SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky
DLHODOBÝ TEST:

Citroen C3: Leto s panorámou

Odštartovali sme niekoľkomesačný spotrebiteľský test Citroenu C3. Testujeme model s najvyšším stupňom výbavy Exclusive, úžasným panoramatickým čelným oknom Zenith a benzínovým motorom 1.6 VTi.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Nový Citroen C3 v kombinácii so základnou motorizáciou 1.1 začína na sume 9.290 €. Testovaný najvýkonnejší motor sa dodáva len v kombinácii s najvyšším stupňom výbavy Exclusive, ktorý dostanete už od 13.690 €. Rozdiel 4.400 € na prvý pohľad kole oči, ale keď si pozrite v cenníku, čo všetko v tom aute je, krvný tlak vám klesne.

Netvrdíme, že bez týchto prvkov výbavy sa nedá žiť, ale rozhodne sú príjemné. Dlhý zoznam obsahuje napríklad šesť airbagov, ABS a úpevnenia Isofix. Trochu prekvapí len systém ESP, za ktorý sa aj v najvyššej výbave pripláca (490 €). Žijeme však na Slovensku, kde elektronického strážcu stability mnohí ešte považujú za zbytočný luxus.

Stvorený pre ženy - pekný a praktický

C3 bola odjakživa ženským autom a novinka svojimi oblinami a ozdobnou bižutériou v interiéri si chce jasne naďalej udržať túto klientelu. Hlavne dámy v meste ocenia balík City, ktorý zahŕňa elektrické sklápanie bočných spätných zrkadiel, parkovacie senzory a pre matky-vodičky dôležité elektrické ovládanie zadných okien s detskou poistkou zadných dverí.

Koncern PSA prišiel ako prvý s nápadom ovládania detskej poistky tlačidlom, za čo mu patrí pochvala. Zadné okná ovládateľné pomocou „švihadiel" by si deti hocikedy nekontrolovateľne otvorili. Preto do elektrických zadných okien sa z bezpečnostného hľadiska oplatí zainvestovať.

Ako na mieru ženám, ktoré sú emotívnejšie a väčšie romantičky než muži, dizajnéri navrhli unikátne panoramatické čelné sklo Zenith. Vďaka veľkým bočným oknám je interiér aj bez neho dostatočne presvetlený. S ním sa ale za volantom C3 budete cítiť ako v kabriolete. Veď siaha až do polovice strechy. V meste tak budete lepšie vidieť na semafóry, v cudzom prostredí zase na značky a iné orientačné body.

51_c3_big.jpg

Čelné sklo umožňuje výhľad po okolí.

Pri parkovaní pred domom budete mať vždy skvelý prehľad o tom, či na vás čumí nejaký sused z balkóna, aby ste si nevyrobili trapas, napríklad kontaktom o jeho auto. Budete mať tiež lepší prehľad o tom, či vám nehrozí nebezpečenstvo zo vzduchu. Napríklad padajúca škridla, sneh zo strechy, či iné prekvapenia.

Neopísateľným zážitkom je jazda so sklom Zenith cez historické centrá s úzkymi uličkami, kde vďaka nemu precítite dych histórie oveľa intenzínejšie. Romantici si zase nebudú vedieť vynachváliť jazdu alejou a nočné túlanie vidiekom s hviezdami nad hlavou. Toto všetko sú príjemné zážitky spojené so sklom Zenith.

Žiaľ, nenosíme ružové okuliare, preto považujem za dôležité spomenúť aj negatíva. Jedným z nich je citeľne väčšie prehrievanie interiéru a praženie priamo na hlavu. V hornej časti skla je síce 250 mm široký tónovaný pás, ale ani ten nedokáže zabrániť skleníkovému efektu. Nie náhodou výrobca v najvyššej výbave spojil toto sklo s automatickou klimatizáciou, ktorá vie počas horúcich dní účinne pomôcť. Ale len vtedy, ak sa horná časť čelného okna zatiahne posuvným stropným panelom, aby predným pasažierom nesvietilo na hlavu.

52_c3_big.jpg53_c3_big.jpg

Všetko má svoje "pre" aj "proti".

Ďalšou štrbinkou štýlového skla je nepríjemný odraz svetiel protiidúcich vozidiel a pouličného osvetlenia pri jazde v noci. A do tretice je tu ešte problém so slnečnými clonami, vyklápateľnými z pohyblivej časti stropu. Z priestorových dôvodov sú na vonkajšej strane zašpicatené, kvôli čomu nevedia zakryť celú šírku potrebnej plochy. Na krajoch medzi clonou a predným stĺpikom potom vzniká medzera, cez ktorú slnko občas svieti vodičovi rovno do očí. Navyše, dámy prichádzajú o kozmetické zrkadielka v clonách, na ktoré ich výrobcovia áut navykli. Pasažier na sedadle spolujazdca zase o rukoväť nad hlavou.

Pozitívne je, že pohyblivá časť stropu sa ovláda zatiaľ úplne bez problémov, nebúcha a nevydáva žiadne pazvuky. Nami testovaný model obsahuje v podstate len tri príplatkové prvky - 16-palcové hliníkové disky kolies, príjemnú svetlo modrú farbu karosérie Botticelli a Hifi systém s USB Boxom a Bluetooth.

Dôraz na estetiku

Nie je tajomstvom, že na ženy vždy viac zaberala estetická stránka auta než jazdné vlastnosti, alebo presnosť riadenia či radenia. Hoci riadeniu chýba cit, podvozok na nerovnostiach stále buchoce a radenie manuálnej prevodovky naďalej nemožno nazvať presným, auto sa ľahko ovláda, dobre sa s ním parkuje, pruženie je príjemne mäkké a kabína vyzerá ako vystrihnutá z módneho katalógu.

V porovnaní s predchodcom poskočila kvalita materiálov a dielenského spracovania na prémiovú úroveň. Palubná doska kompletne prevzatá zo štýlového modelu DS3 vyzerá originálne a hodnotne, až luxusne. Po štylistickej stránke nemá hluché miesto. Je pestrá, nápaditá a príjemná na pohľad aj dotyk.

54_c3_big.jpg

Interiér je príjemnejší ako bol v predchodcovi.

Zlepšila sa aj akustika kabíny. Vplyvom viacerých mäkkých materiálov sa vznikajúci vnútorný hluk láme na drobné a príjemne mäkko rozlieva po interiéri. Už to nie je hučiaca plastová škatuľa. Na vyššie ukotvené sedadlá sa pohodlne nastupuje, zásluhou tuhšieho čalúnenia sa v nich príjemne sedí, ale bočné vedenie nijak nedáva najavo, že pod kapotou pracuje najvýkonnejší motor. Napriek tomu sú to najlepšie sedadlá, aké kedy Citroen do nižších segmentov montoval.

Ponuka priestoru pre predných dvoch pasažierov je veľkorysá. Vzadu je to slabšie na dĺžku aj šírku, ale vďaka vykrojeniu palubnej dosky môže spolujazdec sedieť o 70mm viac vpredu a za ním tým vznikne aspoň pre jedného pasažiera bohatšia ponuka miesta na nohy.

55_c3_big.jpg

Batožinový priestor má objem 300 litrov.

Ďalšie body k dobru C3 získava objemom batožinového priestoru. 300 l je už dosť aj na pravidelné návštevy nákupných centier, kde sa bude vďaka zachovaným kompaktným rozmerom s C3 ľahko manévrovať aj parkovať. V budúcom dieli sa bližšie pozrieme na motor, prevádzkové náklady a jazdné vlastnosti.
Výbava - Citroen C3 1.6 VTi 16V Exclusive
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  2. Magazín SME Ženy už v predaji
  3. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  6. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  7. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 950
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 24 204
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 18 997
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 230
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 789
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 879
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 327
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 341
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 298
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 10 997
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Žilinská nemocnica varuje pred režimom vojnovej medicíny

Bojnická nemocnica už nevie vyčleniť ďalšie lôžka pre pacientov s Covidom

Väčšina nemocníc má dostatok lôžok. Avšak hlavne tým na severe Slovenska začínajú akútne chýbať zdravotníci.
Dobré ráno

Dobré ráno: V Poľsku sú ľudia už týždeň v uliciach, zúri tam kultúrna vojna

Do protestov sa zapájajú desaťtisíce ľudí.

Podcast Dobré Ráno.

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Trump patrí do múzea

Trump bol nesmiernou inšpiráciou pre všetkých populistov, ale aj autokratov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L je zabudnutým rekordérom

Auto vážilo len 826 kilogramov.

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.