BREZNO. Mercedes dal do nového modelu triedy E modernizovaný systém 4Matic, ktorý sme vyskúšali na snehu. Novinka má menej ozubených kolies, nižšiu hmotnosť a podľa výrobcu menší dopad na spotrebu. Základnou výhodou je permanentný záber (Mercedes to nazýva pevný pohon) všetkých kolies v pomere 45:55 v prospech zadnej nápravy.
S takýmto systémom sa ľahšie pohýna na snehu v strmom kopci, pretože na rozdiel od pripojiteľných systémov, Mercedes nečaká na záber druhej nápravy. Vo vhodnej chvíli sa môže meniť pomer hnacieho momentu medzi nápravami tak, že vpredu alebo vzadu je v danom momente 70 percent z momentálneho výkonu a na druhej náprave ostatných tridsať.
Hľadali sme spôsob, ako ukázať skutočnú veľkosť nového kombi od Škody. Superb s pohonom všetkých kolies a motorom 1,8 TSI dokáže kufrom pochovať konkurentov. Akurát sklápanie zadných operadiel nie je úplne ideálne.
Na rozdiel od základnej karosérie, Superb kombi je podstatne lepšie auto. V oblasti zadných sedadiel je tichší a v zákrutách presvedčivejší. K pohonu všetkých kolies pasuje motor 1,8 TSI. Ibaže predné hmlovky využívané ako svietenie do rohov križovatiek alebo pri parkovaní mätú okoloidúcich. Každý sa pýtal, prečo nám svieti iba jedna hmlovka. Najlepší bol pilčík Peter, ktorý nás zastavil uprostred dediny s upozornením: "Rastík, skratujú ti svetlá!". Tak sme si povedali, že skratujúce svetlá môžeme z požadovanej výbavy vyškrtnúť. Naopak, s hlasovým ovládaním palubného systému bola zábava. Stačí vedieť česky.
Autor: as