Tokio 21. mája (TASR)- Prezident japonskej automobilky Nissan Motor Co. Carlos Ghosn dnes predstavil prvý nový model tohto roka, minivan (minidodávku) Elgrand s novým dizajnom. Stratégiou rastu firmy Nissan je uprednostnenie nových produktov pred znižovaním nákladov.
Športový Elgrand s väčším interiérom a možnosťou riadenia pomocou špičkových technológií na japonský trh uvedú 25. mája. Mesačný plán predaja nového modelu je 3300 vozidiel. Ako uviedol Ghosn pre agentúru Reuters, Nissan neuvažuje o vývoze nového modelu vzhľadom na chystané premiéry najvážnejších konkurentov automobilky na svetové trhy.
Tento rok automobilka začala realizovať trojročný plán agresívneho rastu, hnaného novými produktami. Predchádzajúce dva roky pre Nissan naopak znamenali zatvorenie viacerých závodov, zrušenie 22 900 pracovných miest a zmenšenie dodávateľskej bázy na polovicu.
V uplynulom obchodnom roku (do 31. marca) vzrástol čistý zisk podniku v medziročnom porovnaní o 12,4 % na rekordných 372,3 miliardy JPY. Tržby Nissanu sa v obchodnom roku 2001/02 zvýšili o 1,8 % na 6,2 bilióna JPY. Zisk pred zdanením mal hodnotu 414,7 miliardy JPY, čo v medziročnom porovnaní predstavuje nárast o 46,9 %. V tomto fiškálnom roku Nissan očakáva čistý zisk zhruba 380 miliárd JPY a obrat 6,5 bilióna JPY. Okrem úsporných opatrení profitovali japonskí autoproducenti aj z klesajúceho kurzu jenu, čo výrazne zlacnilo export.
(100 JPY = 36,879 SKK)