BRATISLAVA. Opäť porovnávame hrušky s jablkami, zadný pohon so štvorkolkou, šesťvalec s osemvalcom a lacnejšie s drahším.Pre aké auto sa oplatí vstať z postele?
Dacia Duster vchádza na veľkej asfaltovej ploche medzi kužele, ktoré znázorňujú prekážku na ceste. V takmer šesťdesiatkilometrovej rýchlosti vodič strhne volant doprava a vzápätí naspäť, aby sa vrátil do pomyselného jazdného pruhu. Zadok Dacie na mokrom povrchu už v prvej fáze manévru vybočil do šmyku. Vodič síce šmyk skorigoval, ale musel na to vynaložiť veľké úsilie, lebo posilňovač riadenia nezvládol rýchly kmit volantu a riadenie vytvorilo odpor. Napriek tomu sa Dacia v teste vyznamenala predvídateľným správaním.
Šofér Škody Yeti bol pri nájazde do testu odvážnejší, lebo výborný podvozok na lepších pneumatikách šesťdesiatku ešte zvládal. To inšpirovalo k razantnejšiemu prejazdu, ale auto sa bez výstrahy pustilo do šmyku.
Obe autá ukázali výborné odfiltrovanie kmitov vysokej karosérie a ovládateľnosť za hranicou šmyku. Pokiaľ si majiteľ Dacie priplatí 300 eur za stabilizačný systém ESP, podobné situácie na ceste zvládne hravo. Škoda Yeti ponúka ESP v štandardnej výbave. Je to jeden z dôkazov ako môže drahé auto konkurovať lacnejšiemu a Škodovka Dacii.
Autor: as