4. Eva Bachletová: Naše svetlo
  5. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  6. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  7. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  8. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 002
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 25 501
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 441
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 852
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 503
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 155
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 905
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 7 700
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu