SME
Sobota, 4. december, 2021 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Renault Wind sklopí strechu najrýchlejšie

Renault má v ponuke nové malé auto. Rozmermi patrí medzi Clio a Twingo a hovoria mu kupé-roadster. Aký je Wind, ktorý má najrýchlejšiu sklápaciu strechu?

(Zdroj: Renault)

NICE. Malé autá sú čoraz viac žiadané a reagujú na to aj automobilky svojou ponukou. Niet sa preto čo čudovať, že Renault, ktorý posledné roky vedie veľmi silnú ofenzívu v rámci ponuky modelov, rozšíril ponuku o ďalší model. Kupé-roadster, ako svoj Wind nazýva, má zasiahnuť všetkých, ktorí si chcú za volantom užiť slobodu.

Kupé alebo roadster?

Automobilka sa právom pýši rýchlosťou aj systémom sklápania strechy. Táto sa dokáže odklopiť aj odložiť nad úložný priestor v priebehu 12 sekúnd. Veľkou výhodou je, že strecha sa ukladá nad batožinový priestor, a preto nijako neovplyvňuje jeho 270 litrový objem, či je zložená alebo nie.

Otázkou zostáva, prečo sa Wind označuje kupé-roadster. Podľa automobilky kupé vraj preto, lebo karoséria sa vpredu predlžuje a klesá, a roadster vraj pre svoj športový kokpit. Kupé totiž obyčajne definuje celkový bočný profil s natiahnutou zadnou časťou a štyry miesta na sedenie. Roadster síce býva dvojmiestny, ale vo svojej podstate by mal mať plátenú strechu, pričom Wind má preklápaciu pevnú strechu. Takže je to karosársky hybrid.

Modrooký športovec

Pri navrhovaní tvarov Windu si dizajnéri pravdepodobne predstavili niekdajší idol žien, ktorý mal byť modrooký s vypracovaným telom. Kabriolet spredu zvádza modrým lemovaním denných svetiel a zároveň športovou maskou, pripomínajúcou modely z dielne Renault Sport. Zboku už vyzerá ako poriadny nadutý svalovec a zadné partie zdobia svetlá v tvare bumerangu, čo dynamiku zdôrazňuje.

Na prezentácii odznelo, že predné sklo je posunuté viac dopredu ako u konkurencie a dokonca má mať Wind najnižší posed vo svojej kategórii. Šofér si môže vychutnávať športové sedačky s integrovanými hlavovými opierkami. Dojem športovosti umocňujú aj výrazné prístroje umiestnené v tuneloch pod modrým alebo červeným priesvitným krytom.

Jazdili SME...

Malý Wind dokáže naozaj upútať. Je milý, malý a spratný. Počas našich testovacích jázd po pobreží Francúzska, či pri parkovaní v prehustenom Cannes, vždy sa našlo pár zvedavcov, ktorí si ho so záujmom obzerali. Práve pri pozdĺžnom parkovaní v preľudnenej destinácii sme ocenili jeho ľahkú manévrovateľnosť a spratnú dĺžku, 3830 mm.

Predstavitelia automobilky tvrdia, že posed je síce najnižší od zeme v triede, napriek tomu by som potrebovala mať ešte nižsie sedadlo a nebyť tak blízko nad volantom. Čelné sklo je možno posunuté ďalej dopredu, ale pri mojej výške 172 cm mi vrch hlavy vytŕčal z auta, takže síce ďaleko, ale pre vysokých nie dosť vysoko.

Oceňujem veľmi pekné a prehľadné umiestnenie ovládacích prvkov a pístrojov, rovnako ako decentne povkladané rôzne pochrómované prvky v celom interiéri auta. Hliníkové pedále a športový volant potešia aj fajnšmektrov a ak sa niekomu nepáci kožená radiaca páka, môže si doobjednať športovú.

Výhľadu dozadu bráni jednak veľmi úzke zadné okienko, hrubý zadný rám a tiež deflektor, ale s tým asi každý, kto chce vlastniť takéto auto, počíta. Nepraktický nám pripadal deficit odkladacích priestorov. Malú fľašu a niečo drobné môžete odložiť do dverí, ale nehľadajte miesto na slnečné okuliare, kľúče, či drobné mince. Nič také nenájdete.

Naopak, otváranie strechy je veľmi praktické a zábavné, stačí manuálne otočiť hlavný otvárač na strope, stlačiť tlačidlo na ovládacom paneli a za dvanásť sekúnd máte nebo nad hlavou. Popritom nemusíte rozmýšľať nad tým, či máte v kufri batožinu alebo nie, lebo mechanizmus vám do tohto priestoru nijako nazasahuje.

