SME

Citroen C3: Leto s panorámou

Odštartovali sme niekoľkomesačný spotrebiteľský test Citroenu C3. Testujeme model s najvyšším stupňom výbavy Exclusive, úžasným panoramatickým čelným oknom Zenith a benzínovým motorom 1.6 VTi.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Nový Citroen C3 v kombinácii so základnou motorizáciou 1.1 začína na sume 9.290 €. Testovaný najvýkonnejší motor sa dodáva len v kombinácii s najvyšším stupňom výbavy Exclusive, ktorý dostanete už od 13.690 €. Rozdiel 4.400 € na prvý pohľad kole oči, ale keď si pozrite v cenníku, čo všetko v tom aute je, krvný tlak vám klesne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Netvrdíme, že bez týchto prvkov výbavy sa nedá žiť, ale rozhodne sú príjemné. Dlhý zoznam obsahuje napríklad šesť airbagov, ABS a úpevnenia Isofix. Trochu prekvapí len systém ESP, za ktorý sa aj v najvyššej výbave pripláca (490 €). Žijeme však na Slovensku, kde elektronického strážcu stability mnohí ešte považujú za zbytočný luxus.

SkryťVypnúť reklamu

Stvorený pre ženy - pekný a praktický C3 bola odjakživa ženským autom a novinka svojimi oblinami a ozdobnou bižutériou v interiéri si chce jasne naďalej udržať túto klientelu. Hlavne dámy v meste ocenia balík City, ktorý zahŕňa elektrické sklápanie bočných spätných zrkadiel, parkovacie senzory a pre matky-vodičky dôležité elektrické ovládanie zadných okien s detskou poistkou zadných dverí.

Koncern PSA prišiel ako prvý s nápadom ovládania detskej poistky tlačidlom, za čo mu patrí pochvala. Zadné okná ovládateľné pomocou „švihadiel" by si deti hocikedy nekontrolovateľne otvorili. Preto do elektrických zadných okien sa z bezpečnostného hľadiska oplatí zainvestovať.

Ako na mieru ženám, ktoré sú emotívnejšie a väčšie romantičky než muži, dizajnéri navrhli unikátne panoramatické čelné sklo Zenith. Vďaka veľkým bočným oknám je interiér aj bez neho dostatočne presvetlený. S ním sa ale za volantom C3 budete cítiť ako v kabriolete. Veď siaha až do polovice strechy. V meste tak budete lepšie vidieť na semafóry, v cudzom prostredí zase na značky a iné orientačné body.

SkryťVypnúť reklamu

Čelné sklo umožňuje výhľad po okolí.

Pri parkovaní pred domom budete mať vždy skvelý prehľad o tom, či na vás čumí nejaký sused z balkóna, aby ste si nevyrobili trapas, napríklad kontaktom o jeho auto. Budete mať tiež lepší prehľad o tom, či vám nehrozí nebezpečenstvo zo vzduchu. Napríklad padajúca škridla, sneh zo strechy, či iné prekvapenia. Neopísateľným zážitkom je jazda so sklom Zenith cez historické centrá s úzkymi uličkami, kde vďaka nemu precítite dych histórie oveľa intenzínejšie. Romantici si zase nebudú vedieť vynachváliť jazdu alejou a nočné túlanie vidiekom s hviezdami nad hlavou. Toto všetko sú príjemné zážitky spojené so sklom Zenith.

Žiaľ, nenosíme ružové okuliare, preto považujem za dôležité spomenúť aj negatíva. Jedným z nich je citeľne väčšie prehrievanie interiéru a praženie priamo na hlavu. V hornej časti skla je síce 250 mm široký tónovaný pás, ale ani ten nedokáže zabrániť skleníkovému efektu. Nie náhodou výrobca v najvyššej výbave spojil toto sklo s automatickou klimatizáciou, ktorá vie počas horúcich dní účinne pomôcť. Ale len vtedy, ak sa horná časť čelného okna zatiahne posuvným stropným panelom, aby predným pasažierom nesvietilo na hlavu.

