BRATISLAVA. Aktuálne najmenší sériovo vyrábaný Land Rover prešiel ľahkou omladzovaciou kúrou. Športovo-úžitkové vozidlo v rámci nej dostalo mierne prepracovaný zovňajšok v podobe nového predného nárazníka, masky chladiča, zadných dverí a predných i koncových svetiel.
Ponuku rozšírili nové typy zliatinových diskov kolies s priemerom 18 a 19 palcov i tri nové laky karosérie. V interiéri je najvýznamnejšou aktualizáciou upravený prístrojový panel.
Nový turbodiesel
Predstavitelia britskej značky patriacej do rúk indického koncernu Tata si trúfajú tvrdiť, že prišli na to, po čom túžia jej zákazníci. Vraj chcú športovo-úžitkové autá, ktoré budú čo najohľaduplnejšie k životnému prostrediu.
Pod kapotou všetkých vznetových modelov Freelanderu 2 sa preto objavil prepracovaný štvorvalcový turbodiesel pochádzajúci z koncernu PSA. Má objem 2,2 litra a k dispozícii je v dvoch výkonových prevedeniach - 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k). Obe sa vyznačujú o 20 Nm vyšším krútiacim momentom a plnia emisnú normu Euro 5.
„Dvojkolka“ šetrí palivo i prírodu
Slabší variant si dokonca môžete objednať vo verzii s pohonom iba prednej nápravy. Nesie označenie eD4, spolupracuje výhradne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a k jeho štandardnej výbave patrí systém štart/stop. V priemere spotrebuje šesť litrov nafty na 100 kilometrov. Do ovzdušia vypustí 158 gramov CO2/km. V predaji sa ale objaví až v januári budúceho roka (ostatné verzie začnú predávať koncom septembra 2010).
Generálny riaditeľ Land Roveru - Phil Popham - na margo „dvojkolky“ uviedol, že autá s jednou poháňanou nápravou majú v predajoch vozidiel typu SUV až 23-percentný podiel. Preto ho odteraz bude ponúkať aj Land Rover.
4x4 s manuálnou alebo automatickou prevodovkou
Ponuka naďalej obsahuje aj verzie vybavené pohonom všetkých kolies. Slabšia TD4 (110 kW/150 k) je sériovo spriahnutá so šesťstupňovým „manuálom“ a systémom štart/stop. Za každých sto kilometrov jazdy si vypýta 6,2 litra nafty (emisie CO2: 165 g/km). Automatická prevodovka sa dodáva za príplatok, pričom ju nie je možné kombinovať s automatickým vypínaním motora na križovatkách.
Silnejšia verzia SD4 (140 kW/190 k) spolupracuje iba s automatom. Jej priemerná spotreba predstavuje 7,0 l/100 km, emisie CO2: 185 g/km.
Jediného zážihového motora v ponuke - šesťvalca s objemom 3,2 litra (169 kW/230 k) – sa modernizácia nedotkla. Predávajú ho iba na vybraných trhoch.
Autor: fg