S Cliom sa delí o podvozok

Pod športovosť Windu sa podpísali odborníci z Renault Sport Technologies a za základ mu dali podvozok z Clia 2 RS. Na vystuženie vozidla použili pomocné hliníkové ramená pod karosériou a v batožinovom priestore. Pribudla tiež prepážka medzi kabínou a kufrom a posilnené prahy.

Renault Wind ťaží zo skúseností divízie Renault Sport v oblasti brzdných systémov. Brzdenie vpredu zabezpečujú chladené disky s priemerom 280 mm a strmene s priemerom 57 mm, vzadu disky s priemerom 240 mm a strmene s priemerom 34 mm.

Brzdná vzdialenosť

- z 50 km/h na 0: 10,5 m
- zo 100 km/h na 0: 39 m
- zo 130 km/h na 0: 65 m

Wind dostal dva motory. Prepĺňaný 1,2 TCe s výkonom 74 kW/100k, ktorý sa vraj vyrovná výkonu jednaštvorky. Turbodúchadlo s funkciou „over-boost" dokáže na druhom, treťom a štvrtom rýchlostnom stupni dočasne zvýšiť výkon o päť koní a krútiaci moment o šesť Nm. Silnejšia verzia 1,6 16V s výkonom 98kW/133 k pochádza z dielne Renault Sport. Tento vysokootáčkový motor môže potešiť aj dynamickejšie typy. Svoj výkonnostný vrchol dosahuje pri 6750 otáčkach.

Jazdili SME...

Prečesávať husté a strmé uličky miest na azúrovom pobreží je s Windom skutočná zábava. Ako osoba náchylná na prievany si dokážem vychutnať radosť z jazdy s otvorenou strechou viac v meste ako na diaľnici. Pri vyššej rýchlosti už deflektor nestíhal a nebolo to príjemné.

Slabší agregát potreboval viac vytočiť, aby v strmých uličkách vládal, ale jednašestka priam nabádala k súťaživosti. V hustej premávke, kde sa cesty križujú všetkými smermi sa to môže zdat nereálne, ale ak jazdíte medzi Francúzmi, zistíte, že práve to je ten najväčší zážitok.

Renault Wind je nesmierne príjemné a zábavné auto, stvorené na ukazovanie sa na promenáde, ale nezabudnite popri emóciách na opaľovací krém. Inak si odkrytá strecha vyberie svoju daň.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tento rok turizmu neprial
  2. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  5. Opäť sme na dobrej vlne
  6. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  7. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  8. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  9. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  10. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  1. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  2. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  5. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  6. Opäť sme na dobrej vlne
  7. Aj mikulášske balíčku môžu byť zdravé. Zistite ako na to.
  8. 365.bank sa stala bankou roka na Slovensku
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  1. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 17 157
  2. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 15 357
  3. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 8 348
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 812
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 822
  6. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 4 874
  7. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 3 442
  8. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 3 379
  9. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 3 135
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 024
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Herec Daniel Brühl.

Nechce si predstaviť, aké je to byť Johnnym Deppom.


22. nov
Peter Schutz.

Prečo by mala byť vakcína nebezpečnejšia ženám v druhom stave než „v prvom“?


3. dec
Ilustračné foto.

Merajte si saturáciu kyslíka.


3. dec
Slovenské florbalistky.

Slovenské florbalistky budú hrať o konečné 5. miesto na MS 2021.


Sportnet 3 h

Neprehliadnite tiež

Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu alebo za volantom.


a 1 ďalší 20 h
Toyota Corolla Cross

Prvé autá prídu majiteľom budúci rok na jeseň.


21 h
Opel Astra Sports Tourer

Zväčšil sa rázvor kolies aj objem kufra.


3. dec

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Aj babkám
  2. Věra Tepličková: Je Igor nenormálny, alebo si iba vychutnávame dôsledky rozhodnutí primitívneho národa?
  3. Naďa Serafínová: Nezmysel zvaný EZOchoroba. Forerov efekt.
  4. Martin Majzlan: Altyn Arashan - Horúce pramene v nebesiach
  5. Zuzana Cascino: Živoriaci živnostník versus boj o život.
  6. Adam Puškár: Nový trestný čin šírenia nepravdivej informácie – cesta k totalite
  7. Anton Lisinovič: Skautík na výprave (19.diel) - Hrad Branč
  8. Vladimír Benčík: Ako Valné zhromaždenie OSN poprelo kresťanské a židovské väzby na Chrámovú horu
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 15 376
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 078
  3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 802
  4. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 643
  5. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 272
  6. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 4 094
  7. Vanda Tuchyňová: Z POD ZADKU“ NÁM BERÚ VLASTNÉ POZEMKY, ROZOBERAJÚ MAJETOK ŽILINY A MESTO SA LEN PRIZERÁ ! 3 533
  8. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 3 054
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu