Po roku a pol vchádzame cez vstupnú závoru na najlepší okruh zo všetkých pretekárskych okruhov v Európe a možno aj na svete. Nordschleife, severná slučka okruhu Nürburgring dokáže v nezmenenej podobe nanovo fascinovať. Stačí vojsť bránou cez „Antoniusbuche“ a držať plný plyn až po hranicu prvého kilometra pri „Tiergarten“ a zrazu ste v inom svete, na inej planéte zvanej Nürburgring.
Napätie z očakávania zvýšila ranná havária jedného z množstva z áut, ktoré vošli na okruh medzi prvými. Jazdy sa na hodinu zastavili a s mysľou nastavenou na prvé kolo sme čakali pred bránami okruhu.
Na malom parkovisku asi tisíc krát znelo v rôznych jazykoch z amplióna: „Nordschleife je zatvorené, prosím použite priľahlé parkovacie plochy, Nordschleife je zatvorené, prosím použite…“. V deň voľného pondelka a štátneho sviatku v Nemecku krúžili okolo vstupu na okruh stovky nádherných áut ako supy nad korisťou.
Symbol pohonu všetkých kolies má marketingovú silu, preto BMW schádza o stupienok nižšie na základný a prvý stupeň modelov X. Kým vo Frankfurte bola vystavená aj základná najlacnejšia verzia, do rúk sa nám dostalo BMW X1 v rozsiahlom vybavení a s najsilnejším naftovým motorom. V novom obale a v novej triede sme mali možnosť spoznať nový pohľad na praktické BMW.
Autor: as