SkryťVypnúť reklamu

Všetko má svoje "pre" aj "proti".

Ďalšou štrbinkou štýlového skla je nepríjemný odraz svetiel protiidúcich vozidiel a pouličného osvetlenia pri jazde v noci. A do tretice je tu ešte problém so slnečnými clonami, vyklápateľnými z pohyblivej časti stropu. Z priestorových dôvodov sú na vonkajšej strane zašpicatené, kvôli čomu nevedia zakryť celú šírku potrebnej plochy. Na krajoch medzi clonou a predným stĺpikom potom vzniká medzera, cez ktorú slnko občas svieti vodičovi rovno do očí. Navyše, dámy prichádzajú o kozmetické zrkadielka v clonách, na ktoré ich výrobcovia áut navykli. Pasažier na sedadle spolujazdca zase o rukoväť nad hlavou. Pozitívne je, že pohyblivá časť stropu sa ovláda zatiaľ úplne bez problémov, nebúcha a nevydáva žiadne pazvuky. Nami testovaný model obsahuje v podstate len tri príplatkové prvky - 16-palcové hliníkové disky kolies, príjemnú svetlo modrú farbu karosérie Botticelli a Hifi systém s USB Boxom a Bluetooth.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dôraz na estetiku Nie je tajomstvom, že na ženy vždy viac zaberala estetická stránka auta než jazdné vlastnosti, alebo presnosť riadenia či radenia. Hoci riadeniu chýba cit, podvozok na nerovnostiach stále buchoce a radenie manuálnej prevodovky naďalej nemožno nazvať presným, auto sa ľahko ovláda, dobre sa s ním parkuje, pruženie je príjemne mäkké a kabína vyzerá ako vystrihnutá z módneho katalógu.

V porovnaní s predchodcom poskočila kvalita materiálov a dielenského spracovania na prémiovú úroveň. Palubná doska kompletne prevzatá zo štýlového modelu DS3 vyzerá originálne a hodnotne, až luxusne. Po štylistickej stránke nemá hluché miesto. Je pestrá, nápaditá a príjemná na pohľad aj dotyk.

Interiér je príjemnejší ako bol v predchodcovi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zlepšila sa aj akustika kabíny. Vplyvom viacerých mäkkých materiálov sa vznikajúci vnútorný hluk láme na drobné a príjemne mäkko rozlieva po interiéri. Už to nie je hučiaca plastová škatuľa. Na vyššie ukotvené sedadlá sa pohodlne nastupuje, zásluhou tuhšieho čalúnenia sa v nich príjemne sedí, ale bočné vedenie nijak nedáva najavo, že pod kapotou pracuje najvýkonnejší motor. Napriek tomu sú to najlepšie sedadlá, aké kedy Citroen do nižších segmentov montoval. Ponuka priestoru pre predných dvoch pasažierov je veľkorysá. Vzadu je to slabšie na dĺžku aj šírku, ale vďaka vykrojeniu palubnej dosky môže spolujazdec sedieť o 70mm viac vpredu a za ním tým vznikne aspoň pre jedného pasažiera bohatšia ponuka miesta na nohy.

Batožinový priestor má objem 300 litrov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďalšie body k dobru C3 získava objemom batožinového priestoru. 300 l je už dosť aj na pravidelné návštevy nákupných centier, kde sa bude vďaka zachovaným kompaktným rozmerom s C3 ľahko manévrovať aj parkovať. V budúcom dieli sa bližšie pozrieme na motor, prevádzkové náklady a jazdné vlastnosti. Výbava - Citroen C3 1.6 VTi 16V Exclusive

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 767
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 812
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 395
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 307
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 144
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 815
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 645
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 432
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 910
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 541
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 192
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 912
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 496
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 896
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 530
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 302
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu